Reklama

Reklama

Zahradnictví: Nápadník

  • Česko Zahradnictví: Velké manévry (více)
Trailer

Obsahy(1)

Filmová trilogie Zahradnictví se skládá ze tří samostatných filmů odehrávajících se na pozadí nejdramatičtějších období minulého století a časově předchází oblíbenému snímku Pelíšky (1999). Vypráví o třech rodinách: rodině leteckého radiotelegrafisty, rodině majitele kadeřnického salonu a rodině majitele zahradnictví. Obsáhne 20 let života postav, které musely v těchto pohnutých časech prožít nejlepší léta svých životů. Nápadník se odehrává na konci 50. let a vypráví o rodinných vztazích poznamenaných válkou a komunistickým převratem. S tragikomickým nadhledem vykresluje generační střet mezi předválečnou a poválečnou generací. Nápadník je romantickou komedií o představách rodičů, jak by mělo vypadat štěstí jejich dětí. (CinemArt)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (130)

Faila 

všechny recenze uživatele

Mám raději drama a komedie než romantiku, asi i z toho důvodu se mi tento díl líbil z celé série nejméně. Navíc jej chápu spíš než jako ukázku toho, co se tehdá dělo, jako prequel k Pelíškům. Nakonec ale nebyl Nápadník tak strašný a hloupý, jak jsem se bála. Vlastně to bylo docela milé a sympatické. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

trilogie se uzavřela a za sebe jsem si dal dohromady 3 pohledy jak na poslední díl koukat... 1)jako samostatný film,který by měl být komedí,je Nápadník standardním kouskem,kde se neděje nic překvapivého a divák se zasměje všehovšudy asi 2x,takže ve finále není ničím co by nijak extra vyčnívalo ze současné tvroby 2)jako závěr trilogie je Nápadník nakonec někde uprostřed.Je určitě lepší než první díl,ale mě osobně se líbil mnohem více díl druhý.Nápadník má sice víc děje než jednička,ale podobně jako ona (a narozdíl od dvojky) je opětovně jakoby vystřižen z okolních událostí a odehrává se v divném bezčasí.Samozřejmě je i nadále záhadou proč se celá trilogie jmenuje Zahradnictví,které ve všech filmech nehraje prakticky žádnou roli. 3)jako něco co předchází Pelíškům a má divákovi představit to co jedna z postav - Jindřich (v Pelíškách Kodet,tady Martin Finger) prožila před všemi oblíbeným filmem.V tomhle ohledu dává celé Zahradnictví asi nejmenší smysl a pokud je to orpavdu tak jak tvůrci proklamovali,odvedli v tomhle případě hodně mizernou práci.Když pominu fakt,že v Pelíšcích,které nebyly primárně o Jindřichovi není zmínka o jeho dvou sestrách a moc mi neštimuje ani fakt,že v Pelíšcích byl Jindřichův bratr někdo kdo vyznával stejné hodnoty jako on a emigroval do Londýna - přičemž tady je Jindřichův bratr bolševik do morku kostí,navíc ženatý s Ruskou vojandou,jsou zde mnohem zásasdnější věci které prostě nedávají smysl.Proč se například Jindřich jmenuje příjemním jinak zde a jinak v Pelíšcích,nebo kam se poděla druhá Jindřichova dcera kolem které se vlastně celé třetí zahradnictví točí?Celou dobu kdy jsem si v průběhu filmů (a hlavně toho třetího) pokládal tyto otázky jsem čekal,že se na konci dočkám alespoň náznaku vysvětlení a nic.Třetí Zahradnictví totiž končí úplně stejně nijak jako jeho předchozí dva díly.V těch umírali hlavní postavy mimo obraz a celkem nedůstojně,tady se nestane vůbec nic.Když všechny tyhle věci zprůměruji a srovnám s díly předchozími je Nápadník pouze průměrným filmem,kterým divák propluje...a zapomene...60% ()

Reklama

marhoul 

všechny recenze uživatele

Z posledního dílu Zahradnictví je Pelíškovská nálada cítit nejvíce. To ocení zejména skalní fanoušci oblíbeného filmu. Já k trilogii přistoupila trošku jinak. Zajímalo mě, jaké události decimovaly rodinu v letech před rokem 1968. Z postavy Jiřího Kodeta mě vždycky mrazilo. Okolí se smálo a mně bylo všelijak. Říkám si, že takhle nedopadne člověk pro nic za nic. Dnes jsem ráda, že jsme mohli nahlédnout do minulosti a trošku lépe pochopit. V Nápadníkovi je Martin Finger excelentní!!! Jiří Kodet by se jistě divil, jaký pan herec nám tady vyrostl. :-) Anna Fialová je kočka k nakousnutí, tu slečinku musí milovat prostě každý! Herecké výkony všech, kteří se na trilogii podíleli jsou citlivé a krásné. Sestry v podání Ani, Gábiny a Kláry neměly chybu. Stejně tak sourozenecké kvarteto Finger, Dobrý, Remundová, Krobotová. A ještě Kužel. (Ano, David Novotný bude vždycky Kužel...) Tak Kužel mě dojal, až k slzám. Kamera, hudba, scénář i režie... S chutí se na celou trilogii podívám opakovaně... a pak si dám Pelíšky, u kterých se už nebudu nikdy tolik smát... ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Třetí díl Zahradnictví rozvíjí dál především příběh Jindřichovy rodiny. Tentokrát je v popředí dění starší dcera Daniela a její svérázný tvrdohlavý tatík. Na půvabnou Annu Fialovou je příjemné pokoukání, činí se i její nápadník urostlý Ivan Lupták. Počáteční hravost graduje konfliktem mezi otcem a dcerou. Na tyto dvě postavy se soustředí nejvíce pozornosti, zbytek rodiny spíše dokresluje atmosféru, bratr Karel se opět jen mihne. Nijak se netajím, že nemám ráda kombinaci drama/komedie/romantický. Pokud drama, pak skutečně s napětím a gradující, jakmile se přidá komedie, žánr se příliš rozmělňuje. Romantickým filmům se vyhýbám úplně. Tady to bylo sice v míře snesitelné, ale právě na úkor gradace děje. Vznikl sice pohodový snímek, místy úsměvný, ale jaksi plochý, ne tak plastický a bohatý jako Pelíšky. Postavy jsou spíše načrtnuty, chybí jim živočišnost, nedočkáme se žádného překvapení nebo posunu v jednání. Asi nejvíc na frak dostávají ženské figury, Bedřiška s Elou jsou sice přítomné, ale děj příliš nerozvíjejí, z jejich života se nedovíme nic nového, Emilka zůstává spíše jako přívěšek svého muže (který je hodně silnou karikaturou, až jsem se bála, že mu z hlavy vyraší ostny). Největším zklamáním je pro mě Vilma. Když se podívám na Emilií Vašáryovou v Pelíškách, je to někdo naprosto jiný. Přitom to mohla být nejzajímavější ženská figura. To už se blíže figuře přiblížil Martin Finger, tam jsem byla ochotná uvěřit, že jde o mladší vydání otce Jindřišky. Je těžko nesrovnávat s divácky úspěšných filmem, který máme za ta léta už nakoukaný. Zdá se, že Petr Jarchovský s Janem Hřebejkem jsou sehraná dvojka, což je jejich silnou stránkou a zároveň jejich slabinou. Chtělo to nějaký dramaturgický zásah zvenčí, něco se dalo upravit dobrým střihem, některé scény byly zdlouhavé a samoúčelné. Celkový dojem nebyl špatný, ale někde uvnitř mi to říká "mohlo to být o dost lepší." ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Z celé trilogie mám pocit, že jsem přišel ke vzdáleným známým na návštěvu, a oni mi bez ladu a skladu začali ukazovat fotoalba jejich rodiny, s komentářem, kdo kde kdy co a jak. Po minutě už si nepamatujete jména, na obrázcích defilují nějaké vám neznámé obličeje, a protože se k nikomu z nich nevztahuje nějaká zajímavější a plnokrevná lidská historka, jež by vám utkvěla v paměti, jsou vám jedno a jen se modlíte, aby ta fotoalba už skončila, protože čaj jste stejně dopili a čajové koláčky ze zoufalství snědli i s dezertním talířkem. Jinak se mi líbí to myšlení zde představených lidí a hrdinů - moje dcera si nevezme žádného burana, nejdřív vysoká, vy taky vystudujete vysokou, abychom byli ti správní hoch über mensch. Což v mnohém poodhaluje i pokroucené myšlení tvůrců. Protože sleduju osudy údajně komunisty strašně týraných rodin, a ony bydlí v prominentních vilách, bytech? To vyprávějte v Bohnicích. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (5)

  • Anna Fialová (studentka Danuška) při rozhovoru se svou matkou Vilmou Rohnovou (Anna Geislerová) řekne, že její otec, invalidní důchodce Jindřich (Martin Finger), jednou řekl o jednom vztahu: „Dávám vašemu vztahu měsíc, maximálně dva.“ Později sám Jindřich řekne: „Bolševik sice ještě kope, ale už mu dochází dech. Dávám mu dva roky, maximálně tři.“ Jedná se o parafráze na Pelíšky (1999), kde otec Kraus (Jiří Kodet) říká: „My s bráchou dáváme bolševikovi rok, maximálně dva.“ (noelcoward73)
  • Název Zahradnictví měl být původně pracovní název a ten nakonec zůstal. (Duoscop)

Reklama

Reklama