Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Renfield
    ****

    Učinit takové rozhodnutí, to chce opravdu odvahu? Možná spíš hodně velkou, až naivní zamilovanost a... těžko říct, něco jako dobré srdce? Zásadní a svým způsobem pro mě stále rozporuplný moment filmu, se kterým jsem měl též problém, jenže Nikolaj Coster-Waldau hraje Andrease tak výborně, že jsem jeho počínání nakonec přijal. Má na tom samozřejmě podíl i jedna z prvních scén, obsahem jedna z těch silných, silně odporných... nezapomenutelný záběr na dítě. V té a nejen v té exceluje největší herecké překvapení filmu. Nikolaj Lie Kaas je ve své roli neskutečný, což samozřejmě až tak překvapivé není, ale to koho zde hraje, to už ano. Dále se k hercům netřeba vyjadřovat, Druhá šance dala dohromady skutečnou evropskou hereckou elitu, slabé výkony tu nejsou. Herci pomalejší děj bez problému utáhnou, ono také proč ne, když prakticky každá scéna je silná, navíc se Susanne Bier nebojí přitlačit na pilu a to zdaleka nejen v první scéně. Závěr je potom možná lehce rozporuplný, ale to je zase věc názoru, ono takové vysvobození po velmi náročném ději, který navíc nejednou překvapí, možná i přijde vhod. 80%(29.5.2019)

  • castor
    ****

    Dánská autorka Susanne Bier sáhla po hodně těžké látce a nutno podotknout, že sic s klopýtnutími, přesto to ustála. Podle okřídleného zoufalí lidé dělají zoufalé činy natočila znovu se svým věrným spolupracovníkem Andersem Thomasem Jensenem syrové drama, kterak jsou v pasti lapené postavy vhozené před složité volby. Jeden polda chlastá, druhý se uchýlí ke zkratkovitému jednání a jedno násilnické feťácké hovado doufá, že jeho herecká etuda s uneseným potomkem někoho přesvědčí. A do toho dvě matky, které se matkami s různými přešlapy teprve učí být. Bier toho chce tentokrát říct až příliš mnoho a nějakých dvacet minut navrch by možná pomohlo strávit veškeré dění na plátně. Mezilidské vztahy znovu sleduje ze všech možných úhlů, zejména rodičovská morálka tu dostává pořádně přes prsty. Příznivci lidských dramat holt musí po jejím tak trochu odevzdaném (americkém) dramatu Serena znovu napnout uši. Bier pumpuje do každé druhé scény výtečné nápady a od prvních záběrů skvostně buduje atmosféru. A to má ještě připravenou docela šokující pointu. Divákovi nedává vydechnout ani herecká práce. Zejména pánské trio Nikolaj Coster-Waldau, Ulrich Thomsen a Nikolaj Lie Kaas znovu dokazuje, že dánská kinematografie má kde brát.(8.9.2015)

  • Lukoboss
    ***

    Seveřani umí natočit skvělý a hlavně ponurý filmy a toto je jasnej důkaz. Je to složitý téma a je vlastně dobře, že to točila ženská, protože se jedná zejména o mateřskou záležitost. No, jelikož děti nemám, bude můj náhled o to míň zaujatej (a asi i míň citovej), přestože je jasný, že ztráta dítěte je pro rodiče tím nejhorším, co je může potkat. O SBS syndromu jsem se vlastně dočet až díky tomuto snímku, ale teď k hodnocení, proč vlastně dávám průměr. Nedokážu totiž vůbec pochopit jednání hlavních postav (ty feťáky, kteří nejsou po většinu času při smyslech, ještě celkem jo, ale hlavně ty dva ze "spořádané" rodiny), jedná se o úplně iracionální situaci - zejména ve chvíli, kdy zjistím, že moje dítě nedýchá a tím pádem mu něco je, tak nezavolám sanitku, nic?! Prostě to nechám a pak řeším krajním způsobem?! Následující sled událostí a dobře vymyšlených zvratů už je celkem v pořádku (divák je nejednou překvapen), ale toto mně hlava nebere. Hlavní pochvalu si nicméně zaslouží mužský trojlístek N. Coster-Waldau, U. Thomsen a N. L. Kaas, kteří filmu totálně vévodí a hrajou perfektně. Takže z toho mám díky tomu všemu trošku rozpačitý dojmy. A to je škoda...(10.1.2016)

  • berusche
    ****

    Výčitky svědomí jsou pekelná záležitost. Rozdýchá je totiž málo lidí, pokud mají alespoň minimální morální zásady. Andreas to ale dostane s plnou parádou ještě opepřené, aby si nemyslel, že z toho tak lehko vyvázne. Susanne Bier nezklamala. Trochu mi ale scházela možná větší participace Andreasova kolegy, z toho se dalo vytřískat více.(20.4.2016)

  • coscarelli
    *****

    Deprimujuco vyzivny socialny pripad, mraziaci telo a mysel, ktory necha po dozretí malu jazvu na temene hlavy. Scenar je fantasticky naklepany, tahajuc ma do utrobia isteho spinaveho pripadu, kde je to samy uzol a kazdu chvilku necakany a prekvapivy zvrat a neviem co od neho cakat. Na to ze pluje po tichej rieke , ma rychly grad a spadovanie(( (k dojimavemu finisu a necakajnej pointe, ktoru som teda necakal!!)) , co je pri takto decentnej sirke excelentne. Nezanecha "aaaaaaaaaa"--ruku na usta, skor rozsirene zrenicky a mierne obhryzene pazury. Moj prvy styk so S: Bier dopadol luxusne, myslim ze si ju trocha preklepnem. Velmi zname danske tvare s kamennymi ksichtamni su osvedcenou recepturou na zuzenie ciev a upchate dychacie cesty, lebo predvadzaju nemozne i ked su len ticho. (hlavne N. Lie Kaas-- drogy su svina). Podtrzeno,secteno- dost silny snimok, ktory niekedy dokaze dost hlboko zamrazit nielen lesne plody....(16.2.2016)

  • - Spoiler: Počet mrtvých ve filmu: 2. (Stanley619)