Reklama

Reklama

Okno do dvora

  • USA Rear Window (více)
Trailer 1

Fotograf J. B. Jeff Jeffries (James Stewart) je kvůli zlomené noze odkázán na kolečkové křeslo. Jeho společníkem se v dlouhých chvílích stane okno vedoucí přímo do dvora, odkud má Jeff výhled do bytů svých sousedů. Sledování osudů nájemníků z protějšího domu ho pohltí natolik, že začne podezřívat jednoho z nich z vraždy své manželky. Jeffries se spolu se svou elegantní přítelkyní (Grace Kelly) pustí do odhalování zapeklitě složitého řetězce událostí... Událostí vedoucích k senzačnímu a strhujícímu konci. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (687)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Ani nevim, proč se na tyhle Hitchcockoviny koukám. Ta prvotní myšlenka rozhodně neni vůbec špatná, ale zpracování je strašně naivní a chvílema až dementní. Když se na konci James Stewart brání tim, že na útočníka blejská foťákem, a ten vypadá, jak kdyby mu do xichtu chrstnul vařící olej, tak už jsem měl fakt dost. A pád z okna, to byl opravdu "majstršytk". Jinak se v těch 2 hodinách občas najde i nějaká lepší chvilka, ale jako celek to za moc nestojí. Mam pocit, že se tady hvězdičky rozdávaj za jméno režiséra, protože jinak si těch 87% nedokážu vysvětlit. Nicméně pořád je to o něco lepší, než slavnější Psycho. ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// To jsem si zase jednou málem nervozitou uhryzal prsty!)) Grace Kelly byla opravdu nádherná a božská to žena, její něžné polibky musely pana Stewarta přivádět do extází a ještě dál. Ale hlavní tu byla ta baletka z okna naproti! A hned po ní ten chladnokrevnej řezník z bytu odvedle. Nebo ne? Třeba se to Jeffovi celé jen zdálo, 6 týdnů v kuse zírat z okna.. to s člověkem může nemile zamávat. No, nebudu spoilerovat - ať se každý sám přesvědčí, jak to vlastně bylo. Já musím zase jednou tleskat ale tentokrát už se nedivím, Hitchcock doteď nezklamal a já už nevěřím, že se to někdy změní. Rear Window - 100% ()

Reklama

Kass 

všechny recenze uživatele

"I'm not much on rear window ethics." Moc bych si přál napsat k "Oknu do dvora" nějaký moudrý a zároveň krásný komentář, protože jenom takový a žádný jiný, by si tenhle mistrovský thriller zasloužil. Obávám se ale, že vzhledem k mým omezeným spisovatelským schopnostem, bych ho nedokázal stvořit k mé úplné spokojenosti. Spokojím se tedy pouze s konstatováním, že jde o jeden z mých nejoblíbenějších Hitchcockových filmů; že J. Stewart je jako příležitostný šmírák neodolatelný; a že G. Kelly je tak nadpozemsky nádherná, že jsem to nevydýchal dodnes :-). Právě kvůli ní, a jí podobným kráskám z let dávno minulých, tak moc miluju staré filmy. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Zajímavý Hitchcockův snímek, opředený legendou. James Stewart, jako dočasný invalida, tráví prakticky veškerý svůj volný čas tím, že z okna svého bytu pozoruje své sousedy, žijící naproti. Je svědkem podivných událostí a začne mít podezření na jednoho ze sousedů, že zavraždil a rozčtvrtil svou manželku. Kamera se prakticky nehne z Jeffova (Stewart) pokoje, ale to filmu vůbec neubírá na zajímavosti a napínavosti. Naopak. Hitchcock je mistr podobných experimentů a zde se opět trefil do černého. Není to žádný horor, není to ani thriller. Je to působivé drama protkané milostnou, romantickou linkou. A já jsem viděl další výborný Hitchcockův film. ()

Gimli 

všechny recenze uživatele

Je zbytečné psát o tom, v čem je tento originánlní Hitchcockův thriller skvělý. Spíše bych chtěl upozornit na jeho největší slabinu, kterou je podle mě hudba. Tentokrát se pera chopil Franz Waxman a jeho kompizce se skutečně hodí do prostředí, v němž se film odehrává, ovšem nehodí se k samotnému příběhu. Velká škoda, že si tehdy taktovkou nezamával Hitchcockův dvorní skladatel Bernard Herrmann. Schválně jsem si zkusil pustit skladbu Temptation z Herrmannova Psycha k jedné ze scén, kdy se hlavní hrdina v noci dívá dalekohledem do "onoho" bytu, a atmosféra byla opravdu mrazivější. ()

Galerie (132)

Zajímavosti (67)

  • Ošetrovateľka Stella (Thelma Ritter) sa snaží Jeffriesa (James Stewart) upozorniť na jeho praktiky: „Dnes sa ľudia navzájom špehujú. Keby aspoň vyšli von a pozreli sa na seba zvonku.“ Jeffries skrz voyerizmus uniká pred sebou samým skrz pozorovanie cudzích ľudí. Stella dodáva: „V tomto byte cítim malér. Pozeráte cudzím ľuďom do okien a vidíte čo nemáte vidieť.“ Jeffries skrz nazeranie získava pocit moci nad tými, ktorých sleduje, aj keď za to nenesie žiadnu zodpovednosť. Jeffries Stelle odpovedá: „Tu vážne dôjde k maléru, no myslím Lisu Fremont.“ Už od samého začiatku je daná do popredia spojitosť medzi jeho vzťahom k Lise (Grace Kelly) a sledovaním susedov. (Biopler)
  • Celá scéna budovy s dvorkem měla 30 metrů na šířku, přes 56 metrů na délku a byla vysoká zhruba 12 metrů. Ve své době to byl největší interiérový počin studia Paramount. (džanik)
  • Alfred Hitchcock kontroloval i ty nejmenší detaily. Když zabíral Lisu Carol Fremont (Grace Kelly) v průsvitné košilce, sjel ji pohledem a řekl: "Ta podprsenka nevypadá moc dobře, budeme tam muset něco přidat." Herečka nakonec odmítla vycpávky, jen s kostymérkou provedla menší úpravy. Když poté vkročila na scénu, Hitchcock spokojeně prohodil: "No vidíte, jaký je to rozdíl!" (Epistemolog)

Související novinky

Amy Adams bude ženou v okně

Amy Adams bude ženou v okně

27.07.2018

Režisér Joe Wright (Pýcha a předsudek, Anna Karenina) si jako svůj další projekt vybral adaptaci knihy The Woman in the Window, která neskrývá svou inspiraci v hitchcockovském thrilleru Okno do dvora… (více)

Kánon filmu 2011

Kánon filmu 2011

13.02.2012

V sobotu 21. ledna byl ukončen výběr filmů Kánonu filmu za rok 2011 a přinesl opět zajímavé výsledky. Původní prosincový termín konání výběru byl z důvodů nečekaných a smutných předvánočních událostí… (více)

Reklama

Reklama