Režie:
Ryszard BugajskiKamera:
Piotr Sobociński Jr.Hudba:
Shane HarveyHrají:
Janusz Gajos, Kazimierz Kaczor, Wojciech Żołądkowicz, Robert Olech, Przemysław Sadowski, Magdalena Kumorek, Monika Kwiatkowska, Beata Ścibakówna (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Zkorumpovaný úředník se zmocní rychle rostoucí společnosti. Její zakladatelé obvinění z trestné činnosti pak musí vést boj za očištění svého jména. (Netflix)
Recenze (13)
Hrozné je, dostane-li se člověk do uzavřeného systému (zákonná moc určitého státu či zřízení) po přestupku; hroznější je, když se do něj člověk dostane pouze proto, že se to někomu hodí. O tom známe velké příběhy z literatury (nejen hrabě Monte-Christo), a ještě větší ze skutečnosti (nedostižným symbolem budiž Sacco a Vanzetti - pochybně definovaným Goergem Moustakim: "Maintenant Nicolas et Bart / Vous dormez au fond de nos cœurs / Vous étiez tous seuls dans la mort / Mais par elle vous vaincrez" - ve smrti jste byli sami / ale ona je vaším triumfem). Uzavřená soustava je začarovaným kruhem, který se nenachází "mimo" společnost, jako třeba koncentrační tábory obecně, ale přímo v ní, přímo v jejím srdci. Pozn. 1: Pokud recenzentovi IQ Tiqe **** daná situace připomíná Souostroví Gulag, potom pátrá na správném místě. Pozn. 2: Je třeba ještě říct, proč nás tyto příběhy děsí jako noční můry. Samozřejmě proto, že se mohou přihodit i nám, a snažíme tím jimi "odreagovat" (stalo se to někomu jinému). Pozn. 3: Poslechněte si krásnou písničku Prison Trilogy (Joan Baez), tam je to taky - nebo její zpěv v Morriconově písni The ballad of Sacco and Vanzetti (youtube.com/watch?v=HNKPUuxaLRE). A jsem zase u filmu. Zase se točíme v kruhu, uzavřemé soustavě. ()
Silný příběh plný bezmoci, kterému chybí katarze. Škoda, že ke konci skoro vyšumí, mohl být mnohem působivější. Připomněl mi Souostroví Gulag od Solženicyna. # Ponaučení: 1) Nedovol svému okolí nebo situaci, aby z tebe udělali hajzla. 2) Nevěř všemu, čím tě krmí televize, obzvlášť pokud jde o politické kauzy. # [viděno: monitor, 5.1, EN sub] # příběh 8 | hudba 4 | humor 0 | akce 1 | napětí 4 | pustil bych si znovu 6 ()
Trochu jiná liga ti Poláci...Při sledování jsem měl pocit, jak se jen může něco takového stát?? Vyvolávalo to ve mně takovou bezmocnost...Konec mi udělal i neudělal radost...Jednak se tady omíjí to pohádkovské přísloví: dobro bylo odměňěno a zlo po zásluze postrestáno...Zřejmě je to na tom světě takové...Filmařsky zvládnuté na jedničku a je vidět, že i za málo peněz jde udělat hodně muziky... ()
Velmi silné drama o politických korupčních praktikách, které tentokráte ničí nevinné podnikatelské špičky a životy jejich blízkých. Země zaslíbená naruby či Kawasakiho růže bez humanistického náboje. A také důkaz, že i o dnešních problémech postsocialistických zemí se dají natáčet filmy světové úrovně. Snímek se někdy neubrání trochu přímočaré společenské kritice či karikatuře, ale i tak nabízí napínavou až burcující analýzu společnosti, stále vymknuté z kloubů. ()
Genialny polsky film a jeden z mala dokazov, ze aj za malo penazi sa da urobit vela hudby. Urady v Polsku su pomale, neefektivne, viac zozeru nez vytvoria. Zacinajuci podnikatelia si vybudovali uspesnu firmu, lenze zauraduje polska mentalita .. .dokonca aj protitenoristicky tim sa tu spomina. 95 % ()
