Režie:
Nicolas Winding RefnKamera:
Natasha BraierHudba:
Cliff MartinezHrají:
Elle Fanning, Jena Malone, Abbey Lee, Bella Heathcote, Karl Glusman, Desmond Harrington, Keanu Reeves, Christina Hendricks, Alessandro Nivola, Charles Baker (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Jesse je mladá, krásná a má onu tajemnou esenci, která ji vyčleňuje ze zástupu dokonalých krásek ucházejících se o svých pár let slávy na módních molech v Los Angeles. „Kdo by chtěl zkyslý mlíko, když může mít čerstvý maso", utrousí na její adresu jedna ze závistivých kolegyň. Neonový puls fashion světa pohlcuje Jesse natolik, že přehlíží varovné signály. Za marnivými kulisami kultu krásy totiž dříme dávné zlo, které se živí nevinností. (Film Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (339)
Audiovizuální žranice s fantastickými hereckými výkony (skvělý Desmond Harrington). Vnitřní příběhová linie je docela zajímavá, ale celkový děj nemá dynamiku. Winding Refn jako vždy nikam nepospíchá, bohužel svět modelingu nenabízí žádnou akci, která občas popohnala dopředu Drive (tak i místy Jen Bůh odpouští), pointa je poměrně jednoduchá, ano bizarní, ale pořád jasná a celek se tak nedá obalit do intelektuálních cvičení o významu jednotlivých scén. Hlavní problémem je krom tradiční odtažitosti délka. A protože ten film musíte vidět, už kvůli oblizovačce mrtvoly a vizuálně vytříbenému komponování obrazu, budete muset bojovat s diváckou únavou, protože Neonový démon nemá duši. ()
Komentář obsahuje bojlery a bla bla bla, mrdám to. Tak tady tak čtu v komentářích slova a fráze kde je samé - hypnotický, extatický, vizuálně dokonalé dílo, obrazivě podmanivý, vizuálně dech beroucí - a v duchu si říkám, jestli všem nemrdlo. Mě napadají slova a fráze jako - píčovina, nuda, neuvěřitelná sračka, výplod chorého mozku či kolosální kokotina. Jsem ráda, že si spousta uživatelů vzdychala nad vizuálem, kterej mi je zhruba někde u prdele, ale ráda bych podotkla, že film má být thriller, horor a mysteriozní k tomu. Místo toho tady máme vypatlané drama, kde hlavní hrdinka je dutá jak vyfouklý vejce, jednu lesbu co se jí chce dostat do kalhotek a když neuspěje tak vojede mrtvolu a pak dvě krávy co nesnesou krásu hlavní hrdinky (mimochodem přirozená kráva se mi líbila více než hlavní hrdinka, umělá kráva zase naopak celkem držka) a tak se rozhodnou, že bude nejlepší jí sežrat (to je ta hororovo-mysteriozně-thrillerová část a odehrává se zcela mimo, jinejma slovama - krom vyblitýho oka a nůžkového seppuku nic neuvidíte) . Navíc ta "děsivost" zabera cca 5 minut filmu ze dvou hodin. Zbytek je čumění na líčení, studování chůze po molu, focení, řešení problémů s bydlením a odkopnutí kluka, co jako jedinej neměl v hlavě nasráno. Chtěla jsem dát jednu hvězdu za Nea, ale tohle nemá šanci zachránit ani on jelikož má dohromady cca 6 minut prostoru dávkovanýho po minutě. Refn možná měl dobré filmy, tohle je ale kolosální sračka, kterou lidi hvězdičkujou max proto, že je to přece Refn. Pravdou je, že se asi hodně zfetoval když napsal a natočil tohle...PS : Ta nekrofilní lesba předvedla nejkrvavější krámy v historii kinematografie ()
Pubertální provokace. Ukázat hloubku povrchu dokázal Refn už tak, že podobný vyprázdněný patvar plný tupých scenáristických klišé člověka těžko vyvede z rovnováhy. Navíc NRW tentokrát režíruje bídně. Prkenné dialogy, klipové sekvence, které takhle zvládne každý jen trochu talentovaný reklamní režisér, o veškerou dynamiku se stará skvělá Elle a elektro-arpeggia Cliffa Martineze. Čekal jsem hypnózu, tohle je sedativum. [Cannes 2016] ()
Vždycky pobavi chytráci, kteří melou něco o manýře a provokacích, načež přikvačí 50 idiotů bez názoru, aby to neobratně zopakovali. Asi v přesvědčení, ze když to podobně jako hradní žumpa budou opakovat, stane se to faktem a pravdou zakryvající jejich ubohou diváckou demenci. Ale cajk, závěrečných 45 minut je každopádně to nejlepší, co letos někdo mrsknul na plátno. ()
Bezkonkurenčně ten nejnudnější Refn, jakého jsem dosud viděl. Po rozpačitém Only God Forgives jsem doufal, že nám divákům "nezlynchovatí", tedy nestane se nesrozumitelným a pozérským, zatímco on se stal jen nudným... což je ale snad ještě větší zklamání. Mimoto asi málokterá sféra lidské společnosti nebo činnosti se mi hnusí víc, než sféra tzv. modelingu a všeho a všech okolo něho. A i když to nebyl tak úplně obyčejný a středoproudový film o modelkách, čerta starýho je mi do toho, jestli v něm byl nějaký ten symbolismus a surrealismus a kdoví co ještě, nebo že byl estetický, a že k němu hrála hezká hudba... prostě mě to nebavilo ani za mák. Nakonec ale přece jenom dávám slabou třetí, a to za Harringtona, za pumu, za dobrou poslední půlhodinu která leccos zachránila, a zvlášť za scénu s nekrofilní lesbou - až dodnes mě totiž vůbec nenapadlo, že by nějaké nekrofilní lesby mohly existovat. Jdu teď spřádat plány na námět a scénář pro nějaký hodně bizarní a perverzní film o nekrofilních lesbách, který pak bouchnu do Hollywoodu a už mě tady neuvidíte. A ty, Refne, jdi snad radši zase točit ty tvoje staré dobré filmy o pasácích, zlodějích a feťácích. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (16)
- V úvodní scéně měla Elle Fanning tak dlouho otevřené oči, že se jí kontaktní čočky vypálily do očí díky sálajícímu horku ze světel. (Hal_Moore)
- Elle Fanning bylo 16 let, když se začalo natáčet a 18 let, když měl film premiéru. (Hal_Moore)
- Ve scéně v restauraci, kde se Jesse (Elle Fanning) měla setkat s modním návrhářem (Alessandro Nivola), si můžeme v pozadí povšimnout, že sedí dvě ženy. Ta blíže sedící vpravo je režisérova (Nicolas Winding Refn) manželka. (AffectedFace)
Reklama