Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    odpad!

    Dramaturgicky katastrofální mačo melodrama (s prvky komedie, thrilleru, soft porna, válečného filmu, caper filmu a psychologického dramatu). Nejde o to, že by syžet konstrukci koherentní fabule ztěžoval. On ji výběrem a řazením informací vůbec neumožňuje. Divácky prožitek by přitom dle množství „nečekaných“ odhalení v posledním aktu měl stát právě na radosti z toho, jak do sebe všechno zapadne, nikoli na množství nejasností (znaky artfilmu Všiváci vážně nevykazují). Jenomže zkratkovité, mnohdy vyloženě retardované jednání hrdinů (nejlidštěji se nakonec chová Mádlův idiot) a vysoká koncentrace nepravděpodobných náhod žádnou nově odtajněnou informací zpětně smysl nezískává. Stejně tak se v závěru nedozvíme to nejpodstatnější, co se zpravidla hodí vědět od začátku filmu, aby nešlo jenom o epizodické plácání do větru – oč postavám celou dobu šlo, jaké byly jejich cíle a motivace. Mělo jít o příběh pomsty (proč je ale vykonávána tak opožděně - a na králíkovi?), o příběh znázorňující psychickou labilitu navrátivších se vojáků (k čemu měla jinak sloužit afghánská linie?), o obrázek života mládeže v dnešní Praze (k čemu jinému slouží dění vázané výhradně na Voříškovou, Mádla a Hádka)? Ve filmu se sice díky psychopatii většiny postav neustále něco děje, ale jednotlivé události jsou jen naházeny za sebe, neskládají se do logicky soudržného celku. Ledaže by se veškeré dění odehrávalo v alternativním vesmíru, kde - SPOILERY - je normální pokusit se svého parťáka pro plánovanou loupež nejdříve upálit, kde žena pár hodin po souloži nabyde podezření, že je těhotná (a pokud mezi pohlavním stykem a telefonátem s Langmajerem uplynulo více času, film nedává důvod si to myslet), kde se vlastního bratra pokusíte umlátit poté, co se vyspí s osobou, o které nevěděl, že je vaší přítelkyní (a je tedy na vině spíše ona jakožto nevěrnice), kde déšť smyje všechno zlé a dva soky přiměje zapomenout na veškeré dřívější křivdy. Zpřeházená struktura a neopodstatněná stylistická namachrovanost (kterou lze chápat jako zdravou nadsázku pouze během "michaelbayovské" honičky po Náměstí Republiky) jen odvádí pozornost od banality příběhového jádra, strašlivě přehrávajících herců a neskutečné ideové zvrhlosti. Na maskulinní prezentaci mužů jako strojů na zabíjení a sexuálních mašin je nejpatrnější naprostá absence soudnosti tvůrců. Mladší ženy jsou věčně nadržené objekty pro pohled, které bez otálení nabízejí svá těla prakticky kdykoli komukoli, jediná starší žena mluví pouze o tom, jak se chystá umřít. Možná málo sleduji české filmy, ale něco takhle odpudivě falocentrického už jsem dlouho neviděl. Zatím největší filmová urážka letošního roku. 5%(19.6.2014)

  • salalala
    *

    Tři roky odkladů jsou bohužel znát, protože se tady evidentně přestříhávalo, leč to nijak nepomohlo. Příběh tu prakticky neexistuje, nedává smysl, děje se v něm až moc náhod, postavy nemají motivaci, chovají se jako idioti a všechno postrádá logiku. Prolínání časových rovin nefunguje vůbec, orientace je nemožná, takže se může stát, že se divák brzy začne nudit a odhalovat všechny nedostatky v plné nahotě. A že jich je! Kašparovský rozhodně není neschopný a je vidět, že cit pro řemeslo má. Vizuální stránka se docela povedla, pasáže v Afghánistánu patří k tomu nejlepšímu, sem tam přijde se zajímavým kamerovým záběrem, sympatická je i snaha o moderní klipovitý střih. Jenže to není moc platné, když se film rozbředává do epizodek, které nejsou ani vtipné, ani zajímavé a ke konci už se mění v regulérní, i když nechtěnou parodii. Nejsmutnější je ale na naše poměry hvězdné obsazení, v němž navíc nikdo nehraje vysloveně špatně, jen je prostě znát, že ve scénáři toho asi bylo o dost víc. Až je z té přehlídky marnosti jednomu smutno. Takhle herecky nevyužitý potenciál jsem v českém filmu snad ještě neviděl. 20%(19.6.2014)