Střet komunismu s kapitalismem v Polsku. A jestli mám vyzdvihnout nějaký výkon, tak Janusze Gajose jakožto drsňáka Kostrzewy. ()
Když vám likviduje firmu tak jako tady v tomto filmu státní zastupitelství, rozuměj prokuratura- žalobci, tak je to průser. A co teprve, kdyby si na ni brousil zuby sám premiér. Ve FAU by mohli vyprávět, jak je ten milý pán Andrej Babiš zaklekával…Film má šíleně laciný, televizní look a mátl diváka jednou zásadní informací: pokud trojice štvaných podnikatelů skutečně zbohatla na odkupu továrny od obce a jejím následném, výhodném prodeji témuž subjektu- tedy obci, která hospodaří s veřejnými prostředky, pak se nepochybně dopustili podvodu. Jen chci zdůraznit, že se to nestalo nevinným, poctivým podnikatelům. Podle mě to je dost podstatný. P.S.: Jestli jsem to dobře pochopil, tak šlendrián se polsky řekne czeski blad- česká chyba. To pro nás není zrovna nejlepší vizitka… P.S.2: Proč, když se narodí dítě tři tisíce sto gramů, se v titulcích na Netflixu objeví 2,7 kilo? Co ještě jste tam měli potřebu měnit? ()
Wow, brutalita.. Clovek to tak dako vie, ake svine ziju na tejto planete - a ze v ost-blocku je ich viac, to tak dako vieme tiez. Ale ked to potom clovek vidi takto naturalisticky podane, ze coho su ludia schopni a ze preco, tak to je fakt komplet na dogrcanie. 4*, kedze 5* neviem dat za takyto kibel hnisu. Ono, jak si clovek ustelie, tak si raz lahne - a tito hajzli budu velice tazko opustat nasu slnecnu sustavu; uz maju v suterene fajne zakurene. ()
Po technické i herecké stránce jistě dobrý film, tak jak to Poláci v poslední době dokáží. Pokud by se jednalo o "běžný" hraný film, tak bych tomu nevěnoval pozornost, ale vzhledem k tomu, že to má být údajně "založené na skutečných událostech" je děj dost přitažený za vlasy. Osobně neznám konkrétní příklad, podle kterého měl být film natočen, ale nezdá se mi, že by v našem středoevropském prostoru bylo něco podobného dnes možné. Ale třeba jsem jen naivní a mýlím se. ()
Jak jinak, vynikajici Janusz Gajos. ()
No tady se severní sousedi zase předvedli . To byla síla , takhle si představuju čistou kapitalistickou soutěž. Nemůžeme si vás koupit ? Tak vás zničíme... Natočené perfektně uvěřitelně . Nemám nejmenší pochyby , že to takhle leckdy a leckde stále funguje , a nejen v Polsku. ()
Kvalitní scénář, výborná režie a herecký koncert Janusze Gajose. Tento příběh se může přihodit komukoli z nás a je jedno, jestli to je Polák nebo Čech nebo někdo jiný! ()
Velmi solidní film na téma, s nímž si postsovětská Evropa asi ještě dlouho vystačí. Rány minulosti jsou stále nezhojené a takových filmů je nám pořád třeba. Drsnější než místy rádoby laskavá Kawasikiho růže, která nabere tempo a překvapí až v závěru. Proč se nám polské filmy mimo festivaly prakticky nedostanou ? Že bychom se nezajímali o vlastní minulost ? nebo se jí báli ? Proč o ní čeští režiséři, pokud vůbec, točí laskavě ? Proč se období Charty 77 nereflektuje pravdivě a bez příkras jako období Solidarity či předchozí období (r.1969, Poznaň 1970) v Polsku ? ()
Reklama