Reklama

Reklama

Tragikomický příběh dvou bratrů, které rozdělila jedna žena. Možná dvě… Miki (Jiří Langmajer), špičkový neurochirurg, se utápí v bludném kruhu milostných dobrodružství a alkoholu. Jeho horkokrevný bratr Ricky (Ondřej Vetchý) je veteránem z české mise v Afghánistánu. Ten prohrává svůj boj s dluhy a i z nich plynoucí složitou situací své rodiny, která pro něj představuje velký závazek. Pečuje totiž sám o dvě dcery – o malou Maty i již dospívající Rózu (Tereza Voříšková). S tím mu pomáhá jeho matka, kterou skvěle ztvárnila Iva Janžurová. S osudy bratrů se pak prolínají příběhy dalších postav děje – mezi nimi Richardova spolubojovníka z Afghánistánu Oldy (Ondřej Malý) a dvou kamarádů Vency a Emana (Jiří MádlKryštof Hádek), které Richard a Olda chtějí využít ve svých plánech na získání peněz. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (323)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Neučil se Roman Kašparovský i a reklamách? Některé vizuální nápady jako kdyby vypadly z Jakubiskova Post coitum. Je věčná škoda všech těch tragédií, kromě jiného, je jich příliš a pro mě cca v půlce (po té trojce) už se stal film naprosto nesledovatelným, váhal jsem i s hvězdičkami, protože do té doby to bylo relativně stravitelné drama. 30%. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Takhle to dopadá, když otrlý nýmand úspěšně obšťastní bekofis nějaké obstarožní producentky, ta poté přeblafne Matého, nebo co je to tam teď za panáka, a vakuově jej pumpne o moje i vaše peníze, nevybíravě vybírané represivní státní mašinérií od každého, kdo je schopen vyslabikovat slovo TE-LE-VI-ZOR. Milý lízal pak jako mávnutím svraštělého klitorisu dostane na hraní patnáct míčů, které velkolepě vyplýtvá na vynikající herce, výborného kameramana a skvělého skladatele, přičemž nikomu asi moc nevadilo, že režisér a scenárista stojí za, jak to jenom teď říct slušně, abych příliš neurazil, tak snad „za starou piču“. Po všem tom splachování koncesionářských poplatků do hajzlu evidentně ještě něco zbylo, tak proč si neudělat s Ondrou príma adrenalinovou dovču v Afganistánu za účelem zcela opodstatněné autentizace exteriérů, která by se jinak dala naprosto stejně zmáknout v Klíčanské pískovně za desetinu, že ano? Výsledkem je první opravdový český Kreš, jenž nádherně ukazuje, jak by mohla vypadat ještě horší než obvykle špatná epizoda Ulice, kdyby někdo do té žumpy vyhodil prachy a osadil ji lidmi, co umějí hrát. Tedy kromě Mádla. Nevím, jestli jste slepí, ale Jiřík toho dementa „parodoval“ opravdu jako dement, až jsem nevěděl, jestli se mám smát nebo brečet, a do budoucna by se měl raději výhradně držet svého Kokotka a jen nadále dráždit třináctileté pipinky raftovým pádlem. ()

Reklama

Matty odpad!

všechny recenze uživatele

Dramaturgicky katastrofální mačo melodrama (s prvky komedie, thrilleru, soft porna, válečného filmu, caper filmu a psychologického dramatu). Nejde o to, že by syžet konstrukci koherentní fabule ztěžoval. On ji výběrem a řazením informací vůbec neumožňuje. Divácky prožitek by přitom dle množství „nečekaných“ odhalení v posledním aktu měl stát právě na radosti z toho, jak do sebe všechno zapadne, nikoli na množství nejasností (znaky artfilmu Všiváci vážně nevykazují). Jenomže zkratkovité, mnohdy vyloženě retardované jednání hrdinů (nejlidštěji se nakonec chová Mádlův idiot) a vysoká koncentrace nepravděpodobných náhod žádnou nově odtajněnou informací zpětně smysl nezískává. Stejně tak se v závěru nedozvíme to nejpodstatnější, co se zpravidla hodí vědět od začátku filmu, aby nešlo jenom o epizodické plácání do větru – oč postavám celou dobu šlo, jaké byly jejich cíle a motivace. Mělo jít o příběh pomsty (proč je ale vykonávána tak opožděně - a na králíkovi?), o příběh znázorňující psychickou labilitu navrátivších se vojáků (k čemu měla jinak sloužit afghánská linie?), o obrázek života mládeže v dnešní Praze (k čemu jinému slouží dění vázané výhradně na Voříškovou, Mádla a Hádka)? Ve filmu se sice díky psychopatii většiny postav neustále něco děje, ale jednotlivé události jsou jen naházeny za sebe, neskládají se do logicky soudržného celku. Ledaže by se veškeré dění odehrávalo v alternativním vesmíru, kde - SPOILERY - je normální pokusit se svého parťáka pro plánovanou loupež nejdříve upálit, kde žena pár hodin po souloži nabyde podezření, že je těhotná (a pokud mezi pohlavním stykem a telefonátem s Langmajerem uplynulo více času, film nedává důvod si to myslet), kde se vlastního bratra pokusíte umlátit poté, co se vyspí s osobou, o které nevěděl, že je vaší přítelkyní (a je tedy na vině spíše ona jakožto nevěrnice), kde déšť smyje všechno zlé a dva soky přiměje zapomenout na veškeré dřívější křivdy. Zpřeházená struktura a neopodstatněná stylistická namachrovanost (kterou lze chápat jako zdravou nadsázku pouze během "michaelbayovské" honičky po Náměstí Republiky) jen odvádí pozornost od banality příběhového jádra, strašlivě přehrávajících herců a neskutečné ideové zvrhlosti. Na maskulinní prezentaci mužů jako strojů na zabíjení a sexuálních mašin je nejpatrnější naprostá absence soudnosti tvůrců. Mladší ženy jsou věčně nadržené objekty pro pohled, které bez otálení nabízejí svá těla prakticky kdykoli komukoli, jediná starší žena mluví pouze o tom, jak se chystá umřít. Možná málo sleduji české filmy, ale něco takhle odpudivě falocentrického už jsem dlouho neviděl. Zatím největší filmová urážka letošního roku. 5% ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Nevybavuji si žádný současný český film, který by měl hvězdnější casting než Všiváci, alespoň tedy z mého pohledu v něm hraje skoro každej můj tuzemskej hereckej miláček. A právě herecký výkony jsou to nej co film nabízí. Hereckou emotivní živelnost v Ondrově podání skěvele doplňuje civilní projev Terezky Voříškové, reálné ztvárnění Mikiho v podání Jirky Langmajera je vynikajcí, nejspíš i proto, že k týhle roli má (měl) i v civilu asi hodně blízko. Jirka Mádl mě tenhle rok defintivně přesvědčil, že zkrátka umí jak za kamerou (Pojedeme k moři ), tak před kamerou (Všiváci) a rok 2014 je prostě jeho rok. Tatiana je pořád herecky velmi přesvědčivá a žensky přitažlivá. Zkrátka pokud jde o herecký výkony jsem po všech stránkách uspokojen. Samotný příběh je vyprávěn trošku nemotornějc, příliš mnoho dějových linek, všechny poměrně drsný, realisticky těžko uvěřitelný a akční scény díky kameře ve většině případů zpackaný, díky totálně jinýmu tempu (zpomalovačky) než obrazovýmu pojetí zbytku příběhu. Největší sílu má film v dramatických vztahových scénách ( Babi a Ricky; Ricky a dcery, Miki a ženy ), trošku mě mrzí že Ondra s Jirkou tam maj jen jednu společnou scénu, nejen z hlediska jejich herecký kondice, ale i z hlediska příběhu by to filmu víc slušelo. Velmi se mě líbila závěrečná nemocniční scéna, bez dialogů, bez hudby, ale s velkou vnitřní silou. Hezká závěrečná titulková skladba, jelikož nejsem přes hudbu docela by mě zajímalo kdo to byl. V závěrečných titulcích jsem jí nenašel. Absolutně nemám problém vyšít do téhle látky čtyři hvězdičky i když tu čtvrtou nechám přišitou jen tak z půlky, ale pokud by se mnou šla Terezka Voříšková na pivo, tak jí klidně došiju. ()

Isherwood odpad!

všechny recenze uživatele

Pokud máte hodně nakoukáno ze současného Hollywoodu a rádi ventilujete své podivné sexuální tužby, běžte s tím na Kavčí hory. Dostanete 15 míčů, jednoho z nejlepších tuzemských kameramanů, kvalitní herce a můžete se vyřádit. První půlka filmu nedává smysl, a když se všechny časové linie konečně protnou, řvete smíchy, protože si vzpomenete, že podobný film byste takhle nějak natočili taky, kdyby vám někdo na střední škole dal výše zmíněné prostředky. Vlastně je to docela umění, dát dohromady takhle špatný film. Na druhou stranu, pokud necháte Táňu Vilhelmovou mluvit o ojíždění fenek, nemůžete čekat, že vás někdo vezme vážně. Se ctí z toho nakonec vycházejí jenom Mádlovy vytahané rukávy. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (19)

  • V průběhu natáčení v pět tisíc kilometrů vzdálené afghánské provincii Lógar na základně Shank strávili filmaři celé dva prosincové týdny. Tamtéž padla i poslední klapka. [Zdroj: kultura.idnes.cz] (hippyman)
  • Jako dějiště filmové vřavy posloužil lom Čertovy schody v Českém krase, kde se dělaly dotáčky prudké palby afghánských povstalců. [Zdroj: kultura.idnes.cz] (hippyman)

Reklama

Reklama