  • Kamkon
    ***

    Viděla jsem plakát s hromadou hvězd a v televizi jedním okem shlédla trailer a připadal mi zajímavý, tak se šlo do kina. Slibný začátek, včetně tvrdší moderní hudby byl dobrý a dával naději, že konečně něco z USA produkce se třeba podaří natočit i tady v ČR. Avšak chyba lávky - NEJVÍC PŘEKOMBINOVANÝ FILM, JAKÝ JSEM VIDĚLA. Proč se dětem nemyje hlava v koupelně ve vaně? (Název Všiváci mi k filmu absolutně nesedí a udělat dvojsmysl, že se děti špatně odvšivili v dětství, takže se tak budou chovat celý život či co?) Většina postav kouří i když občas padne zbytečné upozornění na přemíru, které však vyšumí do ztracena a pak už to jede ráz na ráz - autor toho chtěl hodně sdělit a narvat do filmu od každého něco (drama dobré kdyby šlo jen o něj, komedie stále česky trapná, akční záběry podivně prodlužované a začátečnické, romantika šroubovaná, válečná zpověď klišovitá...) Jakoby povinná postava retarda, který se upne na sice normálního, ale zoufalce, stejně jako přítomnost nějakého zvířete nebo dětských her. Jedna dobře natočená smrt by více zapůsobila, stejně jako 1 zručná akční scéna či vtipná situace bez trapnosti. Člověku jde hlava kolem a čeká na nějaké rozuzlení či vyustění, které však nepřichází. V paměti tak zůstane dvojsmysl vytírání-vydírání, němé scény zoufalství a vypjatého děje ke konci filmu, mladá matka a stará matka - skutečná dcera s matkou, výkon Jirky M. a Terezky V. a přesvědčení, že kdyby film měl o půlku dějových linek a témat méně, tak by to byla krása (a to mi 110 Kč za délku 98 min připadalo jako drahota, cha)(24.6.2014)

  • maverick10
    *

    Ve strižně si Roman Kašparovský počínal jako dvouletý klučina, který dostal pod stromecek sve prvni puzzle. Nebyl schopny je sestavit a tak uplynulo nekolik let a stale maly Románek, který se pysni již 12 sadou nevyřesenych sad puzzle, nakonec preci jenom vitezi. Ano sestavil sve prvni puzzle. Vysledný obrazek sice nedava smysl, no nedivte se, vzdyt to poslepoval z dvanacti sad. Vse pusobi chaoticky, nevyvazene, zmatene a lacine. Bohuzel k tomu i napsal basnicku, ktera je stejne tak chaoticka a matouci jako vsechno co Romanek udelal. Komedie / drama / thriller / rodinny / valecny / eroticky / psychologicky a dmentni. Ano vskutku pan Guiness by mel radost. Dalsi podtrzeni tragickeho ceskeho filmoveho obrazu. Tvurcum chybi fantazie a nadani. Jeste ze herci to drzi nad vodou.(12.11.2014)

  • BoredSeal
    **

    Po stránce děje a postav neuvěřitelná halucinace, tak jak to v Čechách máme rádi, obsazená dobrými herci hrajícími poctivě a bez pochyb naprosto bizarní postavy. V logice filmu bych byl schopen uvěřit, že se pár scén točilo někde ve vojenském táboře v Afgánistánu, asi aby nespolehlivý Vetchý nadchl některé mladé lidi k tomu naverbovat se do armády. Poprvé souhlasím s definicí "životní role Jiřího Mádla", protože už jen to, jak je role jeho významu obsazena a pečlivě zahrána, naprosto vystihuje bizár existence takového filmu.(20.1.2015)

  • - Film vznikl pod záštitou tehdejšího ministra obrany Alexandra Vondry. Ve filmu pak účinkuje také skutečná česká armáda. [Zdroj: deník Metro] (Freshoun)

  • - Filmový štáb doprovázel skutečné vojáky také při předávání daru pro místní školy, ale směl se účastnit i nácviku bojových akcí včetně obrany při napadení základny. [Zdroj: kultura.idnes.cz] (hippyman)

  • - Matku bratrů Mikiho (Jiří Langmajer) a Rickyho (Ondřej Vetchý) hraje Iva Janžurová, zatímco ve scénách s časovým posunem postavu ztvárnila její skutečná dcera Sabina Remundová. (Zdroj: ceskatelevize.cz) (VášaVF)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace