Režie:
Alfred HitchcockScénář:
Ernest LehmanKamera:
Leonard J. SouthHudba:
John WilliamsHrají:
Karen Black, Bruce Dern, Barbara Harris, William Devane, Ed Lauter, Katherine Helmond, Warren J. Kemmerling, William Prince, Nicholas Colasanto (více)Obsahy(2)
Černá napínavá komedie Alfreda Hitchcocka o tom, co všechno se může stát, když se bohatá žena rozhodne najmout podvodníčka a falešnou spiritualistku, aby našli jejího nezvěstného synovce. Bruce Dern a Barbara Harris se zde představí jako mazaný pár švindlířů snažící se obrat starou lady o pěknou hromádku peněz tím, že najdou jejího ztraceného dědice (William Devane). Mezitím zlodějský klenotník (Devane) a jeho krásná přítelkyně (Karen Black) unesou řeckého rejdařského magnáta kvůli výkupnému. Všichni se tak ocitají v nezastavitelném kolotoči záhad, vražd a chaosu, ve kterém se střídá napětí s báječnou zábavou. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (83)
Hitchcockov herecký výkon (komická direktívna silueta za sklenými dverami kancelárie) ma presvedčil o vyššom bodovom hodnotení, inak je celý film a hlavne jeho prevedenie trošku prvoplánovým brakom, ktorý mi ani zďaleka neasociuje kvalitnú filmárinu jedného z najlepších režisérov svetovej kinematografie. ()
Než se Hičkok odebral do filmovýho nebe, kde měl už dávno předplacenej flek ve vip sekci, rozloučil se toudle konverzačkou, která není ani nijak extra napínavá, ale díky jeho typicky rafinovanému stylu vzbuzuje pocit něčeho lepšího než se nakonec ukáže. Ve výsledku je to vlastně celkem blbost, ale i díky Bruci "eyes and nose up" Dernovi se na to dá koukat. ()
Mistrovo loučení sice není geniální jako některá jiná díla, v Hitchově filmografii se jedná jen o průměrný kousek, pořád ale stačí na 4* a vysokou kvalitu v rámci svého žánru a doby vzniku. Největší problém vidím v tom, že prostě nikdo ze zúčastněných není James Stewart, Cary Grant nebo Grace Kelly. ()
Oba Hitchcockovy příspěvky k "drsným sedmdesátým" jsou kvalitní (i když "Frenzy" je lepší) a vůbec neprozrazují věk svého autora. Herci a scénář jsou tu pravda trochu slabší než u Hitchových filmů předchozích dekád. Ale podobně jako "keoma26" jsem měl při sledování několika scén ("přechod na přechodu") pocit, že "Rodinné spiknutí" musel Tarantino ve své videopůjčovně sjet minimálně desetkrát. ()
Režisérovo cameo tentokrát dokonale vystihlo kvality filmu, který vážně obsahuje jenom stín Hitchcockovy geniality. Výplň mistrova posledního snímku příznačně představují – krom tradiční sexuality (s náznaky masochismu) a jídla – záležitosti související se smrtí a posmrtným životem. Hitchcock dává zároveň jasně najevo, že spiritualismus považuje za snůšku nesmyslů k tahání peněz z důvěřivců. Ani poslední scéna, kdy to konečně vypadá na ukázku nadpřirozených schopností, nemůže skončit jinak, než jejich zpochybněním, a jelikož není po ruce jiná postava, spiklenecké mrknutí patří divákům. Zřejmě neplánové, ale velmi stylové rozloučení. Kvalitou Rodinné spiknutí tolik nezaostává za jinými pozdními Hitchcockovými filmy: dvě tři scény, jež si budete přát vidět znovu, herci bez charismatu (kteří navíc ztvárňují samé nedůvěryhodné postavy) a nadbytek slov, která často sdělují to, co nepotřebujeme vědět. Jako nepotěšující přidaná hodnota je nám nabídnuta uspávací expozice a zvláštní tušení, že Hitchcock by všechny ty otravné uhádané lidi také rád co nejrychleji opustil. 60% Zajímavý komentář: keoma26 ()
Galerie (61)
Zajímavosti (11)
- John Williams získal ponuku na skladanie hudby na základe jeho úspechu s Čeľusťami (1975). Hitchcock bol prítomný v štúdiu počas celého nahrávania hudby a ponúkal Williamsovi nové nápady, kde hudbu umiestniť. (Tvrdolín Veliký)
- Hitchcock chtěl do role George Lumleyho obsadit Jacka Nicholsona, ale Nicholson byl tehdy zaneprázdněn prací na filmu Přelet nad kukaččím hnízdem (1975). (Zdroj: Vždyť je to jen film) (Pavlínka9)
- O roli Julie Rainbird se ucházela Lillian Gish. Úloha však byla přislíbena Cathleen Nesbitt. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)
Reklama