Režie:
Curtis HansonScénář:
Curtis HansonKamera:
Gilbert TaylorHrají:
Steve Guttenberg, Elizabeth McGovern, Isabelle Huppert, Paul Shenar, Carl Lumbly, Wallace Shawn, Brad Greenquist, Maury Chaykin, Mark Margolis, Leon Rippy (více)Obsahy(1)
Mladý architekt na stopě vraždícího maniaka... Během večera, který ambiciózní architekt Terry Lambert tráví s manželkou svého šéfa Sylvií Wentworthovou, se stane něco značně neobvyklého. Jeho milenka spatří z okna neznámého muže právě v okamžiku, kdy se pokouší zabít na ulici dívku. Útočník však Sylvii zahlédne a rychle zmizí z místa činu. Druhý den přinesou noviny zprávu o vraždě mladé ženy. Ve snaze přispět k dopadení vraha, Terry nabídne galantně Sylvii, že na policii bude svědčit místo ní. Když pak má identifikovat neznámého muže, stává se Terry podezřelým, a také se ocitá v smrtelném nebezpečí… Film vznikl podle románu Anne Holdenové "Svědkové". Režisér Curtis Hanson vzdal tímto snímkem hold dílu filmového klasika – režiséra Alfreda Hitchcocka Okno do dvora. Představitel hlavní role Steve Guttenberg (24. 8. 1958) začínal na divadle, filmovou popularitu mu přinesla úspěšná komedie Policejní akademie. (Česká televize)
(více)Recenze (140)
Nebyl bych si tak jist (jako někteří uživatelé), že jde remake Hitchcockova Okna do dvora. Filmy se podobají jen v tom výhledu z okna, liší se scénáře i jejich autoři. Jde o napínavou solidní krimi, jen mi dost nesedl vysmátý Steve Guttenberg čili Carey Mahoney v hlavní roli. A do Hitchcocka má i ničím nevyčnívající režie Curtise Hansona daleko. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=dP_XWJ9K5y0 ()
Když jsem se na tenhle film díval, skoro se mi chtělo spát. Velice rychle mě ale probral. Celé vyprávění má hlavu i patu, Guttenberg nepůsobí jako Mahoney, vypadá pořád sice jako spíš kluk, ale, možná i proto jeho postava je stále sympatická. Nejvíc se mi ale líbil příběh, který se scénářům skutečně povedl. Hrdinovi a jeho druhé přítelkyni jsem skutečně fandil a to už se mi dlouho nestalo. Jediné, co se mi trochu nelíbilo, byl takový nevýrazný vrah, který nevypadal na toho správného psychopata, ze kterého jde strach. Ale i přesto bych těch 90 % dal. ()
Kterak romantický idiot zjistil, že lež má krátké přirození.. Light detektivka pro sychravý nedělní podvečer s láhví stolního vína a pár jednohubkami z oček - já však od Hansona čekal víc. Skousnul jsem skutečnost, že Guttenbergovi celou dobu kouká z očí Mahoney, což bylo nejmarkantnější při čórce policejního vozu, kdy byl konečně "ve svém". Neskousnu však dialogy, co postrádají břitkost a šustí papírem, konec zabředlý do klišé a scénáristický konstrukt srovnatelný s malým dítětem, co tak dlouho hází kostkou, až mu padne šestka. Ne, ne, z tohohle by Hitchcockovi brada nespadla. Ani jedna.. ()
80tková variácia na Okno do dvora s „Mahoneym“, vylepšená o iný Hitchcockov element - motív krivo obvineného muža. Roky 80´s je cítiť na kostýmoch, účesoch, hudbe (nechýba synthy pop a „sexi saxík)“. Potešil odkaz na Muža, ktorý vedel príliš mnoho či Wellesovu Dámu zo Šanghaja. Ak máte radi Hitcha či neo-noir, je to výborná zabudnutá vec od tvorcu LA Confidential. ()
Reziser Curtis Hanson /Na divoke Vlne, Divoka Reka / natocil velmi dobry film - fryler, sice s dost obohratou zapletkou, ale o to lepsim tempom, reziou a vybornymi hereckymi vykonmi. Steve Guttenberg /Cislo 5 zije/ sa roly zhostil na urovni a prehraval len v strede, ale zase nie velmi casto. Dialogy su nadpriemerne, film dobre odsypa a zaporak Brad Greenquist /neskor aj hrbitov Domacich Zviratek, Voda pro Slony/ bol pre mna rovnako odporny ako isty Dennis Hopper vo filme Blue Velvet /len tak na okraj, od filmu Blue Velvet neznasam Hoppera, taky bol odporny - to vsak tu myslim nepatri/. 77 % ()
Galerie (106)
Photo © NBC Universal
Zajímavosti (1)
- Hneď na začiatku, popritom ako ide Terry (Steve Guttenberg) otvoriť dvere Silvii (Isabelle Huppert), vypína svetlo, no po otvorení dverí a následnom zábere na Terryho svetlo opäť svieti. (zoot3r)
Reklama