Režie:
Susanne BierScénář:
Anders Thomas JensenKamera:
Michael SnymanHudba:
Johan SöderqvistHrají:
Nikolaj Coster-Waldau, Ulrich Thomsen, Nikolaj Lie Kaas, Maria Bonnevie, Lykke May Andersen, Søs Egelind, Nastja Arcel, Benjamin Boe Rasmussen (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Detektivové Andreas a Simon žijí zcela rozdílné životy. Andreas je spořádaný manžel, zatímco čerstvě rozvedenému Simonovi se všechno hroutí pod rukama. Situace se náhle změní poté, co jsou přivolání k brutální hádce mezi párem narkomanů. Když Andreas objeví jejich zanedbaného syna, rozhodne se porušit zákony, které má hájit, a kojence unese. Nyní je řada na Simonovi, aby znovu nastolil rovnováhu mezi dobrem a zlem. (Film Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (179)
Zo zúfalstva človek dokáže robiť občas absurdné rozhodnutia, taký Andreas by o tom isto vedel rozprávať. Musím uznať, že tento film mal úžasný spád a v podstate aj zápletku. Obvykle mi pri filmoch ten chlad emócií niektorých postáv nevadí, avšak v tomto prípade mi reakcie poniektorých prišli až za hranicou bezcitnosti a nehumánnosti. Andreasove konanie bolo skratovité, ale úprimne mi ho bolo nesmierne ľúto. No celkovo to bol dosť emočne vypätý film - v tom je Susanne Bier dobrá! ()
Myslet na něj je nebezpečně neškodné, překročení nesnadné a žít s tím pro ty se svědomím nesmírně trýznivé. Rubikon, jehož brod tentokrát vede proudem etických otázek. Intenzivní a zároveň seversky odtažitý, se scénářem, který občas nechává herce na holičkách. Možná i proto mezi šmejdskou smažkou, hodně trpícím a méně trpícím nakonec vyčnívá ten, kdo to měl herecky nejméně atraktivní (Ulrich Thomsen). Druhou šanci raději nerozebírají maminky na webu eMimino, takže se nepodíváte na jejich rady a nepřidáte do diskuze své zkušenosti.. ()
Tak tohle byla nálož!!! Můj Bože!! ...to byl extrém !! :-D Jedno mimino neustále podchlazený a celý od hoven a druhý mrtvý. Parádní začátek. Teď kolem těch dvou tvorečků totálně vyšinutí dospělí, kde fakt nikdo není ok. Snad možná ten hlavní hrdina je ještě docela v pohodě, jen extrémní situaci řeší mega-extrémním ujetým plánem, kterej se začne hroutit a nabalovat na sebe další a další totálně posraný (doslova) a ujetý situace. Psychika některých postav jde úplně někam světelný roky za hranice všedního zážitku běžnýho smrtelníka. Fakt jsem si říkal, co to udělá s labilní matkou, když jí umře mimino a chlap jí donese výměnou jiný od feťáků a tam to první skončí kdo ví kde ... Z toho by se musel každej okamžitě nenávratně zbláznit a uřezat si hlavu, jen aby to nemusel prožívat. Chvílema tam byly scény, že jsem si říkal, že to snad nevydržím !! :-D Ale vydržel a neuhnul!! Já totiž vydržím všechno ... No ... ale nakonec jsem si říkal, že už to bylo tak vygradovaný a vyšroubovaný, že to z toho pomyslnýho Levlu nejvyššího možnýho extrému spadlo do jistý sebe-parodie. A závěř ... hhhmmm...s úsměvem na xichtě. Takže 4****, i když první půlka byl takovej nástřel a nájezd, že jsem tomu dal hned 5 a pak to na konci upravil. Herecký výkony některý na Oscara. ()
Čeho je moc toho je příliš a zdejší zápletka i vyhrocenost mnoha situací mi přišla za vlasy přitažená a prostě over the top. Nikolaj Coster-Waldau je výborný herec, který ze sebe dokáže vyždímat silné emoce, je-li třeba, ale tady se prostě chová jako idiot a nemůže se pak divit, že se mu to začne vracet. Lhala bych, kdybych tvrdila, že se dokážu vcítit do otce, kterému právě zemřelo novorozeně, ale člověk snad prostě nejde a nešlohne někde nějaký jiný a nevezme ho domů a neřekne labilní manželce, že sehnal jiný dítě, a že všechno bude v pohodě. Tomu, co se dělo potom, jsem se proto vůbec nedivila a ani mě to upřímně moc nebralo. Dost mě mrzel naprosto nevyužitý opilec Ulrich Thomsen, který je tam fakt zbytečně, jeho příběh je zcela vedlejší a nefunguje ani jako přítel hlavního hrdiny. Naopak kdo se mi hodně líbil byl druhý Nikolaj Lie Kaas, ještě jsem ho v tak odporné roli neviděla a až mě mrazilo, jak dokonale dokázal zahrát takového vymaštěného sfetovaného tupce, všechna čest (ale radši ho mám jako sympaťáka). Pochvalu zaslouží i obě hlavní ženské postavy - vyšinutá Maria Bonnevie, ten její vytřeštěný pohled se fakt zapamatuje, a pak junkie matka Lykke May Andersen, která se mi z celého filmu líbila asi nejvíc. O to víc, že je to její první role. No upřímně nic moc. Možná kdyby se z filmu nějak vypustilo to ukradené dítě, bylo by to uvěřitelnější. Stojí za zhlédnutí pro dobré herecké výkony. Jo, a scény z feťáckého doupěte s pokaděným miminem jsou fakt humáč největší. ()
Vskutku kvalitná dráma s výbornými hercami. V podstate medzi Dánmi mužská špička, chýbal už len Mikkelsen, len pre toho by sa tu už miesto nenašlo. Film, ktorý v podstate nastoľuje otázku, či si niektorí ľudia zaslúžia mať deti. Zdá sa, že niektorí by ho ani mať nemali, ale celkovo sa osud môže vyhrať tak, že malou zmenou života môžete byť dobrým rodičom. Druhá šanca ponúka aj dejové zvraty či prekvapenia a ako dráma nie je vôbec nejako rozťahovaná, má skôr thrillerové tempo a preto nenudí ani chvíľu. Susanne Bier tu natočila pre mňa svoj druhý najlepší film, ešte lepší bol Po svadbe. A nerozumiem, prečo sa tieto výborné thrillery, detektívky a drámy nedabujú a neponúkajú v našom mainstreame. Toľko španielskych, severských, ale aj francúzskych či talianskych mega filmov bolo natočených a nikdy sa nedočkali dabovaného spracovania, aby si ho u nás mohol užiť naozaj každý. A pritom cenovo nebudú také drahé, ako tie americké výplachy, čo sú dennodenne na obraze. Asi treba publikum udržať v rovine stáda. ()
Galerie (22)
Zajímavosti (4)
- Modelka Lykke May Andersenová sa k role Sanne dostala bez castingu. Režisérka Susanne Bier ju stretla na jednej párty a proste ju obsadila. Úmyselne preskočila casting, pretože mala pocit, že Andersenová na ňom nebude dobrá, bola si však istá, že je pre danú rolu práve ona tá pravá. (Arsenal83)
- Samotná Susanne Bier film v roku 2014 charakterizovala ako jeden z najťažších a najintenzívnejších filmov, aké dovtedy natočila. (Arsenal83)
- Námet na tému filmu prišiel od scenáristu Andersa Thomasa Jensena. Susanne Bier sa to zapáčilo, pričom povedala: "Po rokoch spolupráce sme obaja chceli tentoraz urobiť niečo, čo bolo extrémne a kde človek robí niečo, čo je nepopierateľne zlé." (Arsenal83)
Reklama