poster

Pátá loď

  • Slovensko

    Piata loď

  • anglický

    Little Harbour

    (festivalový název)

Drama / Rodinný

Slovensko / Česko, 2017, 85 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • troufalka
    ****

    Nebýt toho, že jsem před lety viděla skvělý film Wrony, asi bych byla nadšená. Pokud uvěřím tomu, že autorka film neviděla, podstatně to zvedne hodnocení filmu. Protože film má řadu pěkných momentů. Kroměskvělé kamery se vvjímečně poveldo vedení dětských herců na jejichž přirozenosti je film postavený. Oproti Vránám chybí úderný konec, přechod do snového dětského světa neodpovídá celkovému vyprávění. I přes drobné vady na kráse jde o zajímavý filmový počin slovenské režisérky.(2.6.2019)

  • kaposlav
    **

    Problém značnej časti novodobých slovenských filmov je, že hlavný dej je nevýrazný, alebo vlastne skoro žiadny. Filmy pôsobia potom ako zlátaniny o ničom. Strčiť tam malé deti a nejaký potenciál, ktorý sa aj tak nevyužije nestačí. Opäť a zase za asistencie českých hercov. Bez nich už nedokážeme asi natočiť ani celovečerný film. Smutné a za 2*.(9.10.2017)

  • nirvana91
    ***

    Film bol po vizuálnej stránke dokonalý o tom niet pochýb. Rozčuľuje ma však, že príbeh, ktorý je podľa skutočnej udalosti skončí nerealisticky a hlavne otvorene. Ja som chcela riešenie, či už by to bolo niečo pozitívne (niekoho by dobehlo svedomie) alebo negatívne (vieme koho mohli už 500x zavolať).. stále lepšie ako záverečná "plavba na Piatej lodi".(20.3.2017)

  • JitkaCardova
    ***

    Kdyby tenhle snímek vznikl dřív, než Terry Gilliam natočil (také nízkorozpočtovou) Krajinu přílivu, byl by jako originální sonda o něco působivější. Takhle to dělá dojem slabší, provinčnější a pouze jednoplánové a povrchní verze podobné situace na domácím rybníčku, citelně proti Tidelandu chudší o mnohé další vrstvy i překvapivá odhalení na konci příběhu. Totiž přesněji, v tomhle filmu vlastně ani žádný příběh není, celé je to jen dlouhá expozice, sociálně kritický vhled do dívčiny situace. Příběh tu postrádám - hlavně proto, že jako film bez příběhu to není plnokrevné a neobstojí to. Svoji atmosféru, pozoruhodná místa a výpověď to nicméně má, ale víc než jedno pošmourné televizní odpoledne bych s tím strávit nechtěla. Rezignací na vrstevnaté vyprávění kvalitního příběhu (opravdu nevím, proč tam zároveň nemohli silný příběh s pointou vybudovat, takhle to působí trochu jako cvičná slohovka, závěr to jakože má, ale nic to vlastně neuzavírá a nelze s postavami prožít žádnou katarzi, stihli jsme jenom nahlédnout do jejich nepříjemného prostředí a zjistit, jak v něm tráví čas) a zaujetím pro nekonečné rozmělňování expozice bez další práce s ní mi to připomíná zbytečně přeceňovaný The Florida Project (2017). *~(26.10.2018)

  • elanius
    *****

    (40/2018) / Znovuobjavené čaro, ktoré som naposledy registroval v dávnych rokoch slovenskej kinematografie. Piata loď je "najslovenskejší" film posledných rokov. Vizuál a kompozícia scén patrí určite k top počinom vôbec. A úplny záver ma zastihol nepripraveného a v tom najlepšom ma totálne odstrelil zo sfér očakávaného. Ani Piata loď sa nevyhla niektorým (klasickým) neduhom slovenského filmu, ale emócie z videného vo veľkom prevládli. (9/10)(11.4.2018)

  • - Jen do užšího finále na hlavní dětskou roli se dostalo rovných 100 děvčat. Castingu věnovala režisérka Iveta Grófová mimořádnou pozornost. Představitelku Jarky nakonec objevila v sousední ulici. (klukluka)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 12. února 2017 na filmovém festivalu v Berlíně. (Stoka)

  • - Film vznikl podle sedm let staré knihy „Pádá loď“ od Moniky Kompaníkové, která se zase inspirovala skutečnou událostí, kdy děvčátko v Čechách ukradlo kočárek s miminkem a hrálo si na maminku. [Zdroj: časopis Cinema 05/2017] (Stoka)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace