Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Blízká budoucnost. Bývalý kapitán Černých baretů John Brennick (Christopher Lambert) se pokouší se svou těhotnou ženou Karen překročit hranice. V totalitní společnosti je totiž povolen jen jeden porod a Karen je těhotná podruhé. Přechod přes hranice se nezdaří a manželé se dostávají do obrovského podzemního vězení - Pevnosti, kterou střeží počítače a roboti a z které se nedá uprchnout. John se o to ale musí pokusit za každou cenu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (55)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Filmařsky to nepochybně stojí za houby, ale leccos z toho, co jsem tady viděl někdy v deseti letech, si pamatuji dodnes. Třeba intestinátory fungující podobně jako mnohem zprofanovanější vybuchující obojky, kyborgy se skutečně big fucking guns, a ředitele vychovaného pro jeho úkol. Jojo, ty časy se už nikdy nevrátí...a dobře tomu tak:)) Ale protože i díky stravitelné stopáži se nedá říct, že by to bylo kdovíjaké utrpení, a dokonce bych se byl po těch letech ochotný podívat znovu, dám 50%. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Stuart Gordon patřil k partičce poctivých béčkových režisérů jako Albert Puyn či Nico Mastorakis, jejichž filmy v době porevolučního videoboomu odchovaly celou jednu generaci puberťáků. Gordon se popásal hlavně na hororech, nejčastěji na lovecraftovských adaptacích jako RE-ANIMATOR (jeho ZE ZÁHROBÍ patřilo svého času k mým nejoblíbenějším hororům), ale párkrát si s vůbec ne špatným výsledkem odskočil i do sci-fi (ROBOT JOX, VESMÍRNÍ TRUCKEŘI). PEVNOST STRACHU je slaboduché, ale koukatelné akční sci-fi béčko s pár dobrými béčkovými nápady, ze kterých mě osobně nejvíce zaujala scéna, kdy Karen vstoupí do vymytého mozku svého muže a snaží se ho vysvobodit z imaginárního vězení jeho pochroumané mysli. Mizernému scénáři a odfláknutým akčním scénám (i když ten souboj na zasouvacím mostě nebyl špatný) hodně pomáhá přítomnost Christophera Lamberta s jeho zasněnýma očima a rošťáckým úsměvem a Gordonova dvorního herce, rovněž sympaťáka Jeffrey Combse. Co taky nebylo špatné byl konec s tím dálkově ovládaným futuristickým tirákem. ()

Reklama

Rominator 

všechny recenze uživatele

John Brennick (Christopher Lambert) a jeho žena Karen (Loryn Locklin) se snaží dostat z USA, protože čekají druhé dítě, které zákon nedovoluje. Při kontrole na hranicích se prozradí, John je chycen a poslán do Pevnosti největšího moderního podzemního vězení. Co se stalo s Karen, není zatím jasné... Filmů s tématikou útěku z vězení je již celá řada, ale pár dobrých nápadů se zde najde. Nechybí charakteristické postavy jako nesympatický ředitel Poe (Kurtwood Smith) a zatím neporažený rváč Maddox (Vernon Wells). CRIME DOES NOT PAY ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Po příšerném Robot Jox jsem se dalšího návratu k sci-fi a la Stuart Gordon trochu obával, ale z opakované prohlídky Pevnosti nakonec odcházím vcelku spokojen. Gordon se tu nebál ani krás vnitřního vesmíru a vybuchující břicha rozhodně uspokojí krvelačné diváky. Futuristická společnost, kde je díky hrozbě přelidnění povoleno jediné dítě a za porušení onoho zákazu můžete vyfasovat až 31 let v těžkém žaláři, pak není nereálnou variantou naší budoucnosti. A byť tahle zajímavá představa se trochu vytrácí při pohledu na levné kulisy Pevnosti a její osazenstvo, které se podivně přes veškeré avizované dalekosáhlé změny společnosti chová jako mytizovaná sebranka z kdejakého US žaláře. Hlavní záporná postava, tedy ředitel celého komplexu, prakticky postrádá charisma a jeho nezvratný osud jsem mu tak vlastně vůbec nepřál. Se skriptem si tu pak taky nikdo moc hlavu nelámal, zatímco na začátku filmu vítají ve vězení vězně drsní lidští dozorci, v závěru bez vysvětlení mizí a jsou nahrazeni téměř nepohyblivými kyborgy. Obecně hlouposti je tu plná hrst, ale dá se ještě nasypat do pytlíku, jemuž, chcete-li, můžete zavázat šňůrku. Jinými slovy přiměřeně blbé a navíc v rámci českého dabingu obohacující náš jazyk o raritní výraz intestinace, schválně kdo z vás jej vygooglí? Zločin se nevyplácí jednou ani dvakrát, natož třikrát. ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Další z krásné éry sci-fi béček první půlky 90. let. A pořád celkem zábavné. Na rozdíl od vymakanější dvojky plné hlášek je tohle čistá brutalita ale také zábava - Lambert se jako hrdina dostává do futuristického vězení plné totálních magorů, koulí, které vám roztrhnou břicho a hlídacích sond, protože se svoji ženou chtěl druhé dítě (první jim zemřelo). Šílený šéf vězení ale chce jeho ženu pro sebe a tak mu dává pěkný kapky. Je tu snad každé klišé vězeňských filmů, pořádná porca nechutnosti, vybuchujících těl, obřích zbraní a finále je zakončeno monumentálním výbuchem. Na odpočinek od moderní "zábavy" ideální, zvlášť když režíruje skvělý béčkař Gordon (Space Truckers, série Reanimatorů), Lambert je tu ještě ve formě a nechybí ani Gordonův oblíbenec a miláček fanoušků Deep Space Nine Jeffrey Combs. ()

Galerie (30)

Reklama

Reklama