poster

Sebemilenec (TV film)

Drama / Psychologický

Česko, 2013, 91 min

  • Merkin
    odpad!

    Žena, které chybí sebevědomí i sebereflexe, nachází seberealizaci v posluhování duševně sebeubožejšímu sebemilenci. No. Zjistila jsem, že není třeba obhajovat ani jednoho z partnerů. Ona je většinou až k politování hloupoučká a on je zkrátka a dobře rozmazlený. Konkrétní příběh se mi zdál směšný. Jestli takhle nějaká paní jedná, tak je to stejně odsouzeníhodné jako chování jejího přítele. Hlavně, že si stěžuje, ale nic neudělá. Přišla mi snad ještě ubožejší než její partner. Ten alespoň nic nepředstíral (když vás někdo bez souhlasu unese, nepovažuji to za nic jiného než za známku neskrývané deviace). Pan Dulava na mě vždycky působil démonicky, tudíž role pro něj jako vystřižená. Simona Stašová silně přehrávala. Postava námořníka Kříže prapodivná. Režisérsky se snad nejedná o tak špatnou věc (jde jen o špatnou věc, protože okleštit tak psychologicky slibný příběh na tak nudnou bludnou smyčku by uměl kdekdo). Mně ale především vadí, jak všichni chválí romány (inspirované prý životem), u kterých polovina scén pro normálního člověka působí jako komedie nebo špatný vtip. Taková oslava na lidskou hloupost. Za silné psychodrama bych na tom neoznačila ani jednu z těch psí klecí :( Omlouvám se všem, ale nemám ráda, když se z komára dělá velbloud.)(16.12.2013)

  • rigby
    **

    Obsah hodnotit nemohu, protože jsou věci, které zkrátka nepochopím. Herecké obsazení výborné, ale Simona Stašová mi typově na představitelku hlavní role neseděla, i když se snažila sebevíc. Dulava naopak vykresluje svou postavu velmi jednostranně a ploše. Až do posledních deseti minut to vypadalo na více hvězdiček, kdyby celý film nezničil sám režisér naprosto zbytečnými a přehnanými záběry vražd.(16.12.2013)

  • Ydrosten

    Nikdy nepochopím, proč si někdo něco takového nechá líbyt. Když můj ( nevlastní ) otec dal mojí mámě pár facek, protože se domníval že jej podvádí, vykopal jsem ho ze dveří takovým způsobem, že se ještě 2 měsíce bál vrátit se pro svoje věci. Máma mi řekla že to bylo porvé za celou dobu ( cca 4 roky ) co byly spolu co na ni šáhnul. Nikdy jsem jí to moc nevěřil. Bůh ví jak by to pokračovalo, kdybych tenkrát neseděl v kuchyni ( kde mě nemohl zahlédnout když přišel z hospody ) a kdybych tam tenkrát nebyl na návštěvě. Co říci k filmu : ano jsou lidé kteří se pořád budou nechávat tlouct, ponižovat, a zneužívat, protože jsou prostě zamilovaní ( a v tom případě i hloupí ) a nebo se bojí říci DOST !! Bohužel, pokud ONI sami nedají impuls pro svoji záchranu, nedá se s tím nic dělat. Film hodnotit nebudu, protože bych musel dát odpad a nebo 5 hvězd ( ne za herce, ale za látku ) protože tohle je opravdu na zamyšlení se sám ( sama ) nad sebou - opravdu je ten můj partner tak vyjímečný že si tohle nechám líbyt ? BEZ hodnocení.(17.12.2013)

  • Gilmour93
    **

    Na jedné straně strach ze samoty, naivita, zaslepenost, nedostatek sebeúcty a odmítání pomoci. Na druhé predátor se sklony k manipulaci, který neomylně vycítí pach výhod a zranitelnou kořist. Dravec, který je nemocný a musí lovit tímhle způsobem.. Hrozně mě rozčiluje ta neschopnost obětí útrapám racionálně čelit, ale vím, že se tyhle věci kolem nás běžně dějí. Žijeme v džungli, kde se slabost neodpouští.. Pod Renčovou uměleckou licencí jsem byl svědkem špatné komedie, co se vlivem plytkosti mění na špatný vtip a perličky v podobě zjevení admirála Kříže či výjevu mordu ve slunečních brýlích to nakonec spolehlivě srazí do televizního suterénu. Zatímco kovbojská pijavice Dulava vykazuje přesvědčivou odpornost, za svůj výkon ceny sbírající S.Stašová mi chvílemi přišla až moc teatrální.(18.11.2016)

  • klukluka
    ***

    Jsou to lepší tři hvězdičky, a bylo to rozhodně to nejlepší, co jsem od Filipa Renče viděl od Románu pro ženy (tohle byla taková jeho dvojka - jen kadeřnice se nám z ženských přeorientovala na pejsky a paní Stašová se tentokrát místo Pažouta zlobila s Otíkem Veselým). Proč bych tomu nedal víc? Víc než do poloviny mě to nutilo, abych ze sebe dělal hloupýho a tvrdil všem včetně sebe sama, že vlastně nevím, o čem to má být. Proč se Otík nemohl aspoň chvíli chovat tak, aby se do něj měla Libuše důvod zamilovat? Proč ji hned napoprvé vytáhl na rande, který mohlo skončit jejím zakopáním někde v lese? Proč jsme si to měli myslet? Proč se jeho kamarádi, byť údajně velmi vzdělaní a úspěšní, chovali jako kreténi? Proč museli vypadat tak, jak vypadali, tedy jako banda somráků? Jasně, jsou to drobnosti, ale právě drobnosti dnes rozhodují o tom, jestli si z filmu sednu na prdel, nebo jestli si dám tu práci, a pokusím se na něj co nejdříve zapomenout. Ano, pravda, většinou to jde úplně samo. Na Sebemilence ale tak snadno nezapomenu, o to víc mě možná zlobí, že to bylo celý takový krkolomný. P.S.: Na paní Monyovou mám osobní vzpomínku, žili jsme ve stejném městě, znaly ji stovky lidí, jestli podobný příběh vetkla do své knihy, tak to podle mě bylo volání o pomoc, nechápu, že ji někdo nevyslyšel. R.I.P.(16.12.2013)

  • - Na bicí v kapele na parníku hraje Erik Netušil, bubeník kapely Superego Kid, hrající kapela je však Combo. (moneypennys)

  • - Natáčení probíhalo v Brně. (M.B)

  • - Film byl představen na 13. ročníku filmového festivalu v americkém městě Tiburon. (Cucina_Rc)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace