Režie:
Ron HowardScénář:
David KoeppKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Irrfan Khan, Sidse Babett Knudsen, Ben Foster, Ana Ularu, Paul Ritter, Fortunato Cerlino, Attila Árpa, Francesca Inaudi (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Ve snímku Inferno se známý symbololog (opět v podání Toma Hankse) pouští do pátrání po stopách, které souvisí se samotným Dantem. Když se Langdon probouzí se ztrátou paměti v italské nemocnici, spojí své síly se Siennou Brooksovou (Felicity Jones), doktorkou, do které Langdon vkládá naděje, že mu pomůže ztracené vzpomínky znovu získat. Společně se pouští do závodu s časem, který je provede napříč celou Evropou ve snaze zabránit smrtícímu globálnímu spiknutí. (Falcon)
(více)Videa (7)
Recenze (671)
Běhá Tomáš okolo, dokud není hotovo. Takhle náročný den má leda tak bagr na stavbě, profesor Langdon se nezastavil ani když omdlel. Doufám, že si na film zajdou všichni remcalové, kteří by strašně moc cestovali, ale nemají čas. Přitom jen jižní Evropa se dá očividně v klidu sfouknout za půlden. K filmu samotnému bych měl napsat asi něco ve smyslu, že když si ho dva dny po projekci musím připomínat v galerii, mám buď já na krku stejný vpich jako Langdon anebo si Hauvárd plete film s kombinačním slalomem. ()
Predloha je exkrement, to je jasné. Ale film je z existujúcej trojice brownoviek najlepší. To vysvetľovanie a odhaľovanie motivácií bolo síce miestami na hrane znesiteľnosti, ale inak slušný triler. Stále však Howarda nechápem, že všetky langdonovky točí akoby šlo o lacné televízne filmy - kým v ANJELOCH A DÉMONOCH občas ešte zapracoval na pár vizuálne zaujímavých scénach, tu pôsobí vizuál strašne lacno a tie snové či vnútorné obrazy sú fakt trápne (pozerám sa na obraz, kde je zachytený boj armád a v duchu si predstavým boj armád... ach bože môj). Dementný záver knihy je našťastie zmenený, takže postavy nevyzerajú ako idioti a vo finálnej akcii im držíte palce... Aj napriek tomu, že na Hanksa je každým rokom žalostnejší pohľad... ()
Zklamalo mě to méně než knižní předloha, u které jsem místy jen nevěřícně kroutil hlavou a zíval. Scénář ten z prstu vycucaný příběh trochu pročesal a uhladil, nicméně hlavní hloupost v něm bohužel zůstala - nedá se ale říct, že by film byl špatný, protože má svižné tempo a na konci do sebe všechno tak nějak zapadne (pokud o tom nebudete přemýšlet víc než je nutné) a Tom Hanks i Felicity Jones jsou fajn. Jen Hans Zimmer se tentokrát moc nepředřel a kdybych nevěděl, že hudbu skládal zase on, ani by mě to (v porovnání s perfektním Da Vinciho kódem a hlavně s Anděly a démony) asi nenapadlo. Myslím, že Ron Howard měl sáhnout raději po Zraceném symbolu... Nebo nejlépe točit něco úplně jiného. ()
[ČSFD projekce] Symbololog Robert Langdon se opět připlete k zachraňování světa a tentokrát je to skutečně "Bondovka" jako vyšitá. Neskutečně komplikovaná zápletka motá hlavu divákům jako automatická pračka. Za sebe, diváka znalého knižní předlohy, musím přiznat, že mne film zklamal o něco méně než kniha. Nejspíše proto, že se od ní v mnohých (nejen) detailech lišil. Ani to však nezabránilo podivně zoufalým pocitům, které ve mně nakonec převládly. Asi jako zvětralý hamburger v Mekáči; bez chuti a bez zápachu. Předražený kus ho*na se značkou nejlepší kvality. Toporný Hanks už může s takovýmito výkony hrát jen omšelé mládence na důchodové hranici a nikoli okouzlující vědce, kterým fanynky (pokud si dokážete představit, že tito vůbec nějaké v reálném světě mají) padají k nohám. Hlavní hrdinka nedostala téměř žádný prostor, ve kterém by se divák seznámil s jejími životními problémy a tak zůstala takzvaná "wocogo?" otázka naprosto nezodpovězena. Vše bylo tak nějak rychle naplácané na sebe. No a ochmýřená šéfka WHO (což na plátně budilo velmi rozpačité pocity) Sidse Babett Knudsen byla smyslná jako Merkelová při svých projevech milosrdenství k uprchlíkům. Opravdu nešťastně zmršená záležitost, která jasně naznačuje, že filmům s Robertem Langdonem už pomalu odzvonilo a Dan Brown by jej měl při nejbližší příležitosti nechat v nějakém příštím bestselleru nějak hrdinsky popojít a ukončit tuto (hysterekto)sérii, neboť si nedokážu představit, jak moc na ho*no bude další pokračování, které se stárnoucí Tomáš Hanksů a Ron Howard pokusí roztřeseně nakrútit a přežít. 60% ()
I ti pomalejší již tuší, že rámec je daný. Tomík se zaplete s nějakou církví, protože co už může být tajemnější, než vydrolení demagogičtí tajnůstkáři s patentem na věčnou pravdu, vyfasuje kundičku, aby bylo na co čumět a motá se po tom historickém městečku, které pisálkovi z fondu podpory turistiky poskytlo nejlepší rauty a rozkuřovačky. A protože to již víme, není proč být znechucen, když se tak děje, že? Poslední díl je asi nejkřečovitější, neb se čerstvoučká frnda v půlce mění za dost odřený model a Tomovi to i jinak moc nemyslí. No - ale těch UNESCOvesnic zase prolezou více, takže... furt je čím se inspirovat. ()
Galerie (88)
Zajímavosti (19)
- Inferno je síce štvrtou časťou série s Robertom Langdonom, ale len treťou, ktorá sa dostala na filmové plátno. Tretia kniha s názvom "The Lost Symbol" sa zatiaľ sfilmovania nedočkala. (beso74)
- K nakrúteniu znepokojivého Zobristoveho YouTube videa o tom, že preľudnenie povedie k vyhynutiu ľudstva, pomohol Ronovi Howardovi filozof a futurista Jason Silva. (Zdroj: ITAfilm)
- Ačkoliv je tento film nejkratší (120 min.), má nejdelší soundtrack z celé série (17 skladeb). Andělé a Démoni (2009) mají 8 skladeb se stopáží filmu 130 min. A Šifra mistra Leonarda (2006) 14 skladeb se stopáží filmu 150 min. (mrborn2lose)
Reklama