Režie:
Michael HanekeScénář:
Michael HanekeKamera:
Christian BergerHrají:
Isabelle Huppert, Annie Girardot, Benoît Magimel, Susanne Lothar, Udo Samel, Anna Sigalevitch, Georg Friedrich, Gerti Drassl, Viviane Bartsch (více)Obsahy(1)
Zralá třicátnice a brilantní profesorka klavíru Erika Kohut (Isabelle Huppert) vede trojí život. Zatímco ve dne je váženou osobností pedagogického sboru Vídeňské konzervatoře, večer ukájí svou zvrhlou sexualitu v obchodech s nejhrubším pornem, šmírováním mileneckých párů a masochistickým sebezraňováním. Třetí podobou její existence je vypjaté soužití s tyranskou matkou (Annie Girardot), plné brutálních hádek a vášnivého usmiřování. Erika přesto dokáže udržet svůj bizarní životní styl pod kontrolou až do chvíle, kdy se seznámí v pohledným a talentovaným studentem Walterem (Benoît Magimel). Oboustranná citová náklonnost záhy narazí na neschopnost Eriky navázat normální erotický vztah. Její temné vášně promění rodící se lásku v trýznivé peklo... Kontroverzní Pianistka byla s příznivým ohlasem uvedena na MFF Cannes. Oba hlavní představitelé Isabelle Huppert a Benoît Magimel obdrželi Ceny pro nejlepší herce, zatímco režisér Michael Haneke získal za svůj film Velkou cenu poroty. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (344)
Pianistka žije vo svete vlastných obmedzení a túžob a v tomto svete vlastnej izolácii dokáže nádherne cítiť hudbu. Haneke jej psychopatologickú osobnosť zobrazuje kompenzačne cez umenie a rozvíjajúci sa vzťah k študentovi - ide na to dobre - cez divácke emócie, čo som mu s veškerou emočnou zaangažovanosťou aj zhltla. (Našťastie) nie je to moje prvé stretnutie s Hanekem, preto som si vopred povedala, že zvládnem príbehovú nedopovedanosť a divácku frustráciu zo záveru, čo koniec koncov nebolo až také ťažké. Nezdieľam vrcholné nadšenie z Pianistky (až taký potenciál film nemá), ale nezabudnem... ()
Absolvoval som pomerne úspešný filmový víkend s kontroverzným Michaelom Hanekem, ktorý neostáva svojej povesti nič dlžný, a čoraz viac pridáva na rýchlosti, čo sa týka obsahu Pianistky. Predstavuje mi extrémne komplikovanú osobnosť ERIKU, strašne peknú, atraktívnu a sexy učiteľku profesionálnych hodín klavíra. Takto určite pôsobí navonok, ako sebavedomá, ctižiadostivá, prísna... , ale vo vnútri, je tak neuveriteľne zvrátená, skazená, perverzná, abnormálna, že to snáď nemá ani obdoby ! Býva v luxusnom byte spolu s matkou, s ktorou máva divoké konverzácie, sršiace brutálnymi výmenami názorov, s krajnými hádkami. Večer vylieza z NORY, aby sa mohla venovať svojim zvrhlým koníčkom v obchode s pornom, alebo sledovaním párov v autokine, a ich radovánky. Podľahne „mladšiemu žiakovi” , ktorý sa do nej bezhlavo zamiloval na prvý pohľad, ale ona nie je schopná prežívať typický sexuálny život. Veď vravím, mimoriadne zložitá, až je nezvládnuteľná, pričom jej herecká predstaviteľka ISABELLE HUPPERT, je fantastická, strhujúca, bravúrna, svojim zobrazovacím charakterom zachádza až do prepiatosti ! Absolútne pozoruhodný výkon, aký som už dlho nevidel ! Nie je to extra príjemný film na nedeľné dopoludnie, ale potreboval som trochu viac spoznať tvorbu Michaela Hanekeho, ktorý nemá bohvieakú mienku o ľudskom plemene !!! ()
Šokující, hnusný, úchylný? Ne, nic z toho bych při popisu filmu nepoužila. A lidský? Proboha, jestli takhle vypadá lidskost, tak bych měla utéct někam hodně daleko, kde žádní lidi nejsou. Přesto se nedá na tento snímek jen tak zapomenout. I když jsem těžce bojovala s délkou filmu, zaryl se mi do hlavy. A to především díky úctyhodném výkonu Isabelle. Její jméno je vždy zárukou zážitku. Tak mně napadá, že jsem ji ještě neviděla hrát "normální" postavu. ()
Nic méně než film o lásce. Lásce dvou odlišných lidí. Paradoxem (je to Haneke takže paradox je povinný) je, že hlavní hrdinka ví, co chce (a dokáže si o to smysluplně říci a to není zrovna samozřejmé nejen pokud patříte mezi sexuálně narušené), zatímco její mladý milenec se potácí mezi svou normalitou a touhou po ní. ()
Nechápem všetkých akademických predposratých kritikov, ktorí nie sú schopní vidieť na plátne trochu krvi a obsesie. Na čo sa to potom celé dni pozerajú? Pianistka je šokujúca svojou formou pre tých, ktorí sa nechali zmraziť v 50tych rokov a vykukli z mrazáku začiatkom tisícročia. Kvalitný psychologický artový film, stojaci na presných, uveriteľných hereckých výkonoch hlavného trojlístka ako aj dôležitých vedľajších postáv. ()
Galerie (25)
Zajímavosti (24)
- Málokto vie, že toto je prvé filmové vystúpenie Evy Green. V záverečnej scéne ju vidíme sprevádzať Benoîta Magimela na schodoch konzervatória. (Arsenal83)
- Film získal v Cannes tri ceny, a to sa podarilo pred ním len dvom filmom: Barton Fink (1991) a L'Humanité (1999). (Arsenal83)
- Autorka predlohy Elfriede Jelinek pracovala už desať rokov predtým ako spoluscenáristka na filme, v ktorom už bola hlavnou herečkou Isabelle Huppert: Malina (1991) od Wernera Schroetera. (Arsenal83)
Reklama