Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mortak
    ***

    Ani se nedivím, že po tomto filmu vzal Hitchcock roha do Anglie. Spíše než špionážní thriller to připomíná mexickou, pardon, kubánskou telenovelu, a i když se Hitchcock snaží jako perfekcionalista co může (barevné ladění, scéna před hotelem) nevytáhne to víc než na průměr. Rozhodně doporučuji oba alternativní konce, které jsou daleko lepší než ten použitý.(9.7.2012)

  • Anderton
    ****

    Topaz rozhodne nepatrí medzi majstrove najlepšie kúsky, ale v mnohých jednotlivostiach ma potešil tak, že mu odpustím aj viaceré nedostatky. Neustále sa mení prostredie. Začíname v Dánsku, ocitáme sa na Kube a pochopiteľne v USA. Potešilo ma, že Hitch pracuje s nedôveryhodnosťou aj na úrovni manželských vzťahov. Milostné pletky hlavnej postavy s krásnou kubánkou poza manželkin chrbát sú iba zrkadlovým odrazom politickej paranoje a dvojitých agentov, atď. Alebo naopak. No a keďže som si nečítal, kto všetko tu hrá, tak ma v záverečnej tretine potešili dvaja známi francúzski herci vo veľmi dôležitých úlohách. No a aby som nezabudol, to, že sa dej stáča stále iným smerom, mi pripadalo v rámci všeobecnej paranoje ako celkom logický ťah. Nie, ako celok to nijak zvlášť nefunguje, ale Hitch dokáže kúzliť pri mnohých scénach. Topaz pôsobí síce fragmentárne, ale mne osobne ubehol vcelku rýchlo.(19.5.2017)

  • Legas
    ***

    Předchozí politický thriller, ovšem stále z čitelným Hitchcockovým podpisem, Roztržená opona, vyzněl ve světle dobových reálií poněkud směšně. Topaz už je na jiné úrovni. Krom vtípku s racky unašejícími vydlabané bagety, kde byl ukryt fotoaparát, se jedná o zcela seriózní film, u kterého je ztěží poznat, že s ním má Hitchcock cokoli společného. Připadlo mi, jako by ho mistr "udělal" na zakázku.(18.4.2007)

  • Matty
    ***

    Kéž by Hitchcock byl ke sklonku života v pozici toho, kdo si zcela svobodně, nelimitován penězi, vybírá náměty a mohl si svou reputaci na poli politických thrillerů spravit třeba adaptací nějakého románu Fredericka Forsytha. Zápletka Topazu je nesmyslně překombinovaná, délka varovně velkého množství scén postrádá logické opodstatnění a chování agentů, kteří opakovaně vystavují nebezpečí životy druhých, hraničí s výsměchem. Hloupost vyniká, neboť na postavách jaksi nesejde. Nejspíše nešlo o režisérův zlomyslný humor (stejně jako v případě bizarního alternativního konce s duelem), neboť jiný druh humoru, černý, má stále pod kontrolou. Kromě něj ale filmu chybí většina podstatných ingrediencí: napětí, charismatičtí herci i scény dokazující Hitchovo mistrovství (jde nanejvýš o záběry). Na Hitchcocka je to zkrátka slabý film. 55% Zajímavé komentáře: Douglas, jojinecko(22.12.2011)

  • flyboyeda
    ***

    Spise prumerny Hitchcock / politicko-spionazni thriller, ktery bohuzel i pres dobre herce / zapletku propojujici Kubu, francouzske, ruske i americke tajne sluzby vs love story pusobi trochu mdle, na muj vkus malo nebo nefunkcni napeti, nejak to na mistra nekope... jako kulturni vlozka roztomile prehravane romanticke scenky/aferky, vysledkem je neutralni film, co nenadchne ani neurazi...(22.6.2012)

  • - Podle Alfreda Hitchcocka byl tento film jen další z jeho experimentálních pokusů. Kromě dialogů se snažil zápletku odhalit používáním určitých barev (převážně červené, žluté a bílé). Poté přiznal, že to nevyšlo.

  • - Roku 1969 byla španělská herečka Teresa Gimpera oceněna jako „Lady Europa" a v této době ji Alfred Hitchcock chtěl obsadit do filmu Topaz. Nicméně, nebyla prý fyzicky vhodným typem pro Juanitu de Cordoba, a tak roli nakonec získala Karin Dor. (Hennes)

  • - Alfred Hitchcock natočil dva různé konce. Oba se nacházejí na DVD reedici.