Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Carlo Di PalmaHrají:
Barbara Hershey, Carrie Fisher, Michael Caine, Mia Farrow, Dianne Wiest, Maureen O'Sullivan, Lloyd Nolan, Max von Sydow, Woody Allen, Lewis Black (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Milostná vzplanutí, zklamání i selhání v rodinném propletenci tří sester na newyorském Manhattanu.
V Haně a jejích sestrách se Allen znovu věnoval svým oblíbeným tématům, jako jsou svádění, nedostatek lásky, láska k městu, film jako balzám, či strach ze smrti – tady tématům, jimiž se zabýval třeba už i v Annie Hallové a Manhattanu. Od uvedení Annie Hallové tak dosáhl největšího okamžitého úspěchu – jak komerčního, tak v uměleckých kruzích. Sám Woody, který se při práci na svých projektech všem vnějším zásahům vyhýbá, nevycházel z údivu, když zjistil, že se tentokrát strefil do černého u kritiků i u diváků: „Když člověk udělá úspěšný film, začne se ptát sám sebe, v čem jsem se zmýlil? Musel jsem udělat něco, co je buď pohodlné, nebo potvrzuje předsudky střední vrstvy nebo je příliš povrchní či přehnaně citlivé.“
(oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (220)
Proč nepřiznat, že Woody Allen a jeho poněkud infantilní svět nikdy nebyl tak docela mým šálkem čaje. Na druhou stranu, nezávisle na svých pocitech a sympatiích, nemohu neuznat, že tento Američan je bohem políbený a z jeho ruky vycházejí skvosty, které v paměti zanechají alespoň stopu. Což je v tomto případě současně i moje pokorné doznání. V matné spleti obtížně rezonujících pamětí dominuje Hanina stmelující úloha v rozsáhlé rodině, která je odměňována zneužíváním ("Marto, Marto, pečlivá jsi" pronáší v Novém zákoně Ješua-Ježíš). A pocit, že jsem zhlédl něco hodně krásného, na co bych neměl zapomenout. Jak to dopadlo, vidíte sami. A těch dvacet let mne zas tak moc neomlouvá. Ach jo. ()
Jeden z častých motivů Woodyho filmů - úzkost ze smrti - je tu rozvinut více než v jeho jiných filmech. Co se stane, až zemřeme? To už jako vůbec nebudeme? Stejné návaly úzkosti jsem občas zažíval jako malé dítě ( většinou v noci, když jsem se snažil usnout ), postupně se ale objevovaly stále řídčeji, až zmizely. A Woody zde dokázal tyto pocity nádherně reflektovat. A to je na něm nejcennější - jak je všímavý a dokáže pocity, nálady a vztahy využít ve svých filmech. Jinak se jedná o jednoho z nejlepších klasických Allenů, jak ho mají všichni jeho fanoušci nejradši. ()
Woody Allen tak, jak ho mám nejraději - v poloze konverzační tragikomedie rozpitvávající rodinné a milostné vztahy. Píše a točí o lásce, žárlivosti, rivalitě, nevěře, ambicích, výčitkách a o spoustě dalších pocitů a jevů, které nás obklopují. Opírá se o výborné herce, kterým vkládá do úst hodnověrné a přitom velmi kvalitní dialogy. Jeho postavy nešustí papírem, jsou to lidé z masa a krve, kteří dokážou udržet divákův zájem až do konce. Scénář je odlehčen dlouhou řadou vtípků, Allen tradičně zhazuje všechny možné autority a hodnoty ("Nemůžeme to pustit na obrazovku. A proč?, Pedofilie je už dneska banalita, ostatně nikoho jsem nejmenoval, papež není jméno jenom funkce."). Nešetří ani svou osobu, jeho hypochondrický televizní režisér Mickey je dokonalou parodií sebe sama. Důležité je pozitivní vyznění snímku - jeho hrdinové přes všechny průšvihy k sobě nacházejí cestu a dokážou rodinu udržet a rozšiřovat i bez záplavy patosu, laciného sentimentu a mravoučných řečí tak častých v amerických rodinných filmech. Na první pohled nenápadný, ale o to působivější snímek o lidech a jejich životních hodnotách. Jako už několikrát, i tady rozdělil Allen svůj film na řadu kapitol, které oddělil nadpisy. A stejně jako jindy si neodpustil do filmu zarámovat své dvě velké lásky - jazz a New York. Celkový dojem : 95 %. ()
Tentokrát mě Woody zasáhl přesně a na 100 %. Hannah and Her Sisters je opravdu parádní drama/komedie/film ze života. Konečně Woody odsunul "svou postavu" (neurotik) na vedlejší kolej a zaměřil se na obyčejnější lidi a jejich problémy, (ne)lásky, vztahy… co vám budu povídat, nechápu, proč se o tomto filmu nemluví jako o jednom z nejlepších Woodyho snímků, co kdy natočil. Protože by se mělo. Rozhodně by si to tento snímek zasloužil více než třeba takový Manhattan. Já osobně tento film řadím do TOP 3 filmů od Allena. 100 % za uvěřitelné příběhy, za herecké obsazení (Michael Caine, Mia Farrow and Max von Sydow v tomto filmu excelují) a za ten konec (jestli ho Woody má či nemá rád je mi upřímně jedno, podle mého názoru tam pasuje skvěle). ()
Woodymu sa dari ma snad v kazdom filme rozosmiat hlavne skvelymi dialogmi a opät hlavne o vztahoch, ale aj o hladani Boha, strachu zo smrti - nador v hlave - ,,Co keby som sa zastrelil? Ale to by zase moja rodina mala depresiu a musel by som najprv odstrelit otca, matku, brata..." Vobec som tu nespoznal Johna Turturra a J.T. Walsha, ze by boli v 80-tych rokoch az tak na nepoznanie zmeneni? Dalsia skvela romanticka komedia, ktoru sa oplati vidiet. ________Mia Farrow - (Hana) +++ Woody Allen - (Mickey) +++ Michael Caine - (Elliot) +++ Barbara Hershey - (Lee) +++ Carrie Fisher - (April) +++ Dianne Wiest - (Holly) +++ Max von Sydow - (Frederick) +++ J.T. Walsh - (Ed Smith) +++ John Turturro - (Scenárista) +++ Richard Jenkins - (Dr. Wilkes) +++ Daniel Stern - (Dusty) +++ ()
Galerie (30)
Zajímavosti (23)
- Woody Allen chtěl film zakončit mnohem depresivněji, ale studio bylo tvrdě proti tomu. (blackrain)
- Joanna Gleason v tomto filmu debutovala. (Pumiiix)
- Na punkovém koncertě, který navštívili Mickey (Woody Allen) a Holly (Dianne Wiest), hraje kanadská punk rocková kapela 39 Steps píseň „Slip Into the Crowd“. (Sagisia)
Reklama