Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek se odehrává v léčebném sanatoriu a nedosahuje úrovně Noci v opeře, neboť jeho hudební oddechové scény nejsou tak dobře zakomponovány do děje a i jejich úroveň je slabší. V ústřední milenecké dvojici se vedle tenoristy Allana Jonese objevuje známá herecká hvězda irského původu Maureen O'Sullivanová. Zjevně menší míra kontroly ze strany studia nad humornou anarchií bratří Marxů je způsobena tím, že během natáčení náhle zemřel šéf produkce Irving Thalberg, který byl velkým příznivcem bratrského týmu a měl také zásluhu na jejich příchodu do MGM. Snímek byl za taneční výstup All God's Children Got Rhythm" nominován na Oscara v kategorii taneční režie" (dance direction; existovala pouze v letech 1935-37), ale sošku nedostal (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (33)

Morloth 

všechny recenze uživatele

Na můj vkus množství zbytečně přetažených hudebních čísel. Často jsem se bavil, často nudil a několikrát si vzpomněl na Vlastu Buriana. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Dam aspon trochiu vyssie skore uz len preto, ze operu vymenili tvorcovia za liecebne sanatorium. Vystupuje tam nejaky svetoznamy terorista, ci pardon tenorista , ktory sa zamiloval do Maureen O´Sullivan /hana a její sestry 1986, All I Desire 1953/. Tanec  Ok, len tievtipy .. no, tvorcovia zabudli ze s humorom opatrne 78 % ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

A Day at the Races - Kobylkáři: druhé filmové setkání klaunské tlupy bratrů Marxů s režisérem Samem Woodem mi přijde svěžejší, hutnější, soudržnější než jejich první a proslavené v Noci v opeře. A byť je zde oprášeno a rekvalifikováno několik prvků a osvědčenějších skladeb situační komiky z předchozí spolupráce, nedochází k tolik neuměřenému natahování smyček a přískoků. Za další klady lze považovat kontrast reality mezi akty serióznosti ústřední herečky s neposedností a nezdvořilostí klaunů a jejich přidruženého sboru, vitální nadšení lidské masy, vzpouru utlačovaných proti mocným a strhující taneční číslo v černošském hudebním rytmu. A navíc je tu také identifikována podstata šoubyznysu na americký způsob, s celým tím pozlátkovým nakašírováním, degradováním a zkomercializováním umění. Hvězdami té zběsilejší klaunské šarády jsou: změnám podnebí hbitěji přizpůsobivý očekávaný zachránce krachujícího sanatoria Dr. Hugo Z. Hackenbush (jízlivý Groucho Marx), pro zdar věci všehoschopný zřízenec sanatoria Tony (lstivý Chico Marx), i bezelstně bezprostřední žokej Stuffy (potměšilejší Harpo Marx). Hlavní ženskou postavou jest Judy Standish (příjemná Maureen O'Sullivan), mladičká majitelka zadluženého sanatoria, důvěřivě naivní ve víře záchrany svého dědictví. Z dalších rolí: miláček Judy a lehkomyslnější zpěvák místního kasina Gil Stewart (tenor Allan Jones), bohatá zákaznice sanatoria, zakoukaná do Huga, Emily Upjohn (Margaret Dumont), set pletich kující obchodní manažer sanatoria Whitmore (Leonard Ceeley), nenasytnější a zlostný provozovatel kasina a dostihových her J. D. Morgan (Douglass Dumbrille), koketní blondýnka Flo (Esther Muir), zuřivý, ale v tom svém poslání neúspěšný šerif (Robert Middlemass), Huga konfrontující Dr. Leopold X. Steinberg (Sig Ruman), či baletka v kasinu (Vivien Fay). A Day at the Races, neboli Kobylkáři, to je synchronizovaná show amerických nezdvořilých klaunů a jedno z nejznámějších představeních tria bratrů Marxových. Nadšení pro pohyb a zlomyslnost se zdá být nekonečné. A byť jde spíše o dětinské pobavení, tak je ukázkovou podstatou americké zábavy. ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

"Buď je mrtvý, nebo se mi zastavily hodinky." Je to překvapení i pro mě, ale navzdory prodloužené stopáži a určitému opakování předchozích děl se mi snímek líbil více než předchozí dvě setkání s nejosobitějšími sourozenci v dějinách kinematografie. Množné číslo je tentokrát opravdu na místě - chápu, že třeba se někomu může zdát Harpo nevyužitý, ale vzhledem k tomu, že já osobně jeho komiku považuji za obtížněji přijatelnou, si myslím, že omezení jeho sólových výstupů filmu spíše prospělo. Tím nechci být ale nijak jedovatý, vypadá to, že si pomalu, ale jistě zvykám na specifickou marxovskou poetiku. Jako příklad může sloužit třeba zdejší nejsympatičtější skeč - lékařská prohlídka Margaret Dumont - proceduru, umýváním rukou počínaje, si nedovedu představit jen v podání zbylých bratří. Pár trnů ale na silněji růžolícím květu přesto zůstalo - tradiční slavičí přebornictví mi opět přijde umístěné v nesouladu s předchozím dějem, nemluvě o tom, že když je jim věnována více než čtvrthodina, nemusí to úplně každý divák přijímat s nadšením (chápu ale argumenty obhajoby - viz profil v časopisu Cinema, číslo 1/93). Nejedná se tedy o pětihvězdičkovou záležitost jako stejnojmenné album mé oblíbené skupiny Queen, ale v mém vnímání tohoto táty moderních crazy komedií je den strávený na dostizích důležitým milníkem. 80% ()

Aargh 

všechny recenze uživatele

Nečekal jsem, že se budu u 70 let starého filmu tak dobře bavit (až na ty zpívané muzikálové části). "Ještě že mám po ruce nohy!" ()

LeoH 

všechny recenze uživatele

Moje druhé setkání s pány bratry, proti Opičárnám kvalitnější fóry v méně smrtící kadenci (= mají čas vyznít), navíc se tentokrát jen tak nevrší jeden na druhý, ale vesměs posouvají dopředu děj, i v těch nejanarchističtějších scénách, čímž za mě prudce roste faktor zábavnosti. Není to ani tak poskákané co do stylu komiky, jednotliví Marxové dělají víc legrace spolu a míň každý sám za sebe – další velké plus. Jenom škoda, že to celé pro změnu padá na zadek v pěveckých a tanečních číslech, oč výpravnějších, o to nudnějších a zbytnějších, s čestnou výjimkou All God's Chillun Got Rhythm. Celkový dojem zkrátka lepší než minule, ale ani tentokrát mě to neláká k budoucím návratům, možná k pár nejvypečenějším výstupům. ***1/2 ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Poněkud přeplácané tradiční baletně/hudební nádivkou, ale dostatečně vyvážené skvělými pasážemi, mezi kterými ční např. telefonát na Floridu, nákup "zmrzliny", či Grouchovo snažení s blondýnou, co vypadá jak ulíznutý kokršpaněl. ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Můj třetí a poslední pokus s bratry Marxovými. Neexistující příběh, totálně dementní humor a prostě ne, tohle není můj šálek čaje. ()

Hopper 

všechny recenze uživatele

Zase raz skvelá "taškařice" z dielne Marx Brothers. P.S. Žeby Queen dával mená svojim LP podľa titulov tejto skupiny ??? ()

Arach.No 

všechny recenze uživatele

Nesoudržnější Noc v opeře s méně povedenými vtipny a opakovanými hudebními čísly. Harpo není natolik nesnesitelný jako v Duck Soup, kde byl právě on nejvýraznější slabinou. Zde je to spíše lehce vyčpělé scénář, který stačí na výrazně slabší 4*, než tomu bylo u Polévky. ()

HH 

všechny recenze uživatele

I když je to podle mě nejslabší film bra3 Marxů, dávám jim čtyři hvězdičky, protože je mám rád. ()

Kochanski 

všechny recenze uživatele

Jasne, občas je to opravdu SRANDA. Trošku jsem se ovsem nudila - coz je u Marxu divné. Proč ta hudební čísla, proč??? ()

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

Zajímavost z Guinnessovy knihy filmových rekordů : "Bratři Marxovi použili náročnou, ale úspěšnou metodu k vytvoření scénáře. Cestovali po Minnesotě a Tennessee se čtyřmi herci, kteří předváděli obecenstvu hodinovou divadelní verzi jejich scénáře. Jakýkoliv vtip, který ani po třech představeních nevyvolal hlasitý smích, byl nemilosrdně vyškrtnut. Navíc bylo divákům rozdáno 30 000 dotazníků, ve kterých se jich ptali, které vtipy se jim nejvíce líbily, které nejméně, a jak je pobavilo celé představení. Každý večer zasedli bratři Marxovi k poradě s herci a upravovali scénář podle hodnocení diváků. Během tohoto šestitýdenního turné použili přes 600 komických situací, jež za pomoci dotazníků diváků zredukovali na 175. Z nich vybrali 75 nejvtipnějších, které použili ve filmovém scénáři". ()

Reklama

Reklama