Režie:
Jalil LespertKamera:
Thomas HardmeierHudba:
Ibrahim MaaloufHrají:
Pierre Niney, Guillaume Gallienne, Charlotte Le Bon, Laura Smet, Marie de Villepin, Xavier Lafitte, Nikolai Kinski, Judi Beecher, Ruben Alves (více)Obsahy(1)
Originální, provokativní, výstřední, inspirativní. Plachý, samotářský, nevyrovnaný, uzavřený. To byl jeden z nejtalentovanějších návrhářů světa módy. To byl Yves Saint Laurent. Toto je jeho příběh... Yves Saint Laurent odchází jako sedmnáctiletý do Paříže a stává se spolupracovníkem Christi-ana Diora. Je považován za jednoho z nejlep-ších módních návrhářů své doby. V listopadu 1957 je ve věku pouhých 21 let požádán, aby dohlížel nad módním domem nedávno zesnulého Christiana Diora. Laurent se stává novým uměleckým ředitelem. Vzápětí představuje svou první módní kolekci haute couture, která se stává okamžitým hitem. Během módní přehlídky se seznamuje s Pierrem Bergém, svou budoucí láskou a životním i obchodním partnerem. O tři roky později spolu vytvářejí značku Yves Saint Laurent. Laurent trpí depresemi, opájí se alkoholem a drogami. Navzdory svým vnitřním démonům a pochybnostem, se mu však daří obrátit ospalý svět módy vzhůru nohama. Jeho jméno se stává symbolem kreativity a luxusu. Jeho návrhy mění a vytvářejí nové trendy v módě... (Bioscop)
(více)Videa (3)
Recenze (86)
Jak už tady zaznělo, nedozvíme se moc podstatných faktů o navrháři, vše se točí kolem vztahu Yvese a Pierra, jeho milencích, jeho psychických problémech a především (a mnohokrát opakovaně) o tvůrčím géniovi ducha. Jako v mnoha jiných životopisných filmech je v podstatě zobrazován téměř kultovní rozměr osobnosti, ikony, jež je "obětí vlastního talentu" a neustále balancuje mezi obdivuhodnou pracovní zarputilostí a rozervaností. Pávě tento aspekt filmu mě nejvíce popudil - tento způsob vykreslení postavy se stává primárně klišovitým a neoriginálním. Mnohé vztahy, jejich vznik, příčiny, důsledky jsou nedovysvětleny, téměř odseknuty tam, kde se to režisérovi hodilo. Avšak, musím přiznat, že vizuální stránka filmu je nádherná, potěší snad každou ženskou duši, a u mě ovlivnila celkové vyznění díla. Kostýmy, interiéry, make-up, luxus - na to vše se bezesporu krásně dívá, a tak právě oné "uchvácení krásou" se z hlavního hrdiny může přenést i na diváka. Hudba plní konvenční funkci, ale výborně doplňuje nádhernou vizualitu a některé scény (především na začátku filmu) jsou skutečně lehce vtipné, dojemné a něčím neotřelé. ()
Vykal. Jo, to je vysledok mimoriadne narocneho fyzikalno - chemickeho procesu zvaneho sranie. Raz cestou do prace som videl zrovna na ceste lezat velke, cerstve a teple hovno. V rannom chlade sa z neho este kurilo a ja som ostal uplne zmrazeny prenadhernou atmosferou tohoto carokrasneho okamziku. Zemity pach, k nebu stupala ta neopakovatelna aroma a jemne odtiene hnedej sa len hrali sa orosenom asfalte. Nieco Vam prezradim. V hlave mi dunel Beethoven a Richad Wagner a ja som sa vinou tohoto carokrasneho okamziku opat musel zamyslat nad zakladnymi otazkami ludskej metafyziky : "Kto som?" - "Odkial a kam idem?" - "Bol som uz predtym?" - "Alebo som predtym nebol?" ZaplatAnitas ma z tohoto dusevneho tranzu vyrusil az duchapritomny prichod MHD trolejbusu, a ja som sa musel prebudit a ist do prace. K filmu : xbliti. 0 % ()
Celkem dobrá podívaná, i když mám k tomu pár výtek. Pierre Niney se mi vůbec nehodí do role Laurenta, zahrál to sice skvěle, ale dokonalý rozhodně není a ke všemu je celkem podivín. Příběh je ucházející až na pár určitých scén a lidí. Ovšem co opravdu musím pochválit je doprovodná hudba, ta je úchvatná. ()
Chcete snobárnu a nakonec stejně zase skončíte v háemku. YSL rozhodně není haute couture filmu a je biografická konfekce, co neurazí, ale v módě taky moc dlouho nebude. Film vypadá hezky (to věci z řetězců taky), ale není ničím nový (to věci od YSL byly). Má prapodivně useknutý konec a kdybychom pominuli sentimentální Bergéovy vzpomínky, tak nám tu chybí i nějaké city. Paradoxně příběh jednoho z největších návrhářů a zároveň magorů je emocionálně placatý, i když tu létají vázy a YSL se hroutí ve vojenským cvokhausu. Snímek bojuje se stejným problémem jako nedávno Chanel. Chcete postavit pomník někomu, kdo nám vlez do šatníků (ano skoro nám všem díky kopírování práce designérů), ale nejste dostatečně kreativní, abyste ho předčili. Z toho důvodu YSL nemůže zaujmout víc než film o spisovateli, nebo třeba továrníkovi, to je jedno. Nevím, nakolik do natáčení vstupovali majitelé značky (divil bych se, kdyby nechali filmařům volnou ruku, protože tohle je prostě reklamní záležitost), ale možná z toho důvodu, aby se někdo neurazil, aby se udrželo dobré jméno domu, to prostě není boom. A když YSL vymyslel dámský kostým, nebo ušil Mondriana, tak to hurá prostě bylo. ()
Snímek "Yves Saint Laurent" vám dá přesně to, co si představujete. Není zde nic moc navíc. Je to svět módy, takže v tom bude móda, budou v tom intriky, bude v tom zhýralí život, budou v tom excesy, prostě tak nějak to, co tam patří. A do toho osobnost jednoho z módních géniů. Přesně do toho světa pasuje. ()
Reklama