poster

Následník

  • Francie

    L'héritier

  • Itálie

    L'erede

Krimi / Drama

Francie / Itálie, 1973, 107 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pierre
    **

    Škoda Belmonďáka a určitě i Dennera s Rochefortem v takovém filmu. Snaží se, ale je to k ničemu. Režiser Labro sice při psaní filmů zužitkoval informace, které získal během novinářské práce, ale ten příběh je zmatený, přetažený za vlasy a hlavně naprosto zabit neustálými snovými scénámi, flashbackami, zpomalovačkami, odbočkami a já nevím ještě čím. Možná tady byl pokus o umělecký politický Thiller, ale nevyšel. Po filmu se mi akorát točila hlava, pokoušel jsem si dát dohromady, co jsem vlastně viděl a myslel si, že střihač musel být šílenec.(26.5.2019)

  • vypravěč
    ***

    Smutný pokus o to vymanit se sobě samému, vlastnímu hlasu, vlastní tváři – i onomu předurčení stanout někde na okraji nebo v samém středu. Proč jen jej, tedy tu neoslyšitelnou výzvu, obestřela ta mdlá a vytrvalá navyklost, ta dávkovaná abeceda prvních slov a začala – jak příliš úspěšně – ji polykat? Belmondo vládne zrezivělému universu imitativního stříbrného plátna, ale vládne jen tím nejubožejším, kostýmem sebe sama. Ani dotek hrůzy, ani poryv pohybu, ani zaznění hlasu a ani ten nejprostší a nejplodnější výron té nejhlubší a nejosamělejší tmy tam někde na dně nás…(19.10.2019)

  • vesper001
    ****

    V některých rodinách se dědí povolání, v klanu Cordellových se dědí následnictví. Když to najednou udělá strašně bum s letadlem seniora, do útočného pásma nastupuje junior Bart, který teprve začíná chápat, jaké svinstvo ocel vlastně je. Jeho výchozí pozice je o to víc problematická vzhledem k tomu, že má tchána-mafiána a radikální názory na kolaboraci s nacisty, udávání a deportace židovských rodin za II. světové války. Navíc Cordell nejmladší je znepokojivě geniální hoša, který si místo pohádek čte kurzy akcií a kvůli zprávám v šest vynechává večerníček. Prostě rodinka k pohledání. Za jediný náznak humoru lze považovat církevní reálie – Bart tituluje poradce „nuncius“ a monsignorům cpe úplatky do sutany – a špičkování s kamarádem Davidem v podání Charlese Dennera. Následník opravdu nemá moc společného s klasickými belmondovkami, ale to není nic špatného. Bart Cordell je sice přímý a suverénní ranař, po němž ženy touží (tedy až na jednu, pro která příliš ctí otce svého), z ostatních Belmondových postav se ale nejvíc blíží uhlazenému mstiteli Françoisi Leclercqovi z taktéž nedoceněného Těla mého nepřítele. Následník se mi líbil skoro stejně. Možná právě kvůli té jinakosti.(23.9.2013)

  • gudaulin
    **

    V rámci tzv. belmondovek jde o slabý a nebál bych se říct jeden z nejslabších kousků a není to zdaleka jen tím, že Belmondo tady není za hláškujícího plebejce, ale je příslušníkem finanční elity země a vlastně i planety. Elegantní obleky a luxus mu nesvědčí tak jako nedbalé ošacení policisty nebo příslušníka galerky. Celý ten příběh o levicovém velkoprůmyslníkovi a jeho boji proti zlořádům a válečným zločincům, stejně jako o komplotu proti jeho osobě, je špatně vymyšlený a nevěrohodný. Velkopodnikatel pronásledující zločince v boji muže proti muži je vhodný tak do Batmana, ale ne do seriózně se tvářící kriminálky. Tady to vyznívá nakonec křečovitě a nechtěně směšně. Celkový dojem: 40 %. Některé momenty, jako vztah k prostitutce, která ho předtím nastražením falešných důkazů málem zničila, jsou za hranicí elementární logiky i toho, co jsem ochoten scénáristovi tolerovat...(12.7.2014)

  • Anderton
    ***

    Jediným výraznejším mínusom tohoto pomerne realisticky pôsobiaceho filmu bol fakt, že pocitovo trvá o dosť dlhšie, ako v skutočnosti. Konšpiračné teórie tu uvádzané nebudú iba výplodom scenáristickej senzácie chtivej mysle a hlavne ako Slováka ma napádajú asociácie s fungovaním našich nadnárodných skupín. Belmondo hrá veľmi zvláštnu postavu, ktorá nie je spočiatku ukázaná v príliš kladnom svetle, čím pôsobí film ešte realistickejšie. Niektoré scény so ženami sú povedzme že dosť wtf, ale keďže neviem, ako to vo vyšších kruhoch chodí, tak ich nebudem kritizovať. Pre mňa je Následník filmom najma o dôvere k ženskému pohlaviu a ukážkou, že sa to s ňou nesmie preháňať. Ja tu na rozdiel od iných humor nachádzam, i keď vo svojej dobe nechcený. Hlavná mužská postava je totiž Bart a tá ženská Líza.(21.9.2013)

  • - Philippe Labro byl také autorem scénáře, v němž zužitkoval svou novinářskou praxi, v níž se seznámil s korupcí prorůstající politiku i podnikatelské kruhy. (argenson)