poster

Pátá loď

  • Slovensko

    Piata loď

  • anglický

    Little Harbour

    (festivalový název)

Drama / Rodinný

Slovensko / Česko, 2017, 85 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ScarPoul
    ****

    Taká iná sociálna dráma. Je plná čarovných momentov. Je plná únikov od reality, ktoré mi prídu veľmi sympatické. Hlavná hrdinka v podaní Vanessy Szamuhelovej je v úlohe Jarky perfektná. Je ťahúňom celého filmu. V zásade veľká spokojnosť. Nehrotí to negatívne situácie, snaží sa to hľadať akúsi odpoveď na to, čo z nás zostane, ak nedostávame potrebné objatia. Je to pekný film. Vizuálne krásny a s atmosférou. Cítiť z neho potenciál prekročiť hranice a zaujať. Čo sa vlastne aj stalo.(17.12.2017)

  • Pitryx
    odpad!

    První půlhodina se ještě dá, protože divák je zvědavý, co se z toho vyklube. Nu, a protože se nevyklubalo nic, přichází, tedy u mne, tzv. odpočinková fáze, kdy možno sáhnout na PC po hře v karty, či jiné bohulibé činnosti. Pak už jen následuje rychloposuv. Ono to totiž nikam nespěje. Prostě je to jen vyprávění o ničem. O dvou opuštěných dětech, z nich je každé opuštěné jiným způsobem. Nezajímavé téma, nezajímavě zpracováno.(1.3.2018)

  • HarryBlock
    odpad!

    Piata loď sa bohužiaľ utápa v ľútosti, každý rodič tu pôsobí ako idiot a každé dieťa ako nevinný „anjelik“, takže tu nevzniká skutočná dráma, ktorá je postavená na neriešiteľnom konflikte, nekonfrontuje sa tam detská naivita s „dospelou triezvosťou“, ale deti sú, vďaka až neuveriteľnej necitlivosti dospelých, vo svojej naivite utvrdzované, takže miesto prijatia ambivalentnosti a nutnosti zlého, dochádza skôr k akémusi vyústeniu do detskej psychózy. Deti síce naoko prijímajú zodpovednosť za malé bábätká, ale robia to tak naivne, že keby bola Grófová dôsledná, musela by nechať bábätká, kvôli tej naivite, zomrieť.(20.1.2018)

  • Marze
    ***

    Ze zápletky je jasné, že půjde o dojetí. Ale dívčina osamělost zabere příliš mnoho filmového času. Její sociální prostředí je přepálené. Slovy se naštěstí moc neplýtvá a silných momentů je dost. Příklad když dívce dojde, že si s nemocnými mimiky neví rady, když převezme odpovědnost za ochranu rodiny, když se matka není schopna smířit s babičkou ani v nemocnici nebo když řekne v solárku po půl hodině filmu dcerce „Jsi má jediná kámoška“, zatímco dcerka potřebuje mámu. Závěr se svou poetickou metaforou mě zklamal.(13.9.2018)

  • nirvana91
    ***

    Film bol po vizuálnej stránke dokonalý o tom niet pochýb. Rozčuľuje ma však, že príbeh, ktorý je podľa skutočnej udalosti skončí nerealisticky a hlavne otvorene. Ja som chcela riešenie, či už by to bolo niečo pozitívne (niekoho by dobehlo svedomie) alebo negatívne (vieme koho mohli už 500x zavolať).. stále lepšie ako záverečná "plavba na Piatej lodi".(20.3.2017)

  • - Film vznikl podle sedm let staré knihy „Pádá loď“ od Moniky Kompaníkové, která se zase inspirovala skutečnou událostí, kdy děvčátko v Čechách ukradlo kočárek s miminkem a hrálo si na maminku. [Zdroj: časopis Cinema 05/2017] (Stoka)

  • - Film bol v slovenských kinách uvedený s výtvarným experimentom, animovaným denníkom a dokumentom 39 týždňov, 6 dní. Ten natočili Joanna Kożuch a Boris Šíma. (Hamaradža)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 12. února 2017 na filmovém festivalu v Berlíně. (Stoka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace