Režie:
Philippe LabroScénář:
Philippe LabroKamera:
Jean PenzerHudba:
Michel ColombierHrají:
Jean-Paul Belmondo, Carla Gravina, Jean Rochefort, Charles Denner, Jean Desailly, Jean Martin, Maurice Garrel, Michel Beaune, Fosco Giachetti (více)Obsahy(1)
Bart Cordell se vrací do Francie převzít impérium svého otce, který zahynul při letecké katastrofě. Je však obviněn z pašování drog a začíná tušit, že otcova nehoda i jeho obvinění jsou součástí rafinovaného spiknutí. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (86)
56% Bebel v podivné roli milionářského dedice, který na jedné straně až socialisticky soucití z dělníky a poštvává je proti své vlastní firmě, na druhé straně chladně podvádí svou ženu a bezcitně se chová i k milenkám. Trošku moc se to vleče, má to divné flashbackové prostřihy, které nejsou nijak odlišny, takže hrozně matou, scénář trošku klopýtá a zklamal mě konec. S jiným koncem, by to možná bylo i za 4. ()
Role "Následníka“ možná není pro Jean-Paul Belmonda úplně typická - přesto jako vždycky představuje svérázného chlapíka, který si své problémy řeší sám … jde jenom o to, jestli to zvládne. Díky retrospektivním prostřihům mi děj zpočátku připadal poněkud zmatený a chvíli trvalo, než jsem se zorientovala - ale to nemusí být nutně chyba filmu, protože tentokrát jsem byla mírně nesoustředěná ... ;-) ... Nakonec se střih ukázal být velice zajímavý, originální a na svou dobu novátorský - dodal příběhu větší díl napětí i atmosféru určité osudovosti … a neomylně ho dovedl k jednoznačnému a nekompromisnímu závěru. ()
Škoda Belmonďáka a určitě i Dennera s Rochefortem v takovém filmu. Snaží se, ale je to k ničemu. Režiser Labro sice při psaní filmů zužitkoval informace, které získal během novinářské práce, ale ten příběh je zmatený, přetažený za vlasy a hlavně naprosto zabit neustálými snovými scénámi, flashbackami, zpomalovačkami, odbočkami a já nevím ještě čím. Možná tady byl pokus o umělecký politický Thiller, ale nevyšel. Po filmu se mi akorát točila hlava, pokoušel jsem si dát dohromady, co jsem vlastně viděl a myslel si, že střihač musel být šílenec. ()
Příjemné překvapení. Velmi nezvyklý Belmondo, i když i tady se najde pár úsměvných momentů a i tady se střílí a hoří auta. Jinak je to ale zajímavý příběh osamělého boháče v boji proti všem (tedy opět u Belmonda nic nového). Zápletka s mezinárodním neofašistickým spiknutím se mi zdála přitažená za vlasy, ale je jasný, že na zlikvidování největšího magnáta v Evropě by nestačila parta kapsářů z nádraží, žejo. Kvůli pár dobře natočeným scénám a vhodnému použití hudby se na tenhle film rád podívám znovu. A taky proto, abych víc pochopil ten trochu ulítlej vztah hlavního hrdiny a jeho tajemníka (v nezvykle velké roli Charles Denner). ()
Ľavicovo cítiaci dedič priemyselného impéria odkrýva plán megakorporácie, ktorej konatelia sú blízki tretej ríši i súčasnému neofašizmu. Hravo experimentálny mix náhlych prestrihov, akčných scén, podivne komediálnych vložiek a politického thrilleru. Plus práve za netradičnú formu a nervne odsýpajúci dej preložený náhlymi vpádmi spomienok, či nečakane od veci scénami. "Následník" patrí do kategórie politických krimi filmov, v 70. a 80. rokov veľmi často nakrúcaných Talianmi aj Francúzmi, v ktorých frustrovaní parížski rebelanti zo 68. roku a talianski "červení" umelci odhaľovali za pomoci režisérov temné spoločenské pozadia vládnucich a dominantne podnikateľských kruhov. Vďaka komunisticko-maoisticko-marxovskej ideovej základni tvorcov týchto filmov, boli mnohé z nich uvádzané aj v česko-slovenskej socialistickej kino distribúcii. ()
Reklama