Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Energický a neúplatný revident bankovní filiálky v Renešově Popelec Hadimrška je vyslán do Prahy se závažným úkolem zachránit před bankrotem velkoobchod s gramofony, firmu Zlatník a spol. Její mladý majitel se totiž víc než o obchody stará o kabaretní zpěvačku Mici Angoru. Popelec vtrhne do podniku jako vichřice s pevným úmyslem uvést vše do naprostého pořádku za každou cenu. Mimo jiné oznámí panu Zlatníkovi, že se musí oženit s Astou, dcerou bohatého konzula Wielanda. Ta se sice nebrání sňatku s mužem, který jí byl poněkud nezvyklým způsobem vybrán, ale chce se přesvědčit, jaký je. Domluví se s dívkou ucházející se u Zlatníka o místo sekretářky, aby se mohla s budoucím manželem co nejlépe seznámit. A Popelec se pouští do boje s Mici Angorou, která se nehodlá vzdát snadného života z peněz Zlatníkovy firmy. (TV Nova)

(více)

Recenze (182)

pytlik... 

všechny recenze uživatele

První třetina filmu, tj. příjezd revizorův a rázné dělání pořádku ve firmě, patří k tomu nejlepšímu, nejlegračnějšímu, co Burian na plátně předvedl ("od zítřka se vám sníží plat, zato se vám práce přidá"). Bohužel, počínaje scénami ve vile, úroveň velice rychle upadá - absence humoru, škrcení Svozilové, označení Buriana za vola, mnoha uživateli zde opěvovaná scéna ve sprše, která mi ale přijde dost trapná. Navíc Grossová přehrává, v každé scéně se šklebí a kroutí očima, z Valentové coby Mici Angory by se udělaly v pohodě dvě dvacátnice, u ní mi taky vadilo, jak bez skrupulí využila pro sebe záslužný Burianův čin z mládí. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery!Hláškami napráskaná záležitost, které se podařilo řádně provětrat moji bránici. Opravdu neskutečný Vlasta Burian, jeho odkaz by měl zůstat věčným. Snímek, při kterém je člověk hrdý na svůj původ. Pokud je Vlasta na scéně, tak zkrátka neexistuje slabá pasáž. Pravda, pokud zrovna na plátně chyběl, tak se moje pozornost malinko rozplývala, ale chápu, že tvůrci nechtěli diváky zavraždit a bylo třeba dopřát tu a tam bránicím odpočinek. Jediný zásadní problém jsem měl s tou brutálně ošklivou paní. Neskutečně mě po celou dobu iritovala a kazila mi můj divácký zážitek. Musím hodně mhouřit oči a tlačit jí pryč z paměti, abych mohl hodnotit maximálně. Dost se mi líbilo Vlastovo závěrečné povýšení na starostu Renešova a ptám se: "Kde se sakra skrývá pokračovaní?" Skutečně impozantní záležitost! ()

Reklama

Mouzon 

všechny recenze uživatele

Až dnes jsem si uvědomil, jak je TO NEZNÁTE HADIMRŠKU blbý film. Naprosto beze smyslu: romantický vztah ústřední dvojice je vybudován na zcela nepravděpodobném předpokladu, že se inteligentní a krásná multimilionářka zakouká do lehkomyslného floutka, kterému hlídá záda kníratý revident s obličejem Vlasty Buriana; minimálně čtyřicetiletá Mici Angora chce namluvit Hadimrškovi, že před dvaceti lety byla děckem, které našel ve svém bytě; ve filmu, který je úplně o něčem jiném, se náhle zjeví lupič, jehož začnou policisté nahánět po ulici, aniž by měl zloděj či snad dokonce tato honička pro vývin příčinnosti narativu nějaké zvláštní poslání. Takže ještě jednou - když se na tento snímek člověk podívá bedlivě, uvědomí si dvě věci. 1) Jak je ten film pitomý a za 2) jak byl Vlasta Burian geniální. Každá věc, která se zde objeví, slouží coby doutnák rozpoutávající gejzír Burianových nedostižných skečů, jenž mají kvalitu vizuální (scéna ve sprše) i verbální ("Ta Angora se vobjevila na jevišti a, slečno, když já du do vany, tak toho na sobě mám víc než vona. Sedla si mi na klín a spustila, jak prej sem se rozpálil, když sem u ní včera byl. Slečno, já u ní nebyl, já u ní nebyl."). Ačkoliv je zde tedy snaha vystavět narativní linii také okolo vztahu mladého Zlatníka a slečny Vilandové, vše podléhá explozivnímu Hadimrškovi, a bez něj také každá složka filmu ztrácí zajímavost. Daleko lépe se povedlo vykreslit romantickou linii v jiném Burianově opusu, filmu DUCHÁČEK TO ZAŘÍDÍ. Tam ale, pravda, hlavní milovnici hrála Adina Mandlová, což byla poněkud jiná herecká třída než Marie Grossová. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Keby som Hadimršku nespoznal, nič tragické by sa nestalo. Je to síce dobrák, ale zároveň vôl na kvadrát, žeby sa aj Homer mohol uňho veľa veciam priučiť. Film mi občas pripomenul Diggers of 1933 a celkovo štýl nablýskaného Hollywoodu, lenže bohužial som nikdy neprišiel Burianovi na chuť a tak jeho komediálne výstupy považujem na rozdiel od úplne všetkých užívateľov za najväčšiu slabinu filmu. Ja som sa pri nich ani raz nezasmial. Potešilo vykreslenie ženských postáv ako silných osobností, ktoré si robia s mužmi čo len chcú, čím snáď ešte len predbiehajú zlatú dobu Hollywoodu. Je otázne, či je značne prekombinovaný scenár na takýto typ komédie vhodný, mne už bolo po čase jedno, ako to celé skončí a záver je asi vhodným vyústením absurdity celého scenára. Samozrejme myslené v dobrom. ()

hygienik 

všechny recenze uživatele

Nechcem sa tu nikoho dotknúť, ale ten prvorepublikový humor založený na zámene identít, podľa mňa, už dnes nefunguje. Iste, mám rád Buriana, šlégla atď. Ale predstavte si, že dnes vidíte ten film 1x v živote a vôbec nič o ňom dopredu neviete. Myslím, že by ste sa až tak veľa nenasmiali... Burian má každopádne aj oveľa vtipnejšie filmy. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (5)

  • Předválečnému kabrioletu Tatra T57a se přezdívá hadimrška. Proslavila se totiž právě v tomto filmu. Jezdí v něm revident Popelec Hadimrška (Vlasta Burian). (Stegman)
  • Poprvé na filmovém plátně herečka Světla Svozilová. (M.B)

Reklama

Reklama