poster

Spojenci

  • USA

    Allied

  • USA

    Five Seconds of Silence

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Spojenci

  • Austrálie

    Allied

  • Nový Zéland

    Allied

Akční / Drama / Romantický / Thriller / Válečný

Velká Británie / USA, 2016, 124 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • SNCIS
    ***

    Obsahuje spoilery: "Mé city jsou opravdové. To proto to funguje." Milostný příběh, co zasáhne do srdce nejen ženy. Brad Pitt a Marion Cotillard coby agenti, kteří musí v Casablance fingovat manželství a zabít nacistického pohlavára. Mezi agenti to zajiskří a v Londýně po splnění úkolu se vezmou. Poté dokonce založí rodinu. Jejich vztah naruší až anglická kontrarozvědka, která má podezření, že naše hlavní hrdinka může být německá špionka. Pokud by se to potvrdilo Brad Pitt by byl donucen zastřelit matku svého dítěte. Začíná tedy ověřování pomocí falešné zprávy. Má to řemeslně dobře zvládnutej retro kabát. K retro atmosféře příběhu hodně pomohl i soundtrack, který jede i na vlnách swingových melodií. Herecká dvojice je perfektní. Příběh je plný zvratů a matoucích stop. Ve finále asi ukápnete nějakou slzu, neboť Marion Cotillard německá špionka přeci jen byla a zastřelí se nám tu. Objektivně je to po všech ohledech však průměrný film, kde vůbec není jasné, co chtěl tvůrce vlastně s filmem říct, udělat či dosáhnout. - 60%.(5.2.2020)

  • castor
    ***

    Jejda, nevtáhlo. Nevěřil jsem oné osudovosti, postavy mi nepřirostly k srdci, nedržel jsem jim palce. A závěrečné vyústění tak nějak přišlo a jeden jakože vášnivý páreček odvály vyběhnuvší titulky. Francouzka a Kanaďan. Setkali se za války, v marocké Casablance měli předstírat manželství, přitom se do té doby vůbec neznali. Cílem jejich snažení je atentát na nacistického důstojníka. Z role nevypadnou, přičemž se do sebe (jak jinak) zamilují. Na první pohled všechno klape. Jenže na druhý záhy odhalíme, že scénárista Steven Knight absolutně zklamal. Z příjemně vypadajícího retra čiší chlad. Ať jsou postavy v posteli, na večírku, s potomkem na dece nebo si to rozdávají v písečné bouři (bože). Výsledek působí strojeně i trochu neupřímně. A hlavně nemá pražádnou tvář. Nedozvíme se nic o jejich motivacích, odveta za útok nepřichází, na předchozí dění zapomeneme a přichází další ze změn žánru odstartovaná křečovitým porodem a pokračující něčím, co se neliší od toho, co oba hrdinové měli předtím pouze předstírat. Přitom (ano, přijde dějový zvrat) by tvůrci mohli v divákovi mnohem umněji šponovat nejistotu, lépe pracovat s dvojsmysly a náznaky. Vedlejší herci prakticky nefungují, děj nikam neposouvají (proč lesbická sestra?). Brad Pitt a Marion Cotillard jsou sice elegantní, ale měli mnohem lepší chvíle, Pitt navíc překvapivě pokulhává s emocemi. Robert Zemeckis si vybírá velmi odlišné látky, a co si budeme nalhávat, přiblížit se Forrestu Gumpovi, Trosečníkovi nebo úžasné trilogii o cestování časem, je sakra těžké. I tak má ovšem na víc, než nás napínat chemickým vzorcem, který nacisty zatraceně zajímá.(8.2.2017)

  • Bluntman
    *****

    U Zemeckise jsem vždy preferoval jeho poučené hry s minulostí kinematografie a se žánry (NÁVRAT DO BUDOUCNOSTI I-III, FALEŠNÁ HRA S KRÁLÍKEM ROGEREM, MUŽ NA LANĚ) před univerzálně přijímanými a oceňovanými klasikami (FORREST GUMP). SPOJENCI spadají do první zmíněné "kategorie", protože začínají tam, kde CASABLANCA končí... a po hodinové" variaci válečného melodramatu následuje obdobně poučená a přiznaná (greenovská novela, X značící smrt) obdoba retronoiru s neonoirovým vyvrcholením, přičemž obě poloviny spojuje špionážní linie (poznají, že hrajeme manžele?, hraje manželku?). Výborně odvyprávěné dílo, ve kterém je každá informace efektivně zužitkována a ve kterém je styl založený na dlouhých záběrech s nízkou hloubkou ostrosti a prací s mnohovýznamovými odrazovými plochami nemálo opojný, v očích některých sráží "efekt předistancovanosti". Je ale dán tím, že herci hrají, že hrají, tvůrce si hraje se žánry a kinematografií... a já téhle hře dám kdykoliv přednost před partičkou karet, protože SPOJENCI jsou level MOST ŠPIÓNŮ (bez společenského přesahu týkajícího se otázky řešení zahraničních vztahů, zato s vivisekcí institutu manželství, a to pronikavěji než v podobně se žánrovými klišé pracující Zemeckisově duchařině POD POVRCHEM).(1.2.2017)

  • 3DD!3
    ****

    Knight nepíše špatné příběhy a i když dělá poctu hollywoodské klasice jako je Casablanca dokáže do ní přidat dostatek modernity. Pittův studený čumák Max Vatan roztávající v náručí Marion Cotillard je v akčních scénách stále efektivní zabíjecí mašina a špionážní hra je mnohem uvěřitelnější než bývá zvykem. Detaily, detaily a zase detaily. Zemeckis si střihl solidní žánrovku s několika vyšperkovanými kamerovými špeky a i když občas vykouknou slabší triky, nijak zvlášť to nevadí. Kvalitní romantické válečné drama o rodině, lásce a správných lidech v nelehké situaci. Ideální věc na rande.(30.1.2017)

  • Isherwood
    *

    Zemeckis s Burgessem si ujíždějí na nenápadných kamerově trikových hrátkách, ale namísto manželského dramatu bezděky mapují kýčovitou druhoválečnou romanci, kde sex je ekvivalentem pouštní bouře a rodinný piknik přesného úderu do hrotu Luftwaffe. Tyhle obrazy, snaživě opsané od Spielberga, včetně Williamsových not, jenom dokazují, že některé žánry jsou i pro zkušené vypravěče passé. Ten film má subjektivně čtyři hodiny.(25.1.2017)

  • - Spoiler: Zbraně použité při atentátu byly britské samopaly STEN. (K98)

  • - Natáčelo se od 16. února do 30. května 2016 v Londýně a na Kanárských ostrovech. (Grimaldi)

  • - Před atentátem na večírku plné Němců, hraje se v pozadí na housle Německá státní hymna. (Lukas.Turyns)