Režie:
Juraj HerzScénář:
Josef ŠilhavýKamera:
Andrej BarlaHudba:
Bohuslav OndráčekHrají:
Dagmar Havlová, Ilja Prachař, Vít Olmer, Josef Abrhám, Karel Augusta, Václav Lohniský, Jiří Lír, Václav Helšus, Dana Císařová, Emma Černá, Vítězslav Černý (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Pohledná servírka z krkonošského hotelu Bobí vrch Gita (Ž. Veselá) zahyne pod koly auta svého milence, který ji zabil kvůli obavám, že na něj dívka vyzradí nezákonné machinace s valutami. Gitu krátce nato začne hledat její sedmnáctiletá kamarádka Anna (D. Veškrnová). Naivní dívka, která vyrostla v dětském domově, chce původně jen padesát korun, které kdysi Gitě půjčila. Každý v hotelu se domnívá, že Gita prostě odjela za lepším, jak se tu už mockrát stalo. Jenže Anna začne v domnělém odchodu spatřovat řadu nejasností – Gita si například před svým zmizením nevyzvedla drahé boty, které si nechala opravit. Anna využije situace a nastoupí na Bobím vrchu jako pomocná síla v kuchyni. Nepotrvá to dlouho, a bude potřebovat pomoc… (Česká televize)
(více)Recenze (209)
Tento film, mám pocit, nevie čím má byť - či krimi či sledovaním vývoja hlavnej postavy z detského domova, ktorá je zahraná, musím uznať, fakt veľmi dobre... aj keď aj mne, ako divákovi, už hovadsky liezla na nervy. Všetko podstatné ohľadne odhalenia vraha sa odohraje už v úvode, takže zvyšok je len pokojné sledovanie. Vychutnával som si lesy a celkovo prostredie. Hudba mi príšerne vadila. Ako mohol také niečo nasadiť Herz do svojho filmu je pre mňa nepochopiteľné. ()
Celkem dobrá kriminálka, Dagmar ještě Veškrnová mi ani moc nevadila, na zabití je spíše v jiných filmech. Ale je to na kriminálku strašně dlouhé a utahané. Někdy si člověk připadá, jako by to byl film o životě na horách. Honička na konec už byla zbytečná, ale moc se v našich filmech nevídá, takže proč ne. Zajímavé jsou ale dnes již historické záběry Pece pod Sněžkou v době, kdy se teprv ten monstrózní hrozný hotel v centru stavěl. ()
Ze začátku to vypadalo hodně dobře, ať už výborná hudba, krásné, a dnes už neopakovatelné záběry tehdejší krajiny, nebo i herecké výkony včetně Dáši. Postupem času to ale upadá do série nezáživných, a nikam nesměřujících scén, které vyustí aspoň v trochu zajímavé finále. Do zimního (pod)večera u TV dobré, ale platit za to v kině bych tenkrát asi nechtěl. ()
Dagmar, tehdy jenom Veškrnová, je skutečně těžkým hereckým kouskem ke strávení. Ovšem Juraj Herz má své kvality, které jsou na filmu vidět. Dramatická detektivní zápletka a skvělé rozložení děje. Klasický kvalitní průměr tehdejší kinematografie. Karel Augusta a spousta dalších skvělých herců, drží základy tohoto v pohodě sledovatelného filmu. ()
I režisér musí být z něčeho živ. Je zřejmé, že Juraj Herz v případě tohoto filmu neplánoval nic velkolepého – ani nemohl, scénář i rozuzlení celého kriminálního případu jsou snůškou stereotypních představ o životě mladých a neklidných. A přestože Dagmar Veškrnová vklouzla do role prostořeké, nevázané holky z děcáku, která se shodou okolností stává svérázným detektivem v sukních, se vší svou spontaneitou, má její osobitá kreace do hereckého umění ještě daleko. Tím, co skutečně přežilo svou dobu, jsou skvěle nasnímané záběry krkonošských panoramat i šťavnatá figurka svérázného hotelového kuchaře ve výborné komediální interpretaci Karla Augusty, herce neprávem opomíjeného. ()
Galerie (6)
Photo © Filmové studio Barrandov
Reklama