Bikamerální mysl (S01E10) (epizoda)

  • USA

    The Bicameral Mind

Sci-Fi / Thriller / Western / Drama / Mysteriózní

USA, 2016, 1 h 26 min

  • Marze
    ***

    V první řadě byla vypravěčská spletitost s filosofickými úvahami o povaze vědomí nebo o umělé inteligenci. V druhé řadě popohánějí tvůrci příběh více dopředu. Stále je zde ale několik paralelních dějových linií. Mizí také nahota a objevuje se více krve. Scénárista se například brání před svým výtvorem utrženou lidskou nohou.(16.8.2018)

  • alisa.upir
    *****

    Otázka kde a jak přesně vzniká "consciousness" je něco, čím si částečně zabývá dnešní neurologie. Je úžasný sledovat jak se vyvíjí Dolores, jak přichází na to, že hlasy v její hlavě jsou vlastně její. Mind blowing je zjištění, že vlastně celý tý dějový linie se pořád a pořád opakují, protože po posledních Arnoldových updatech před 35 lety začali hosts postupně nabývat vědomí. Jenže to nikdo nechce, na druhou stranu nikdo kvůli tomu nechce park nadobro zavřít, a proto při jakýmkoliv náznaku, že host nabývá consciousness, bude úplně vymazán. Případně aspoň jeho hlava, jako v případě Dolores. Jsem fakt zvědavá, jak se to dál bude vyvíjet, protože být v bdělém stavu, a být opravdu člověkem, jsou dvě naprosto různé věci. Cesta od základních pudů k lásce a soucitu je strašně daleko. a Dolores čeká strašně dlouhá cesta, pokud se tam jednou chce dostat. Navíc jsem zvědavá, jak to vlastně je s Fordem, to byl určitě nějakej další masterplan, zvlášť když ke konci prohlašoval "Beethoven, Mozart, and Chopin never died, they simply became music." No a konečně otázka jestli se vše odehrává v realitě, nebo v nějaké další simulaci simulace - opravdu můžou hosts pozavraždit lidi? Jako dost mi to v tý hlavně šrotuje po shlédnutí, jsem nadšená.(2.8.2018)

  • Martinius
    **

    dejove linie su az prilis neprehladne, miestami nelogicke az absurdne. uplne v nich chyba aj napriek vyvrcholeniu sezony pocit gradacie a predtucha, ze sa zomelie shitstorm. nolaniatka by si mohli pozriet spielbergov jurassic park, aspon by sa noobi priucili od majstra, ako sa nieco take robi. posledny diel je velke sklamanie z jedneho hypu. eleanor +1(29.3.2018)

  • Kimkong
    ****

    Nakonec vše vysvětlili. Půlka seriálu je tedy jen mišmaš 30 let starejch vzpomínek a vše co se děje se už dříve x krát stalo. Každopádně vzpoura strojů pokračuje a misky vah s obětmi na straně lidí a výtvorů se začínají přehoupávat na druhou stranu. Osobně mám obavy o pokračování, neboť jak jsem zmínil v úvodu, vše již bylo vysvětleno a tento seriál těží hlavně z neznáma a jeho odhalování.(1.3.2017)

  • Mitin
    *****

    Poslední díly nám už začaly pomalu odkrývat jednotlivé nesrovnalosti, které nás trápily od prvního dílu. Desátý díl byl ale naprosto jiný level. Nejenom, že nám odkryl např. Williama, Wyatta. Dozvěděli jsme se, že Ford, ačkoliv se pomalu začínalo zdát, že se mu vše začíná rozpadat, je stále sto kroků přede všemi. Ale i přesto, že spoustu záhad bylo odkrytých, desátý díl nám připravil další kopec otázek a teprve nám otevřel dveře do dalších parků(?). Potenciál, kam až lze seriál rozvést, je obrovský. Do 2018, další série, je to bohužel ještě štreka.(6.12.2016)

  • - V závěru epizody během Fordova (Anthony Hopkins) projevu hraje úprava písně „Exit Music (For a Film)“ od Radiohead. Tato píseň byla původně napsána pro film Romeo a Julie (1996). (Rejfa)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace