Reklama

Reklama

Max Lambert, bývalý šéf lupičské bandy, si odpykává dvacetiletý trest. Před zatčením zakopal u kostela nedaleko Říma několik milionů ve zlatě, „výdělek“ ze své poslední akce. Se svým spoluvězněm Pierrem Bizetem připraví plán útěku a v převleku za duchovní se snaží odletět do Říma, kam zrovna v této době směřují církevní hodnostáři z celého světa. Takže dvě sutany navíc se mezi nimi lehce ztratí! Jenže uprostřed poklidného letu se objeví únosci, kteří nutí pilota obrátit letadlo na Tanger. Ale to zdaleka není ještě to nejhorší, co je na cestě za svobodou a penězi čeká. Jedinečná dvojice GabinBrialy, výborné dialogy a situace v komedii, která nestárne. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (199)

štísko 

všechny recenze uživatele

Svatý rok rozhodně není pro příznivce akčních komedií. Pro takové může působit trošku rozvlekle. Ale kdo má rád dostatek prostoru pro vychutnání velkého množství vtipných scén s dramatickou zápletkou, tak si přijde na své a zažije 91 minut inteligentní zábavy bez jediného hluchého místa. Doslova umělecký zážitek podtrhují skvěle obsazené a vykreslené vedlejší role. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Pohádka o vykoupení starého poctivého zločince, který sice kradl zlato a šperky, ale nikdy nezpůsobil nikomu fyzickou újmu (než by zastřelil komisaře, raději šel sedět). A i když v nutném případě musí použít metody patřící těm skutečným barbarským zločincům, nikdy neztrácí švih, šarm a úctu k tomu druhému. Stará dobrá škola zločinců, jakou už dnes nepotkáte...Jistě, je to pohádka, nostalgická až do morku kosti, ale Gabin je balzám na unavenou divákovu duši. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Genialna komedia, ktorou sa Jean Gabin /trilogia Komisar Maigret 1958 - 1963, Heroin, Sicilsky Klan/ rozlucil s filmovym priemyslom a tvorbou. Scenar - dvaja vazni sa prevlecu za knazov, a pri uteku sa zamiesaju medzi putnikov - fungoval roku 1976, a funguje perfektne veru dodnes. Gabin sam osebe bol herecka legenda, a mal obrovsky talent, takze film dokazal v pohode utiahnut. Hlavne, ked sa pridaju herci ako Jean-Claude Brialy, a mimoriadne kvalitna rezia Jeana Giraulta /filmova seria Cetnik se Zeni -- Cetnik a cetnice/. 95 % ()

classic 

všechny recenze uživatele

In nomine Patris et Filii et Spiritus sancti. Amen. • Úplne posledný titul: Jeana Gabina, teraz teda iba snáď naprosto úprimne i podotknem: „Skrátka; myslel som si, že sa totižto bude niesť v celkom opačnom duchu, i keď zase na druhej strane zrovna povedzme, že akýsi »kriminálny podtón«, ostal znovu zachovaným, alebo by som dokonca danú situáciu ešte podtrhol i v tom zmysle, že Giraultov počin neustále «klamal telom», pretože úvodná línia udalostí mala jasne nastavenú hlavnú myšlienku, ktorú sa následne podarilo i [zdarne] [z]realizovať, pričom práve odvtedy som sa naladil na vskutku rozdielny vývoj prichádzajúcich situácií, čo sa akosi napokon vôbec ale nepotvrdilo, kedy podľa mňa scenáristi odviedli poriadny kus poctivej roboty, nakoľko ma dokázali naozaj úspešne zmiasť • A zároveň možno to je i hlavný kameň úrazu, za ktorý paradoxne môže jedine iba scenár! • Ústrední protagonisti, v tomto prípade dvaja recidivisti: Max Lambert v podaní Jeanom Gabinom a Pierre Bizet v podaní Jeanom-Claudeom Brialym; sprvoti nielenže pomerne dosť podivuhodným spôsobom ubzikli z centrálnej väznice v Melune, ale súčasne sa k tomu i neskoršie prezliekli za akýchsi »cirkevných hodnostárov«, čo už u mňa mimochodom; začínalo pomaličky, ale isto, vzbudzovať určité rozpaky, no budiž, malo to svoju opodstatnenú logiku, vďaka ktorej potom pôsobili celkovo nenápadne, alias [i-n-k-o-g-n-i-t-o]. • Tentoraz mi najviac prekážal len samotný spôsob ich úteku, ktorý na mňa zapôsobil príliš nevierohodne [automaticky kvôli tomu strhnem jednu *], za to ale ďalší postup prechodu z miesta A na miesto B [respektíve ešte aj niečo medzi tým], bol už rozhodne oveľa viacej zaujímavejším, i keď sa postupne taktiež stával i stereotypnejším v rámci celku, čo rovnako zrejme prežívali i »vedľajšie postavy«, začínajúce pociťovať určitú únavu. • Jednoducho povedané: ústredné charaktery potrebovali prekonať danú vzdialenosť medzi týmito dvomi ["tromi"] bodmi, keď ako naschvál sa im začali hádzať polená pod kolená. • Nie, nesúhlasím so všetkými danými postupmi tak, ako mi boli zaradom [od]prezentované, s ktorými sa nedokážem plne stotožniť! • To čo malo vyzerať akože interesantne, tak to začínalo čoraz viac strácať [dejovú] energiu, stručne ozrejmené v tom význame, že dianie sa zaseklo [na]mieste. • I napriek tomu sa tento úctyhodný: m o n s t r é   s a c r é, v žiadnom prípade nemusel vonkoncom za nič hanbiť, veď predsa svojou priamou účasťou P R I S P E L do neúrekom kinematografických zárezov, aké si budem navždy pamätať. ()

dyfur 

všechny recenze uživatele

J.G. sa ozaj dôstojne rozlúčil so svojou filmovou kariérou-čo sa málokomu podarí...výborný scenár,režia,herecké výkony-všetkých...záver nebol až tak prekvapivý,lebo -tak ako som si to predstavoval ja,že by malo dopadnúť-tak to skončiť podľa scenáristov-nemohlo-zrejme z výchovného dôvodu..... vynikajúci film - i český dabing starej školy -super. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (11)

  • Bernard Menez byl poprvé osloven pro roli Pierra Bizeta (Jean-Claude Brialy), ale odmítl ji, protože se mu nelíbil scénář. Později přiznal, že hluboce litoval, že promeškal tuto jedinečnou šanci zahrát si s legendárním hercem Jeanem Gabinem (Max Lambert). (sator)
  • Na začátku filmu, při útěku z ošetřovny vězení, přepilují trestanci dvě tyče mříží zcela zbytečně. Pro útěk by pohodlně stačila pouze jedna. (Scott67)
  • Kostel, který vidíme na konci filmu a který má být kaplí San Lazzaro poblíž Říma, je ve skutečnosti kostel Sainte-Monique, dnes koptský kostel Sainte Marie & Saint Marc v Châtenay-Malabry. (sator)

Reklama

Reklama