Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Silné psychodrama podle námětu Simony Monyové o citovém vydírání, o nebezpečném, až patologickém vztahu mezi mužem a ženou. Trilogii na motivy knih Simony Monyové uzavírá film režiséra Filipa Renče Sebemilenec z dílny Tvůrčí producentské skupiny dramatické tvorby Davida Ziegelbauera. Je v životě opravdu nejhorší zůstat sám? I na to odpoví příběh tragické lásky Libuše (Simona Stašová) a Oty (Jaromír Dulava)... Úspěšné podnikatelce Libuši, která se ocitá na vrcholu zralého věku, nachystají dvě nejlepší kamarádky opravdu nečekané narozeninové překvapení. Díky tomu se osamělá Libuše seznámí s šarmantním „kovbojem" Otou, který vnese do jejího života lásku a radost. Libušino štěstí ale netrvá dlouho a její euforický pocit z nového životního startu vystřídají stres a utrpení. V tomto krásně i zle mrazivém vyprávění odrážejí autoři scénáře život spisovatelky Simony Monyové, jejíž stejnojmenná literární předloha se stala inspirací pro vznik tohoto filmu... (Česká televize)

(více)

Recenze (120)

igi B. 

všechny recenze uživatele

Laciná manýra >Monýra< čili klasická monyoffská rádoby >zeživotazaživa< literární šmíra televizně vytuněná trendy stylem >samohana< made in Renč, další blábol šašskotelevizáckého telenovelového typu vyrobený jak podle šablonky jalovou formou s machou rutinérského jelita a s otravně přehrávajícími kreacemi stolicko-štatlařské čudlárny, dohromady pak vytvářející obludnou machinaci s panoptikálními postavami, kde možná snad i reálně možný příběh nakonec spadá a končí zpotvořený do parodie žánru i života. A tak postavy včele se S.S. už tradičně všelijak poulí oči, dělají grimasy, trhají hlavami a vypouštějí z papulí nereálné či zbytečné větší či menší bláboly a celé je to i těmi kecy zbytečně natažené do šílených devadesáti minut, přičemž příběh by snesl formát bakalářské půlhoďkové epissodky na téma "kterak nána k sobě zaslouženému štěstí přišla a jak to bylo dál"... . . . A komu to slouží? Možná si tu někdo hojí (honí?) nějaká bebinka, že... Docela mě i pobavil v závěrečných titulcích (jojo, čtu děcka rád titulky, člověk se poučí, kdo-kdy-kde-kolik) uvedený "fotograf". To si asi za lehký šekel jako vedlejšák hodil fušku známý brněnský rytíř, ležící vždy na správné straně, co tedy té pravé "Simonce" jak známo ale opravdu pomohl. Howgh. - - - P.S. Jo, na stránkách ČT jsem se mmj. dočetl, že S.M. byla "SLAVNÁ ROMANOPISKA"! Tak to jo, asi něco jako Virginia Woolfová, že... - - - P.P.S. Ano, chápu, pro někoho je tahle matérie zjevně vrchol literární i televizní tvorby, pro někoho vrchol životních kulturních zážitků! Ani si nechci představit, jak to máte lidi doma, ale je mi jasné, že vedle bulvárních plátků, šamponů a kosmetiky to bude v té jediné poličce na zdi v >obejváku< nad starou plazmou z druhé ruky pár pejprbeků S.M. (a tím není myšleno nějaký lido SadoMaso, že... ;o) Jasně, v brněnských knihkupectvích a antikvariátech dávno neprodejné ležáky... Tak užívejte >života< lidičky... %-))) - - - - - (Poprvé a naposledy z ryze studijních důvodů zase jednou protrpěno 15.12.2013 na nedělní >veřejnostádně telenovelové jebničce< , hodnocení uzívané 25., komentář zde otrávený jako šestý - 16.12.2013) ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Tak nějak beru, že kniha od Monyové má jistou vypovídající hodnotu. I vzhledem k tomu, co se jí pak stalo. Stejně tak výkony Stašové a Dulavy jsou rozhodně to, co by mělo zaujmout. Zpracování je ale to, s čím jsem měl obrovský problém. Vysvětlete mi někdo prosím, jak je možné, že Renč, který natočil výborného Hlídače č. 47 pak natočí něco, jako je tohle? Mně to kvalitativně přijde naprosto rozdílné. Nebo je těžké natočit za málo peněz dobrý televizní film? Vždyť třeba Jirka Strach to s Osmami zvládl famózně... ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Na jedné straně strach ze samoty, naivita, zaslepenost, nedostatek sebeúcty a odmítání pomoci. Na druhé predátor se sklony k manipulaci, který neomylně vycítí pach výhod a zranitelnou kořist. Dravec, který je nemocný a musí lovit tímhle způsobem.. Hrozně mě rozčiluje ta neschopnost obětí útrapám racionálně čelit, ale vím, že se tyhle věci kolem nás běžně dějí. Žijeme v džungli, kde se slabost neodpouští.. Pod Renčovou uměleckou licencí jsem byl svědkem špatné komedie, co se vlivem plytkosti mění na špatný vtip a perličky v podobě zjevení admirála Kříže či výjevu mordu ve slunečních brýlích to nakonec spolehlivě srazí do televizního suterénu. Zatímco kovbojská pijavice Dulava vykazuje přesvědčivou odpornost, za svůj výkon ceny sbírající S.Stašová mi chvílemi přišla až moc teatrální. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Film stejně psychologicky hluboký, jako je banální Pojišťovna štěstí, jíž je Eva Papoušková autorkou. Režisér Filip Renč k podobným dílům už úspěšně směřuje. Ono v podstatě bulvární věnování Simoně Monyové se záměrem "děláme tímhle snímkem jako fakt něco pro týrané ženy" už logicky moc nepomůže. 30%. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Foriem pripútania si manželky postupným uťahovaním dozeracieho opasku, škrtiaceho slobodu ženy neskutočne sadistickým spôsobom, býva mnoho. Nielen taká dosť primitívne buransko-násilnicka, aká je ukázaná v Sebemilencovi. Ale zaplaťpánboh za to, táto téma, hoci v našich končinách pomerne často sa vyskytujúca v reále, je filmársky dosť málo zastúpená. A minimálne aj pre výborný výkon Simony Stašovej v hlavnej úlohe si Renč tri hviezdičky zaslúži. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (5)

  • Film byl představen na 13. ročníku filmového festivalu v americkém městě Tiburon. (Cucina_Rc)
  • Simona Stašová si z festivalu nezávislého filmu v sanfranciském Tiburonu přivezla cenu Zlatý kotouč za hlavní ženskou roli. (Cucina_Rc)
  • Natáčení probíhalo v Brně a ve Šlapanicích u Brna. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Reklama

Reklama