Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "Někdo mě postřelil, ale jenom trochu." A mě se někdo pokusil zaujmout, pobavit a napnout, ale taky jenom trochu. Tak úplně to Hitchovi nevyšlo, protože zaujmulo mě to skutečně jenom trochu, pobavilo o kousek víc, ale to napětí se nějak nedostavilo. Spíš jsem začal věřit ideám kubánské revoluce, volit Fidela a vítat ruské rakety s dozimetrem v ruce. A to patrně nebyl účel vzniku tohoto snímku.(4.5.2017)

  • argenson
    **

    Philippe Noiret se ve svých pamětech poměrně široce rozepsal o natáčení Topazu, přitom ale vůbec nezmínil představitele hlavní role Fredericka Stafforda. Už vím proč, ten pán byl celkem dost bezvýrazný dřevo a je dost s podivem, jak se dostal do čela mezinárodního obsazení ve filmu jednoho z nejslavnějších režisérů vůbec. Ovšem ani režisér se tady moc nevyznamenal, Topaz sice čerpá ze skutečných událostí kubánské krize, což se sice nabízelo, ale hodně se tu mluví, málo děje a nemá to šťávu. Příště si dám radši nějaký béčkový eurospy, který se netvářej tak vážně a jsou o dost zábavnější.(11.9.2017)

  • kinej
    ****

    Zde úplně nerozumím slabšímu hodnocení. Podle mě je Topaz vynikající špionážní thriller pojednávající o zajímavých událostech kolem kubánské krize. Hitchcock se tentokráte držel při zemi, že film jako jeden z jeho tvroby považovat za téměř autentický. Co se týče provedení filmu, tak to považuji za vysoce kvalitní. Za vyikající například považuji realistickou špionážní pasáž z New Yorského hotelu, či napínavé scény z Kuby. Místo honiček zde převládá řešení problémů diplomatickou cestou či intrikami (viz. závěr). Vzhledem k tématice asi film ani nemohl mít ambice oslovit tolik lidí jako klasické kriminálky, ale slovo slabší mi k Topazu tedy nesedí.(15.5.2012)

  • Matty
    ***

    Kéž by Hitchcock byl ke sklonku života v pozici toho, kdo si zcela svobodně, nelimitován penězi, vybírá náměty a mohl si svou reputaci na poli politických thrillerů spravit třeba adaptací nějakého románu Fredericka Forsytha. Zápletka Topazu je nesmyslně překombinovaná, délka varovně velkého množství scén postrádá logické opodstatnění a chování agentů, kteří opakovaně vystavují nebezpečí životy druhých, hraničí s výsměchem. Hloupost vyniká, neboť na postavách jaksi nesejde. Nejspíše nešlo o režisérův zlomyslný humor (stejně jako v případě bizarního alternativního konce s duelem), neboť jiný druh humoru, černý, má stále pod kontrolou. Kromě něj ale filmu chybí většina podstatných ingrediencí: napětí, charismatičtí herci i scény dokazující Hitchovo mistrovství (jde nanejvýš o záběry). Na Hitchcocka je to zkrátka slabý film. 55% Zajímavé komentáře: Douglas, jojinecko(22.12.2011)

  • Douglas
    ****

    Alfred Hitchcock se po neúspěšné Roztržené oponě nechal přinutit studiem k filmu, který mu nebyl příliš blízký a Topaz podle toho taky vypadá. V prvé řadě jde o otevřeně politický film, který brojí proti Rusku a Kubě a mapuje činnost „západních“ špionů.. Nemá však příliš společného s elegantními špionážními thrillery, jaké Hitchcock točíval dřív, třebaže se zřejmě snažil dodat těžkopádnému příběhu šmrnc. Trpí především nevýrazným hlavním hrdinou, který má na hony daleko do Caryho Granta a připomíná spíš špatnou variaci na Conneryho v bondovkách. Přes značně politické vyznění ale Hitchcock nezapomněl, jak se mají filmy točit a i tentokrát dojde na výborné scény plné napětí nebo filmařské invence (výborná „němá“ sekvence rozhovoru agenta s tajemníkem kubánského guru).(15.11.2005)

  • - Hitchcock se ve filmu ukáže na letišti, kde vstane z invalidního vozíku. (Němi)

  • - Spoiler: Byly natočeny dva různé závěry filmu. V jednom z nich dojde mezi Devereauxem (Frederick Stafford) a Granvillem (Michel Piccoli) k souboji na prázdném pařížském stadionu a Granville je zastřelen odstřelovačem. Ve druhém případě Devereaux zahlédne Granvillea na letišti Orly před odletem do Ruska a oba se navzájem pozdraví. Nakonec byl použit závěr, ve kterém Henri Jarre (Phillippe Noiret) vchází do domu. Jelikož jeho postava chodila o holi, bylo nutné natočit pouze poslední fázi chůze dveřmi předtím, než zazněl sebevraždený výstřel z jeho pistole. Obecenstvo se s takovým zakončením příliš neztotožnilo, ale studio odmítalo jakýkoli závěr, kde by špion nebyl potrestán a jeho sebevražda tak skýtala určitý kompromis. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)

  • - Roku 1969 byla španělská herečka Teresa Gimpera oceněna jako „Lady Europa" a v této době ji Alfred Hitchcock chtěl obsadit do filmu Topaz. Nicméně, nebyla prý fyzicky vhodným typem pro Juanitu de Cordoba, a tak roli nakonec získala Karin Dor. (Hennes)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace