Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ScarPoul
    ****

    Čakal som väčší prúser. Ale tento Woody ma bavil. Filozofovanie nad morálkou, tým čo je správne a čo nie a tiež akási prostoduchosť plánov, kedy je determinantom len šťastie a hlúpa náhoda sú prvky aké sa v jeho tvorbe objavujú od začiatkov a mňa stále bavia rovnako. Pheonix je výborný a Emma Stone mu skvelo sekunduje. Počiatočne príbehové rozpaky naberajú jasnejšie kontúry a príbeh vo finále pekne myšlienkovo graduje. Dokonca je aj úsmevný. Veľká spokojnosť. Hoci mám z tunajších hodnotení pocit že všetko čo sa mi na tom páčilo bolo otázkou dobrej nálady a správneho nastavenia, keď som to pozeral:)(1.10.2016)

  • Melorka
    ***

    Zatím co postava Abea Lucase v podání Phoenixe-herce, né ptáka, zažívá resuscitaci a stoupá kolmo vzhůru, samotný film má přesně opačnou tendenci. Není to sice vysloveně velký bada bum, ale někde za půlkou začne pomalu zkomírat a svůj drive zpátky už bohužel nenabere. Woody sice udrží jakýstakýs standard, takže má člověk pořád pocit, že sleduje dobrý film i když je to možná jen optický klam kvalitního začátku. Protože samotný závěr je trochu zbrklý. Totiž konečné dovivinutí profesora Lucase mi příjde nepravděpodobné a nějak se s ním neumím ztotožnit. Je sice možné aby se osoba potácela z jednoho extrému do druhého. Pochopila jsem takový vývoj třeba u Thelmy Dickinsonové ve filmu Thelma a Louise, ale ta měla úplně jinou výchozí pozici. Celý přerod její postavy z domácí puťky na psance hledáného zákonem byl přirozený. Navíc nebyla zas takový psanec. Ale uznávaný profesor filozofie v těžké depresi, který se rozhodne spáchat dokonalou, promyšlenou vraždu s morálním posláním, to byl docela dobrý fór! Ovšem pak se to Woodymu začalo nějak drolit a z prófy se najednou stal psychopat a magor. A že by druhej vražednej plán zkurvil tak, že jinak se to napsat nedá můj mozek prostě nebere. Možná má dovolenou, ale stejně...(29.1.2016)

  • Matty
    ***

    Woody už se ani nesnaží maskovat, že celý příběh představuje pouhou ilustraci k určitému myšlenkovému konceptu a záminku k autorově filozofické disputaci. Aby si ulehčil práci, své úvahy střídavě artikuluje hned skrze dva vypravěče (z nichž jeden k nám promlouvá kdovíodkud) a v nepřeberném množství „walk and talk“/„sit and deliver“ slovních výměn. Marně si – vyjma finále, nabízejícího jediný úsměvný moment filmu – snažím vybavit scénu, která by nestála na tom, co slyšíme, nýbrž na tom, co vidíme (jakkoli jsou Khondjiho romantické záběry zapadajícího slunce krásné, vyprávění slouží jen minimálně). Nedovařené zápletka by vydala možná na jeden segment v povídkovém cyklu. Dějové zvraty jsou tak předvídatelné (jediné překvapení tkví ve volbě vražedného nástroje, neboť je zprvu naznačeno, že by jím mohlo být něco jiného) a zároveň hitchcockovky nepravděpodobné (ovšem bez propracované vyprávěcí struktury, která by nás vtáhla a odvedla pozornost od jejich nepravděpodobnosti) a děj je posunován vpřed tak líně, že jsem v kině pocitově strávil dobré tři hodiny. Po nadějném úvodu se film mění v únavné rozmělňování jedné ideje, se kterou Allen mnohem lépe naložil ve svých dřívějších filmech (Zločiny a poklesky, Match Point). S Allenovou pozdní tvorbou Iracionálního muže kromě literárního charakteru a velmi odbitého vyprávění pojí klišé neodolatelného mužského hrdiny, do kterého se okamžitě zamilují všechny ženské postavy – milé, ale naprosto nepřesvědčivé (ne vinou hereček). Herci přesto zůstávají jediným důvodem, proč se s Iracionálním mužem neseznámit pouze ve formě novely (kdyby nějaká existovala). Woody by udělal lépe, kdyby se pro příště nezdržoval s režírováním a diváky netrápil vyprávěním bez napětí a překvapení a své myšlenkově podnětné scénáře prezentoval pouze v textové podobě. 55%(1.8.2015)

  • jhrasko
    *

    Woodyho mám rád...a nikdy som nechcel, aby akýkoľvek jeho príbeh bol najhorší. Boli slabé, slabšie, boli a sú navždy nadčasové, skvelé, geniálne. Tento je ale racionálne najhorší. Dej posúvaný vpred hlasom Jill, keby sme náhodou mali po lobotómii a nemali predstavivosť ani maestrove filmy napozerané. Základnému dejovému zvratu chýba akékoľvek opodstatnenie, je to len kus papiera, ktorý mal ostať čierny na bielom a nebyť prenesený do pohyblivých obrázkov...a Joaquin, tak to ma dostalo totálne, vykastrovaný na nielen iracionálneho, ale totálne necharizmatického patróna. Že toto kedy napíšem o Woodym, ach jaj...(a Coca Cola product placement, zlo !!!).(13.8.2015)

  • Caminzind
    ***

    Třígrošová allenovská historka, která svým zpracováním připomíná spíše divadelní představení než filmové dílo. Předpokládám, že šlo jen o takovou oddychovku, kterou Allen sepsal za dva večery a natočil za dva týdny. Filosoficky je to naprosto debilní, to zkrátka musím říct natvrdo. Nesouvislé povrchní debaty, otírající se o Kierkegaarda či Heideggera, mají nejspíš simulovat vnitřní muka vyhaslého profesora. Ale kdoví, možná to byl záměr, nezatěžovat mysl diváka, ale jen se zlehka nést na vlnách banality a klišé a dát větší prostor pro základní námět. Po psychologické a vztahové stránce to totiž není o nic lepší, takže dost možná nakonec půjde jen o ten samotný závěr. O ten vtipný mysteriozní ornament trvající sotva dvě vteřiny, a který nakonec celé tohle představení spasí.(24.2.2016)

  • - Spoiler: Počet mrtvých ve filmu: 2. (Stanley619)

  • - Joaquin Phoenix (Abe) kvůli postavě přibral 15 kilo, což se projevilo zejména na jeho břichu. (T081)

  • - Natáčelo se v Newportu na Rhode Islandu. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace