• Katarine
    ***

    Jako někdo, kdo píše o literárním díle Jiřího Stránského svou diplomovou práci, nemohla jsem si ani tohle nechat ujít. Předlohu jsem samozřejmě četla, ač se musím přiznat, že si ji už tak nevybavuji, takže těžko mohu srovnávat. Herci, přestože většina již v důchodovém věku, se zhostili rolí svých postav s úctou, i to přidalo na určité autentičnosti děje. Zbytečné scény (milostný trojúhelník či záchranná akce) holt musely být. Jak jinak byste udělali z povídky, která se dá přečíst i za 20 minut, televizní film na 80 minut? Ač si pana Stránského za jeho dílo a především za to, co vše si ve svém životě prožil, vážím, nemyslím si, že omílání minulosti a hledání "sviní" stařeckými postřehy a vzpomínkami, je zrovna optimální. Podle mě má mnohem zajímavější povídky, které se hodí k filmovému zpracování. Třeba se ještě časem dočkáme.(28.2.2014)

  • Psycho.R
    ****

    Pan Bočan si vybral dobrý projekt. Jelikož jde o televizní film, tak nemá moc smysl hodnotit, jak moc jsou kvalitní kamerové nájezdy, triky (ten s rozvázáním lana je fakt děsivej) apod. Důležitější je scénář a postavy. A to se tady povedlo. Hlavní role hrajou slavní herečtí bardi a i když jich je mnoho, tak scénář všem dává prostor, aby trochu vykreslili své charaktery. Munzara moc rád nemám, ale tady mě celkem přesvědčil. Němec, Tříska, Trojan - tradičně nadstandard. Ale hodně mě překvapil Nárožný s rolí slepého starce, který jako by vypadl ze skutečného života. Doma s vnučkou žertér, ale jakmile dojde na vyprávění o hrůzách, které tato parta zažila, mění se jeho herecká postava a v hlase i tváři dokáže vyvolat pocit, že to skutečně prožil a těžce se mu na to vzpomíná. Dlouho jsem si myslel, že jde o komedii, když jsem se na to pak podíval, tak mě to vyvedlo z omylu. Magnusku, ty grázle, takhle se využívají postarší herecké legendy. Ne jako když Ty je neuctivě rveš do svých "filmů!"(5.10.2018)

  • Přemek
    *

    Já jsem to, čemu se teď říká primitivní antikomunista, ale tohle je vážně medvědí služba dobré věci; téměř kompletní herecká sešlost z 30 případů majora Zemana předstírá politické vězně, kteří se snaží mezi sebou objevit bomzáka. Když se jim to podaří, zjistí, že jim na tom vlastně vůbec nesejde, protože si na něm nic nevezmou. To vše v balastním, nekompaktním a stále se opakujícím scénáři kdysi tak bravurních tvůrců, jakými byli Stránský a Bočan. K tomu jako nečekaný a nežádaný bonus několik zbytečně rozvíjených (a často nedořešených) vedlejších konfliktů a zážitek na pokraji smrti coby duševní deus ex machina. Hvězdičku za vynikajícího Luďka Munzara.(23.2.2014)

  • troufalka
    ****

    A mě se to líbilo! Odpady a jednohvězdičkové hodnocení jsem očekávala. Také nudu, shazování a poznámky o stále omílaném tématu a tak podobně. Rukopis Stránského byl rozpoznatelný. Tenhle příběh by si zasloužil regulérní celovečerák. Líbilo se mi propojení staré herecké gardy se střední generací, klidně bych tam zapojila i rodinné příslušníky včetně vnoučet. Jistě, průběh i konec byl předvídatelný, přesto nemůžu říct, že bych se nudila nebo se neměla na co dívat. Líbilo se mi právě toto pojetí. Dokument (naštěstí) už natočit nejde. Vzpomínání pěmětníků tu již bylo. Zdivočelá země se pokusila ukázat, jak to asi vypadalo tehdy. Piknik ale nabízí zcela jiný pohled - ukazuje současnost, dnešní dědečky a babičky, jejich děti a vnoučeta. Ti první se stále vypořádávají s minulostí, trpí různými neduhy. Jejich děti pro jistotu nechtějí nic vědět. Vnoučátka se trochu nudí ... Tohle by se při dokumentárním zpracování asi nepovedlo. Tak nějak od počátku bylo jasné, že bonzák je kamarád, co bonzovat nechtěl. A logicky vycházel ten, o kom byli všchni přesvědčení, že to určitě nebude. Prolínání minulosti a současnosti dokreslilo celý obraz. A klobouk dolů před tou starou hereckou bandou! Kdoví, někteří z nich si možná takhle zahráli naposledy. Takové filmy jsou zapotřebí.(23.2.2014)

  • Tryskomyš
    *****

    Tento film je opradu filmová lahůdka. Naprosto mě dostal. Na chvíli se u mě objevil desetiletý syn. Zrovna při jedné z nejhorších scén. Koukal na to těma svýma očičkama. A já mu o tom začala něco říkat. Jak to bylo hrozné...A vehnalo mi to slzy do očí. Odnesla jsem si opravdu velký zážitek. Klobouk dolů před tvůrci. A hlavně před lidmi, kteří tohle vše prožili.(29.4.2018)

  • - Další vzpomínkové záběry z lágru byly použity také z filmu Bumerang (1996), který vznikl rovněž v režii Hynka Bočana a podle scénáře Jiřího Stránského. (navabaca)

  • - Natáčelo se v obci Holyně u Prahy, přímo v autentickém prostředí komunistického lágru u hald na Bytízu a dále v Památníku Vojna v Lešeticích. (M.B)

  • - Průměrný věk hlavních postav je 76,3 let. (M.B)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace