Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Po malém nedorozumění, které nakrátko narušilo hladký chod velkého hotelu Modrá hvězda, přichází do zchátralého stejnojmenného hotýlku jeho nová mladá majitelka Zuzanka. Odhodlaná postavit upadající dědictví na nohy, začne prohánět tři mládence, kuchaře Zdeňka Junka, básníka Františka Sojku a hudebního skladatele Jirku Tůmu. Navlečeni do číšnického fraku a kuchařské čepice si mají odpracovat svůj dluh za několikaměsíční bydlení v hotelu. Jirka, stejně jako jeho dva kamarádi, podlehne kouzlu nové šéfové a doufá, že bude tím, kdo se stane jejím vyvoleným. V té chvíli ovšem přichází Vladimír Rychta Rohan, který hodlá dostát rodinné tradici a uspořádat v hotelu Modrá hvězda zásnubní hostinu. Bez ohledu na jeho stav. To se ovšem pranic nelíbí jeho svéhlavé snoubence Miladě Landové. Naštěstí je tu sympatická Zuzanka, která okouzlí neobvyklého hosta natolik, že zruší zasnoubení a dá přednost manželství s roztomilou, byť chudou hoteliérkou. Nešťastně zvolený text telegramu, kterým nadšený Vladimír oznámí své rozhodnutí rodině, je příčinou řady komplikací, které vedou nakonec k tomu, že Zuzana skončí v posteli Milady, Vladimír v uniformě recepčního a Milada s Františkem na policejní stanici. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (213)

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Jeden z těch nejlepších filmů pro pamětníky, na který se dá dívat i po osmdesáti letech. Nataša Gollová ústřední rolí v kuchyni s rozbitými talířky připomíná svoji nejslavnější roli Evy, co tropí hlouposti. Její roztržitost ji přivede do blázince, aby se na to náhle stala majitelkou zašlého a zapadlého hotelu Modrá hvězda, ve kterém bydlí tři mírumilovní bezdomovci. A jak to už v těchhle veselohrách bývá, tak zrovna se najde host a jejím samozřejmě slizsky uhlazený Oldřich Nový. I když v tomto filmu mi zase ty jeho sladké řečičky tak nevadily jako v jeho jiných filmech. Zamiluje se do Nataši, přičemž je zasnoubený s Adinou Mandlovou a nakonec film končí šťastně. Oldřich kráčí k oltáři s Natašou a Adina s jiným chlapem. Je to dobře napsané. Stále to baví oproti jiným ukřičeným veselohrám s Vlastou Burianem. Kulisy jsou krásně propracované a hotel z venku v televizních ateliérech vypadá pitoreskně. Píseň Slunečnice musela být ve své době obrovským hitem. Jen ta zpěvačka, co ji zpívala, měla šíleně prochlastaný hlas. [12274. hodnocení, 192. komentář, 84%, 405. nejlepší film] ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Nestárnoucí klenot českého filmu zrozený v těžkých časech okupace. Razantní rozjezd sice po propuštění z psychiatrie trošku ztrácí tempo, ale jen proto, aby ho více než plnohodnotně nahradil jiskřivými dialogy a zábavně netradiční romancí. Co role, to nezapomenutelný herecký klenot, ať už jde o hlavní trojici Gollová–Nový–Mandlová nebo epizodky, jaké si střihnul třeba skvělý Ferenc Futurista. Stejně zapomenutelní jsou i Jan Pivec s Ladislavem Peškem v jejichž stínu zůstává méně výrazný Antonín Novotný. Jeden z těch filmů, které nestárnou a i po sedmdesáti letech jsou stále stejně svěží, zábavné a milé. ()

Reklama

chrispe 

všechny recenze uživatele

Hotel modrá hvězda je film, který na mě vždycky dýchne jakousi poklidnou atmosférou. Oldřich Nový jdoucí po stopách svých rodičů, kteří si hotel natolik zamilovali, že zrušili zájezd... roztomile opilá Nataša Gollová, píseň Slunečnice (zpívám si vždy, třeba i v duchu) a hlavně vtip! A dnes budu veselá... hodně veselá! ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Prostě klasika, co k tomu dodat, jedna z nejlepších komedií z doby okupace, role ušitá na tělo Nataši Gollové, typický milovník Oldřich Nový (jeho milostné vyznání Nataše ovšem považuji za nejslabší scénu filmu), stejně tak chladná Adina... Pak ovšem trojice squatterů - hele, ono to existovalo už tehdy - Pešek, Novotný, Pivec (i ten svazek Novotného a Mandlové byl trošku slabším místem, pokud o tom člověk víc uvažoval). Inka Zemánková a její Slunečnice. Opilý Ferenc Futurista na kluzkém ledě a ponocný (?) Kohout. Frič prostě tohle uměl a vznikl film, který je promítán často, ale s úspěchem. ()

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Tak ke Gollové mám poněkud rezervovaný postoj od doby, kdy jsem se dozvěděl, že si za okupace zvolila umělecké jméno Ada Goll. A tenhle film jí v mých očích moc nepomohl, což ji určitě velice mrzí. Jak se mohla zamilovat do Nového, který vystupoval jak mamánek prvního stupně? Každá jeho druhá věta končila odkazem na rodiče. Asi chudou holku zlákalo jeho postavení no. Potěšil mě Futurista, můj idol a vzor z mládí, bohužel jsem to v životě nedotáhl tak daleko jako on. Jeho víceméně monolog určitě stojí za zaznamenání, ten si nejspíš napsal sám: "Apríl – tak promiňte, já už to napřesrok neudělám – dovolte prosím, měl bych malou otázku, jdu tady dobře po Zemi? Děkuju, já jsem myslel totiž, že je středa, a von je tady průvan. Já totiž pospíchám na vlak. Von stejně dneska jede dřív. Von dřív jezdil pozdějc, ale pozdějc zase bude jezdit dřív. Já to mám zařízený.Apríl". Filmu ubližuje poněkud více nudná pasáž na té zábavě, kde zní onen slavný hit, opěvující protahování krčních svalů, který mě ale v nejmenším nezaujal. Ošíval jsem se ve dvou případech - při hereckých výkonech Antonína Novotného a u scénky, ve které se protagonisté snaží průhledně nahradit cizí slovo šlágr naším hezkým českým chytákem. Ale... koneckonců, ta snaha zvláště v době okupace a poněmčování byla vysoce záslužná a dá se říci i odvážná, svou výtku beru zpět. A byla by vysoce potřebná i v dnešní době, kdy se bezhlavě a dokonce se dá říct s velkou chutí přebírají anglická slova a nikdo se nenamáhá s vymýšlením českých ekvivalentů (ne, ekvivalentů ne, to taky zní moc cize, řekněme náhražek). Ať byli komunisti jací byli, jedno se jim upřít nedá, za jejich panování se na čistotu češtiny dbalo více. Dobrá dobrá, samoobsluha nezní moc libozvučně, ale ty dvě oo uprostřed mají něco do sebe a pořád lepší než dnešní suprmarket. A slovo rádio se snažili nahradit slovem rozhlas, což se jim povedlo, slovo televize pak slovem rozvid, což už se ale neujalo. Nikoli proto, že by se jednalo o nepovedený výraz, ale proto, že se později zjistilo, vzhledem ke kvalitě pořadů, herců a politiků v tomto novém médiu se vyskytujících a kvalitě diváků na toto nové médium čumících, že tele-vize vlastně není cizí výraz, ale navýsost český. Někdo by mohl namítnout, že zde existuje nebezpečí sklouznutí k tolik vysmívaným břinkotruhlám obrozeneckých brusičů, ale za a) stačí oslovit skutečné mistry, kteří český jazyk perfektně ovládají a za b) třeba v angličtině se nacházejí daleko horší složeniny než naše hezká česká břinkotruhla, např. nohamíč (kopaná), košmíč (košíková), rukamíč (házená), nebo z jiného oboru radosttyč (joystick, my sprosťáci víme, že by se tím dalo označovat i leccos jiného). Cheché, a to prý má být světový jazyk, no fuj, že se Angličani nestydí! Takže já jsem rozhodně proto, vrátit se hezky k oblečení, obilovinám a vápníku a odložit outfit a přestat jíst cereálie a kalcium. A např. místo nehezkého slova chip bych navrhoval používat hezké české bobek. Tvarově tam určitá podobnost je, a určitě by hezky znělo, kdyby se kucí na parkovišti vychloubali, jak si pěkně nabobkovali své stodvacítky nebo dokonce fábie, takže z nich vytáhnou nejméně o dva koně navíc. () (méně) (více)

Galerie (11)

Zajímavosti (17)

  • Film byl poprvé uveden 31. 7. 1941 na Filmových žních ve Zlíně, kde také získal cenu města Zlín. (ČSFD)
  • Keď sa psychiater (Vojta Novák) pýta Zuzany (Nataša Gollová) na psychiatrii, kto bol Pipin Krátky, tá odpovie, že nevie. Pipin III., nazývaný Krátky alebo Malý, bol franský majordóm a neskôr v rokoch 751 až 768 kráľ Frankov. Bol to syn Karola Martela a otec Karola Veľkého. (Raccoon.city)
  • Text k písni „Slunečnice“, která proslavila Inku Zemánkovou, napsal herec Josef Gruss a hudbu zkomponoval Sláva Eman Nováček (dirigent Symfonického orchestru hlavního města Prahy FOK). Další píseň ve filmu má název „Celý den si zpívám“ a je od stejných autorů. Ve filmu ji sice zpívá František Paul (zpěvák v hotelu), ale hlasem R. A. Dvorského. (Elisebah)

Reklama

Reklama