poster

Absence blízkosti

  • anglický

    Absence of Closeness

    (festivalový název)

Drama

Česko, 2017, 65 min

Režie:

Josef Tuka

Scénář:

Josef Tuka

Kamera:

Jan Cabalka

Producenti:

Asmara Beraki

Střih:

Šimon Hájek
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • amalia
    ***

    No nevim, byla jsem zvedava, ale zaver pro me neurcity, rozpacity, utek od matky a ruzne zahady kolem...(28.12.2017)

  • xxmartinxx
    *

    I kdyby to nebyl jeden z nejošklivějších filmů, co jsem za dlouho viděl, utopený v hnusné samoúčelné artové šedi, tak by to dobily ty dialogy.(20.12.2017)

  • Buxholka
    ****

    Babička žijicí v luxusní víle, ve které chybí láska. Tomu bych ještě rozuměla. Zbytek je pro mne emočně nedůvěryhodný. Film ze současnosti, který potřebuje jako morální kompas Chartu 77 - to mi přijde trošku smutné.(9.11.2017)

  • NinadeL
    ****

    Film s náročnou cestou k divákovi aktuálně bojuje o pozornost, jeho nasazení v kinech je velmi řídké. Nutno ale dodat, že finální zážitek, ke kterému se dostanete, pokud se vám film podaří zachytit, je nadmíru dobrý a zajímavý. Psychologické drama pojednává o vnitřním světě hrdinky, která prochází zásadní proměnou. Onu proměnu nastartovalo její nové mateřství a ona si tak poprvé klade nové otázky ve vztahu ke své matce, respektive nachází paralelu mezi odcizením, které panuje mezi ní a její matkou a které plíživě začíná i mezi ní a její tříměsíční dcerou. Absence blízkosti přináší téma tabuizované, nelehké, věnuje se tomu pohledu na mateřství, které není populární. A zpracovává ho velmi citlivě, dialogy mezi dcerou a dospělou matkou jsou syrové a nepříjemné, nicméně realistické, stejně jako pokusy obou o usmíření, které ale ani jedna nemá šanci plně docenit. Jana Plodková v titulní roli po sérii několika slabých výkonů a kompromisů tentokrát hraje výtečně niterně, pocitově, což je poloha, kterou jsem od ní už neočekávala. Ostatní herci jí zdatně přihrávají, zejména Anna Cónová, která ve filmech pro kina hraje jen výjimečně, a Luboš Veselý, na jehož drobnokresby na libovolně malém prostoru je často radost pohled, protože jsou přesné jako hodinky. Celkově minimalistické pojetí, jež je cele podřízeno vyniknutí vnitřního světa hlavní hrdinky, je zvoleno ideálně v pastelových barvách s důrazem na modrou, v pozvolném temnu s dobrou kompozicí, takže film je příjemné sledovat i ve chvílích klidu mezi výraznými posuny v ději.(9.11.2017)

  • Jana Plodková

  • - Chata, kterou použili filmaři, se nachází u obce Nejdek u Karlových Varů. (Brtniik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace