poster

Nemají pokoj svévolníci

  • Španělsko

    No habrá paz para los malvados

  • slovenský

    Niet pokoja pre bezbožných

  • anglický

    No Rest for the Wicked

Krimi / Thriller

Španělsko, 2011, 114 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    ****

    Absolútne chápem, že je tento film v modrých číslach a mnohým ľuďom nesadol. Tento policajný triler nie je okrem začiatku a konca vôbec akčný a obsahuje na prvý pohľad zdanlivo veľa hluchých miest. Na druhej strane tak vytvára špecifické napätie, ukryté v bežnom veľkomestskom každodennom živote, čo sa potvrdí záverečnou sériou záberov. Z jednej strany pocta žánru (určite si vieme predstaviť, že v 70. rokoch by na takýto scenár reagovali Belmondo, Delon a ďalší), z tej druhej komentár k súčasným sociologickým problémom, akými sú terorizmus a obrovská neprehľadná celosvetová sieť drog. Môžeme ich vnímať ako svoje ekvivalenty, voči ktorým je polícia a špeciálne zložky vždy aspoň sčasti bezbranné. Potešia detaily ako telefonát sudkyne so svojim dieťaťom, ktorý v závere nadobudne svoj konotačný význam. Toľko aj k tým zdanlivo bezvýznamným a hluchým miestam.(5.12.2015)

  • Matty
    ****

    Noirem načichlý španělský krimithriller začíná tím, čím by mnohé filmy stejného ražení vyústily, chladnokrevnou trojnásobnou vraždou. Vypravěč klasického noiru by zřejmě zbytek filmu strávil flashbackovým osvětlováním příčin svého zkratu. Santos Trinidad se však do minulosti nevrací, nesnaží se nás přesvědčit, že jednal správně. Hrdina s vzezřením váguse a despektem k moderním technologiím (namísto automatu používá revolver, mobily ho vyrušují, nahrávací zařízení ohrožují) chce jenom uniknout spravedlnosti. Jeho hlavní snahou není pokřivený svět, ve kterém inspektor nepátrá po vrahovi, ale po tom, koho sám zabil, napravovat, ale jenom v něm přežít. Úvodní ztrátou policajtské kredibility se ocitá v bodě, z něhož není návratu. Ví, že nahoru již nevystoupá, že může leda padnout ještě níž. Noirový fatalismus je prohlubován pomalým odtajňováním globálních souvislostí kriminálních aktivit, k kterým se Santos na začátku nešťastnou náhodou přichomýtl. Rozsah konspirace umožňuje tvůrcům neustále odtajňovat (nebo zatajovat) nové informace, jejichž vyhodnocování nás zaměstnává dost na to, abychom se pídili po minulosti protagonisty, jednajícího metodicky, bez jakýchkoliv emocí. Adekvátně k melvillovské přímočarosti hrdiny byla zvolena strohá forma vyprávění. Film je obdivuhodně úsporný na záběry. Pokud to rozmístění postav umožňuje, namísto střihu je použito přeostření (tento stylistický prostředek dobře vystihuje skutečnost, že postavy stále někoho sledují a logicky se tak musí nacházet ve stejném zorném poli jako objekty jejich pozorování). Stabilní, soustředěná kamera neukazuje více, než potřebujeme vidět (jediný výraznější odklon od horizontálního snímání těsně před koncem díky tomu obzvlášť vynikne). Náladu prostředí, ať už jde o jeden z nočních podniků, odlehlou skládku nebo obchodní centrum, zachycuje ve výstižných zkratkách, navíc v týchž záběrech, které zároveň obohacují vyprávění. Kamera se nekochá krajinou jenom pro to, aby dotvářela atmosféru. Obdobně je velmi úsporně užíváno návodné nediegetické hudby, která jen párkrát navýší napětí. Mohli bychom od vyprávění vyžadovat větší sevřenost, ale jsem přesvědčen, že nenaplňování diváckých očekávání, kdy se film rozeběhne jistým směrem a pak nečekaně zahne, bylo záměrné (zbrzďující výslech soudkyní). Právě odvážného předpokladu trpělivého diváka, kterému bude pečlivě promyšlená distribuce informací dostačující náhradou za emocionální napojení na postavy, si na podmanivě odměřených Svévolnících cením nejvíce. 75% Zajímavý komentář: FlyBoy(14.6.2013)

