Reklama

Reklama

Pátá loď je příběhem dětského dobrodružství, svět dospělých viděný dětským pohledem, tedy i s tím, co dospělí nevidí. Film vypráví příběh dětí, které se bezpečněji než doma cítí na ulici, kde hledají záchranné čluny mezi pohádkou a drsnou realitou. Takovým dítětem je i Jarka. Je jí deset a má mámu, která nechce být mámou. Jarka je stále sama, zoufale hledá lásku a nachází ji náhodou, když se rozhodne nahradit matku dvěma batolatům, s kterými se ukryje v opuštěné zahradní chatce. Spolu s chlapcem Kristiánem si takto vytvoří dětskou rodinu, dobře ukrytou před očima dospělých. Svůj svět v zahradě, který si na chvíli dokázali vytvořit, a pouto, které mezi nimi vzniklo, si odnášejí do života jako cosi tajemně čistého a trvalého. (CinemArt)

(více)

Videa (1)

Recenze (83)

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Kdyby tenhle snímek vznikl dřív, než Terry Gilliam natočil (také nízkorozpočtovou) Krajinu přílivu, byl by jako originální sonda o něco působivější. Takhle to dělá dojem slabší, provinčnější a pouze jednoplánové a povrchní verze podobné situace na domácím rybníčku, citelně proti Tidelandu chudší o mnohé další vrstvy i překvapivá odhalení na konci příběhu. Totiž přesněji, v tomhle filmu vlastně ani žádný příběh není, celé je to jen dlouhá expozice, sociálně kritický vhled do dívčiny situace. Příběh tu postrádám - hlavně proto, že jako film bez příběhu to není plnokrevné a neobstojí to. Svoji atmosféru, pozoruhodná místa a výpověď to nicméně má, ale víc než jedno pošmourné televizní odpoledne bych s tím strávit nechtěla. Rezignací na vrstevnaté vyprávění kvalitního příběhu (opravdu nevím, proč tam zároveň nemohli silný příběh s pointou vybudovat, takhle to působí trochu jako cvičná slohovka, závěr to jakože má, ale nic to vlastně neuzavírá a nelze s postavami prožít žádnou katarzi, stihli jsme jenom nahlédnout do jejich nepříjemného prostředí a zjistit, jak v něm tráví čas) a zaujetím pro nekonečné rozmělňování expozice bez další práce s ní mi to připomíná zbytečně přeceňovaný The Florida Project (2017). *~ ()

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Vizuální nádhera, která v našich vodách nebyla dlouhé roky. Úchvatný začátek, až snová kamera a hudební podklad rozkresluje v divákovi meditaci - zejména záběry ve vodě s dotykem Lily Lane od Fliegaufa. Pro Vanessu Szamuhelovou vysvítá nová naděje v naší kinematografii. Velká škoda druhé poloviny, kde rapidně ustupuje vizuální detaily a snový dotek. [Aff, 2017] ()

Reklama

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $34,096▐ Konečne niečo zmysluplnejšie z našich končín. Príbeh o deťoch, o ktoré rodičia moc záujmu nemajú si pretvoria svet po svojom. Svet cez detský pohľad a snové sekvencie potešia a povýšia tento snímok. /60%/ ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Nebýt toho, že jsem před lety viděla skvělý film Wrony, asi bych byla nadšená. Pokud uvěřím tomu, že autorka film neviděla, podstatně to zvedne hodnocení filmu. Protože film má řadu pěkných momentů. Kroměskvělé kamery se vvjímečně poveldo vedení dětských herců na jejichž přirozenosti je film postavený. Oproti Vránám chybí úderný konec, přechod do snového dětského světa neodpovídá celkovému vyprávění. I přes drobné vady na kráse jde o zajímavý filmový počin slovenské režisérky. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Po teroristickom prvom akte som už nad tým začal definitívne lámať palicu a zrazu ma to úplne dostalo. Bol som unesený a z našej produkcie som niečo tak krásne nevidel ani nepamätám. Dramaturgia v štýle všetko sa deje z vôle scenáristu mi vôbec nevadila a zožral som to aj s navijákom. Skvelá festivalovka a na naše pomery veľmi rád nejaký ten bodík prihodím 9/10 a verím, že na druhý krát aj ten príšerný začiatok bude fungovať, pretože má zmysel. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (4)

  • Film bol v slovenských kinách uvedený s výtvarným experimentom, animovaným denníkom a dokumentom 39 týždňov, 6 dní. Ten natočili Joanna Kożuch a Boris Šíma. (Hamaradža)
  • Film vznikl podle sedm let staré knihy „Pádá loď“ od Moniky Kompaníkové, která se zase inspirovala skutečnou událostí, kdy děvčátko v Čechách ukradlo kočárek s miminkem a hrálo si na maminku. [Zdroj: časopis Cinema 05/2017] (Stoka)
  • Celosvětová premiéra proběhla 12. února 2017 na filmovém festivalu v Berlíně. (Stoka)

Reklama

Reklama