Režie:
Jean GiraultKamera:
Guy SuzukiHudba:
Claude BollingHrají:
Jean Gabin, Jean-Claude Brialy, Nicoletta Machiavelli, Henri Virlogeux, Danielle Darrieux, Paolo Giusti, Jacques Marin, Maurice Teynac (více)Obsahy(2)
Max Lambert, bývalý šéf lupičské bandy, si odpykává dvacetiletý trest. Před zatčením zakopal u kostela nedaleko Říma několik milionů ve zlatě, „výdělek“ ze své poslední akce. Se svým spoluvězněm Pierrem Bizetem připraví plán útěku a v převleku za duchovní se snaží odletět do Říma, kam zrovna v této době směřují církevní hodnostáři z celého světa. Takže dvě sutany navíc se mezi nimi lehce ztratí! Jenže uprostřed poklidného letu se objeví únosci, kteří nutí pilota obrátit letadlo na Tanger. Ale to zdaleka není ještě to nejhorší, co je na cestě za svobodou a penězi čeká. Jedinečná dvojice Gabin – Brialy, výborné dialogy a situace v komedii, která nestárne. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (197)
In nomine Patris et Filii et Spiritus sancti. Amen. • Úplne posledný titul: Jeana Gabina, teraz teda iba snáď naprosto úprimne i podotknem: „Skrátka; myslel som si, že sa totižto bude niesť v celkom opačnom duchu, i keď zase na druhej strane zrovna povedzme, že akýsi »kriminálny podtón«, ostal znovu zachovaným, alebo by som dokonca danú situáciu ešte podtrhol i v tom zmysle, že Giraultov počin neustále «klamal telom», pretože úvodná línia udalostí mala jasne nastavenú hlavnú myšlienku, ktorú sa následne podarilo i [zdarne] [z]realizovať, pričom práve odvtedy som sa naladil na vskutku rozdielny vývoj prichádzajúcich situácií, čo sa akosi napokon vôbec ale nepotvrdilo, kedy podľa mňa scenáristi odviedli poriadny kus poctivej roboty, nakoľko ma dokázali naozaj úspešne zmiasť • A zároveň možno to je i hlavný kameň úrazu, za ktorý paradoxne môže jedine iba scenár! • Ústrední protagonisti, v tomto prípade dvaja recidivisti: Max Lambert v podaní Jeanom Gabinom a Pierre Bizet v podaní Jeanom-Claudeom Brialym; sprvoti nielenže pomerne dosť podivuhodným spôsobom ubzikli z centrálnej väznice v Melune, ale súčasne sa k tomu i neskoršie prezliekli za akýchsi »cirkevných hodnostárov«, čo už u mňa mimochodom; začínalo pomaličky, ale isto, vzbudzovať určité rozpaky, no budiž, malo to svoju opodstatnenú logiku, vďaka ktorej potom pôsobili celkovo nenápadne, alias [i-n-k-o-g-n-i-t-o]. • Tentoraz mi najviac prekážal len samotný spôsob ich úteku, ktorý na mňa zapôsobil príliš nevierohodne [automaticky kvôli tomu strhnem jednu *], za to ale ďalší postup prechodu z miesta A na miesto B [respektíve ešte aj niečo medzi tým], bol už rozhodne oveľa viacej zaujímavejším, i keď sa postupne taktiež stával i stereotypnejším v rámci celku, čo rovnako zrejme prežívali i »vedľajšie postavy«, začínajúce pociťovať určitú únavu. • Jednoducho povedané: ústredné charaktery potrebovali prekonať danú vzdialenosť medzi týmito dvomi ["tromi"] bodmi, keď ako naschvál sa im začali hádzať polená pod kolená. • Nie, nesúhlasím so všetkými danými postupmi tak, ako mi boli zaradom [od]prezentované, s ktorými sa nedokážem plne stotožniť! • To čo malo vyzerať akože interesantne, tak to začínalo čoraz viac strácať [dejovú] energiu, stručne ozrejmené v tom význame, že dianie sa zaseklo [na]mieste. • I napriek tomu sa tento úctyhodný: m o n s t r é s a c r é, v žiadnom prípade nemusel vonkoncom za nič hanbiť, veď predsa svojou priamou účasťou P R I S P E L do neúrekom kinematografických zárezov, aké si budem navždy pamätať. ()
Málokteré zločince si člověk oblíbí. Snad kasaře Mlíka, snad Pěničku. Ze zahraničí si lze oblíbit v první desítce jen Jeana Gabina a Jeana - Clauda Brialyho. Jsou to roztomilí bankovní lupiči - monsignor a abbé prchající bohužel v uneseném letadle, bohužel ne do Říma ale do Tangeru. Vynikající kriminální komedie, poslední setkání s Jeanem Gabinem. ()
Parádní film se skvělým Jeanem Gabinem.Nepůsubilo to na mě úplně jako čistá komedie,spíše jako dramatická krimikomedie,ale nic to neubírá na kráse filmu.Už jsem si říkal,že bude geniální konec,když bude mít milion od únosců,ale konec byl popravdě ještě lepší.A poslední věta Já už přispěl je završením výborného úsměvného filmu.Pro mě je to pěkných 85 % ()
"Jsme v prdeli, monsignore:-)"! "Dej pokoj, já už jsem přispěl." Ve své době jistě skvělá odpočinková komedie s vtipnými hláškami a úsměvným a vtipným dějem, dnes už místami poněkud staromódní nuda, sotva průměrná:-(Ale Gabin byl pan Herec, český dabing udělal také hodně. Nezapomenutelný a nepřekonatelný Jean Gabin ve své poslední filmové roli. ()
Režisér Četníků Jean Girault tentokrát obsadil do hlavní role Jeana Gabina, jehož to byl zároveň i poslední film a natočil nenáročnou komedii o uprchlých trestancích, kteří se převléknou do kněžských rouch a odlétají do Říma, aby vyhledali zlato, které tam Max (Gabin) před zatčením ukryl. Jenže letadlo je přepadeno mladými zločinci a situace se falešným kněžím značně zkomplikuje....Dominantní je opět starý český dabing z roku 1979 a Čestmír Řanda mluvící z Gabinových úst je vynikající. Nebo Josef Větrovec dabující komisaře Barbiera. Tohle se dělalo tak poctivě, že bych klidně uvěřil, že to mluví samotní herci. Ne jak dnes, kdy je všechno odfláknutý. Tenkrát byli herci i velikáni v dabingu. Dnes pořádní herci nejsou, tudíž nemůže být ani kvalitní dabing. Přece jen jsou ale v tomhle ranku lepší filmy. ()
Galerie (19)
Zajímavosti (11)
- V průběhu filmu se střídá letadlo s logem fiktivní Air Italia s letadlem tehdy ještě existující společnosti PAN AM. (krysarr)
- Film odkazuje na Svatý rok konající se v roce 1975. Tehdy ho oslavil papež Pavel VI. Svatý rok se opakuje periodicky jednou za 25 let. (Komiks)
- Boeing 747 ve filmu je registrován pod F-BPVA, jedná se o první dodaný Boeing v roce 1970 Air France. Pro potřeby filmu je maskován jako Air Italia. (sator)
Reklama