  • FlyBoy
    ****

    [SPFF 2012, Sydney] Bystro vystavaná kriminálka upomínajúca na staré "dobré" časy kedy korupcia nekontrolovateľne expandovala a na nedocenenosť antihrdinov, ktorých odjakživa verejnosť zväčša odsudzovala, zatracovala. Priemer to u mňa neni ani náhodou, to by Santos Trinidad (bravúrny José Coronado) nemohol byť tak démonický badass motherfucker, dianie by muselo byť zahalené impotentnými strielačkami na úkor plíživého tempa s nejedným momentom prekvapenia a záver by nesmel do mäsa zarezávať ako Guillotinova gilotína. Tlieskať postojačky sa tomu u nás asi nebude (na to tam je jak málo alibizmu, tak eye-candy scén), ale kto si užíva vyšetrovacie metódy neposlušných policajtov ala Terence McDonagh z "Bad Lieutenanta" nespokojný neodíde. Neprekvapí ma keď tu časom niekto vyrukuje s tým, že ústredná postava sa nevyvíja, jej konanie nie je ozrejmené, že to smrdí rasizmom (čož je ale totálna kravina pretože štatistiky nepustia) alebo že zápletka je chaotická, nefunkčná. No veď nič sa nedeje, stále tu máme mrštného predátora Baya, ktorý Vás milerád (kľudne aj 2x) obšťastní svojím hysterickým výplachom za doprovodu supercool zlých chlapcov. "No habrá paz para los malvados" je ich presným opakom, strohejším/staromódnejším a - i keď reprodukčnou filozofiou úplne rozdielny - predsa o niekoľko tried pôsobivejší. Ram and Kouk.(5.7.2012)

  • Sawy
    **

    Na atmosférický neo-noir to není dostatečně sevřené a soustředěné na hlavního (anti)hrdinu, kriminálka by měla trochu organizovaněji pracovat s informacemi, které předkládá svému divákovi, do thrilleru tomu zase schází napětí, protože tady se jede přes pomalu budovanou atmosféru bez výrazných vrcholů a pádů. Vlastně velké zklamání z filmu, který mohl být v mnoha směrech naprosto brilantní žánrovkou, ale ve výsledku postrádá ucelenou strukturu a záměrným matením diváka maximálně znechutí. 45 %(7.7.2015)

  • Flego
    ****

    V tomto svete ozaj niet pokoja pre bezbožných. Téma terorizmu je s rôznymi úspechmi filmovaná na celom svete, ale toto je iná káva. Spočiatku sme svedkami najakčnejšej scény filmu, kde policajt Santos vystriela bar a nevdojak mi to pripomenulo vyčínanie vo Voľnom páde. Lenže veľmi rýchlo vhupneme do bežného vyšetrovania a v podstate je to tak do konca. Lenže nitky vyšetrovania vedú úplne inde, ako by sa spočiatku zdalo... Treba povedať, že máme do činenia s kvalitným prepracovaným príbehom ( niekomu sa nemusí páčiť jeho "pomalosť" ) a vysokým profesionálnym prístupom celého tímu ( presná réžia, skromná a výstižná hudba ). Kapitolou samou o sebe je postava Santosa, ktorej ocenený José Coronado vložil neopakovateľnú charizmu osamelého cynického policajta, ktorá pripomína postavy z najkvalitnejších noir filmov minulosti.(29.8.2012)

  • - Tvorcovia filmu sa nechali voľne inšpirovať teroristickým útokom na madridskej stanici v roku 2004. (MikaelSVK)

  • - Filmovanie snímky prebiehalo v španielskom Madride a známych filmových štúdiách Ciudad de la Luz v meste Alicante. (MikaelSVK)

  • - Po tom, čo film uvidel herec a režisér Sylvester Stallone, prezradil, že sa mu veľmi páčil a rád by natočil jeho hollywoodsky remake. (MikaelSVK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace