Reklama

Reklama

Norbert Charolais (L. de Funès) je poněkud despotickým šéfem cestovní kanceláře, ve které pracuje i jeho budoucí zeť, ambiciózní Paul Martin (J.‑C. Brialy). Tomu se pranic nezamlouvá pozice řadového zaměstnance a dělá si zálusk na post nastávajícího tchána, který se chystá do důchodu. Neuplyne snad den, aby úslužně neleštil kliky jeho kanceláře. Jenže odchod do penze se nakonec odkládá na neurčito, a tak Paulovi nezbývá, než se o svoji kariéru postarat poněkud svérázným způsobem. Někdy je totiž třeba jít doslova přes mrtvoly…
V jedné z rolí této komedie uvidíte i Alaina Delona, jehož první a poslední setkání s Louisem de Funèsem před kamerou bezesporu patří k zajímavým kuriozitám. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (33)

B!shop 

všechny recenze uživatele

No film to nijak spatnej neni, jen to desne srazi dabing. Je sice fajn, ze tu je Faltus, kterej napodobuje Filipovskyho, co ale fajn neni, ze mu to vubec nejde. Funes tu je sice ve vedlejsi roli, ale i tak ma par rozcilovacich scenek a kuli naprosto mdlymu dabingu je proste takovej nenapadnej. Film se v podstate rozjede az nekdy po hodine deje, coz je bohuzel v momente, kdy Funes zmizi z obrazu. Nastesti je Brialy docela sympatak. Ale celkove se u toho da stravit vicemene prijemna hodinka a pul a s prihlednutim k roku vzniku to i dnes dokaze trochu pobavit. ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

To je věc, tenhle film. Z celé faltusovské série je asi nejvíc mimo a navíc Funés nemá úplně tolik prostoru, kolik by si zasloužil. Ovšem i přes všechny zápory mě tahle komedie skutečně velmi mile překvapila. Samozřejmě se s ohledem na dobu vzniku nedají čekat žádné velké zázraky, ale tenhle film je skutečně lepší než třeba Filutové. Zápletka je opravdu celkem fajnová, scéna s utíkající rosničkou výborná a super jsou i některé hlášky. Jak už jsem říkal, Funés by si zasloužil víc prostoru, ale kupodivu to "docela" funguje i bez něj, což je vidět hlavně na konci, kdy je Funés po smrti, to totiž nabere celkem rychlé a vtipné tempo. Ano, Funés umřel už po hodině a posledních dvacet pět minut tam vůbec není. Faltus se snaží, ale v ostatních filmech je lepší. Takže si to shrňme: film dobře funguje, Funes předvádá svá později tak typická gesta. dabing uspokojivý, Funés umře. Naprosto skvělý byl pak Alain Delon na konci, to byl jeden z nejhezčích konců filmu, jaké jsem kdy viděl. Mě se to líbilo. 70%. A mimochodem, fajn byl i Bertrand. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Příšernost, kterou když někdo bude chtít rád pošlu (už jsem poslal) aby viděl, co se v naší zemi dokázala zdabovat. Pshimi to vystihl naprosto přesně. funesova sekretářka nadabována bůhví jak starým chlapem, Vladimír Brabec nadabuje pomalu většinu mužských rolí ve filmu, samotný Funése nadabován tak, že si ho ani nevšimnete, každopádně být nadabovaný Filipovským, tak si myslim, že by samotný film nemusel být až takový otřes v základech, jenže on díky tomu dabingu je, a veliký. Nasmál jsem se jako dlouho ne, škoda jen, že ne díky filmu. I tak je to ale legraci kopec. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Lucerna v českém "rychlodabingu" studia TS production (Vladimír Vrabec, Zdeněk Mahdal, Lucie Svobodová, Jana Mařasová, Miroslav Sajc a Petr Svoboda). Když se mrknete na ta jména, možná vás napadne M.A.S.H., na kterém se právě tihleti také podíleli. Výsledek je špatný, ne snad proto, že sekretářku (bůhví proč) namluvil (jako jednu z mnoha svých rolí v tomto filmu) Petr (Jan) Svoboda, anebo že Vladimír Brabec není František Filipovský (náhodou klobouk dolů, poradil si s rolí skvěle a protože mi Češi rádi neustále posuzujeme, jak to kdo zase dabing Funese zbabral, ať už Lábus, Císler, Krampol či Faltus, Brabcovi se tohle opravdu povedlo), ale protože pod českým dabingem je slyšet (a místy hodně ruší) původní francouzská stopa. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Kdo by od tohohle filmu čekal typickou řachandu s Louisem de Funèsem, ten bude zklamán. Spíš je to žánrově těžko zařaditelná sonda do intrikánského prostředí podnikatelů, ředitelů a krásných slečen. Má to ale několik půvabně absurdních momentů, mě například moc pobavila hláška „Dámy a pánové, žádám, aby orchestr přestal hrát a abyste se spočítali, normálně by měl někdo chybět“ nebo vyšetřovatelsky dedukční monolog Michela Serraulta o psacích strojích. Plus elegantní schodiště, které při evakuaci nepůsobilo zrovna důvěryhodném dojmem. Jinak ve srovnání se standardním de Funèsem vychází lépe pěkná kreace úlisného J. C. Brialyho. A k českému znění… nevím, kolik dabingových verzí u nás vzniklo, já to viděl s tím původním rychlodabingem, kterej mi nepřišel jako až takovej průser, Vladimír Brabec se s tím popral docela slušně. Pravda, naopak uječená Lucie Svobodová snižuje požitek z krásné Sophie Daumier. Ke zdejším nářkům, že sekretářku namluvil chlap, bych dodal, že i v původní francouzské verzi ji daboval Daniel Ceccaldi. A neustálé omílání o jedinečném setkání Louise de Funèse a Alaina Delona před kamerou je žalovatelná pitomost. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (1)

  • Jediný film, kde se spolu setkali před stejnou filmovou kamerou herci Louis de Funès a Alain Delon. (Kulihrášek)

Reklama

Reklama