poster

Nikdys nebyl

  • Velká Británie

    You Were Never Really Here

  • Francie

    A Beautiful Day

  • USA

    You Were Never Really Here

  • Slovensko

    Nikdy si tu nebol

Drama / Thriller / Mysteriózní

Velká Británie / Francie / USA, 2017, 95 min

Režie:

Lynne Ramsay

Předloha:

Jonathan Ames (kniha)

Scénář:

Lynne Ramsay

Kamera:

Thomas Townend
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • venison
    ***

    Na artový film „Nikdys nebyl“ jak jinak než do alternativního kina Kasáren Karlín.. Prosím nemyslete si o mne, že jsem zvrhlý ouchyl, ale čekala jsem mnohem více brutality a mnohem méně zamyšlených pohledů.. Miluju divnochlápky v podání Joaquina Phoenixe a tenhle zamlklý zabiják se šrámy na těle i na duši byl hereckou pastvou pro oči, ale dějově mne bohužel film moc neuchvátil.. Tak nějak mi přijde, že sama režisérka nevěděla jakým směrem se má vrtnout.. Hořká komedie, psychologické drama nebo syrová akčárna? Film připomíná vzdáleně nějakou temnou severskou verzi „96 hodin", jen místo vyrovnaného zabijáka se slušivém sáčku máme před sebou raněné zvíře zahnané do kouta.. Čekala jsem mnohem více krvavých a brutálních scén, už jen díky oblíbené zbrani hlavního hrdiny – kladiva, ale místo toho jsem dostala jen pár náznaků (např. prostřednictvím bezpečnostní černobílé kamery umístěné hodně vysoko, vraždění mimo záběr kamery,atd.).. Moc často se mi to u podobných filmů nestává, ale za těch 95 minut jsem si nestihla k hlavnímu hrdinovi vybudovat vztah a ani se rozhodnout, jestli je mi sympatický nebo ne.. Myslela jsem, že celý děj se bude motat kolem únosu dívky, ale ten je tam jen okrajově.. Okrajově je tam vlastně tak nějak vše.. Náznak služby v armádě, náznak vztahu s matkou, náznak organizovaného zločinu, náznak, náznak, náznak.. Vlastně nevím, co mi měl film dát.. Není to nuda, celkem se na plátně pořád něco děje, jen jsem asi hlavní myšlenku nějak nepochopila.. Jasně, je blbé být zabijákem a dál? Zbytečně velký prostor pro divákovu představivost..(26.4.2018)

  • Mimomisu
    ****

    Mohlo to byt (a pry i melo puvodne) o pul hodky delsi, kdyz uz si ten snimek dovoli plytvat zaberama a casem v 95ti minutach. Nakonec mi to davalo hezky, po indie a nenapadne smysl, ale urcite nebudu oponovat tomu, ze to slo ( i v ramci zachovani super atmosky) udelat lepe. Ty ctyri hvezdy jsou slabsi sice, ale zaslouzeny a byt to debut, tak za nej bojuju o trosku vic, ale Lynne Ramsay po We Need to Talk About Kevin potvrzuje, ze to nebyl nejaky vystrel mimo. Tohle mozna neni uplne na komoru a na prvni dobrou, ale mam pro ni pochopeni a fandim ji, protoze ma zvlastni cit i kumst v ruce(22.4.2018)

  • Spiker01
    ****

    Pokud je “Good time” excelentní tripovou jízdou, pak je “Nikdys nebyl” precizní, skoro až artově natočenou, sondou do hlubin jednoho muže, který díky svým pochybným prácičkám přijde o všechno, ale má tu schopnost se ze všeho probít. Ne úplně po vzoru Johna Wicka, ale spíše s kladívkem v ruce jako v Oldboy. A je to svižná 90minutová jízda, která leckoho může unudit k smrti, mně ovšem nějakým způsobem totálně vtáhla. Phoenixovi tyhle role sedí jako prdel na hrnec a doufám, že jich ještě pár dostane.(16.4.2018)

  • Soweek
    **

    Tady se někdo snažil udělat stejnou kutlovku, jako je Drive a totálně neuspěl. Film je téměř bez dialogů, dlouhé tiché momenty však nejsou zdaleka tak cool, flashbacky do Joaquinovo mládí jsou zcela zbytečné a nemají žádné opodstatnění. Ač má snímek pouze 90 minut, tak je neskutečně natahovaný. Jako 20ti minutová jednohubka by to asi fungovalo, ale takhle vážně ne.(2.5.2018)

  • Tft
    *****

    Surová sonda do mysli člověka, který se snaží vypořádat s démony minulosti. Netradičně bych začal hudbou, Jonny Greenwood potvrzuje, že je nejoriginálnějším filmovým skladatelem současnosti. Tenhle hlučný a kule rvoucí soundtrack, který nenechá mysl diváka na pokoji je přesně to, co tenhle film potřebuje a povyšuje to celý ještě o level dál. Místy se může zdát až moc hlasitý, ale právě díky tomu plní svůj účel. Lynne Ramsay postavila You Were Never Really Here jako rozbor charakteru a ač se to tak nemusí zdát, thriller o odplatě stojí až na druhé koleji. Tenhle film je hlavně o Joeovi, který není vykreslen vůbec jako kladný hrdina a při několika scénách z něj jde přímo strach. Díky tomu fakt, že svoje oběti porcuje kladivem, nepůsobí vůbec přehnaně, spíš jako nástroj, který zobrazuje jeho porušenou mysl. To že zachraňuje nezletilé dívky ze spárů úchylných boháčů, ale naznačuje to, že svůj morální kompas má nastavený správným směrem a násilí je jen cesta jakou se vypořádává s minulostí. Vzniká tak postava, která s přehledem utáhne celý film a po celou dobu se o ní chcete dozvědět víc a víc informací. Příběhové vyprávění pomocí filmového jazyka tady funguje na jedničku a Lynne Ramsay se opravdu překonala. Celý film díky vnitřnímu souboji Joea se sebou samým provází nejistota, kterou podtrhuje hra se skutečností a představivostí. Je to jeden z těch filmů, kdy si často budete říkat, jestli to co vidíte je skutečné nebo si to hlavní postava představuje. Rozumně je však vše ponecháno na úvaze diváka samotného. Joaquin Phoenix si drsňáka dává ve stylu De Nira v Taxi Driverovi, prostě testosteronový a zároveň procítěný herecký koncert, herectví v tom nejlepším slova smyslu. Phoneix je už nějaký ten pátek hereckým esem, které se prostě vyplatí sledovat v jakémkoliv filmu a tady obzvlášť. You Were Never Really Here předčilo všechna moje očekávání, čekal jsem revenge thriller, ale dostal jsem daleko víc a už takhle ze začátku roku je tu silný kandidát na jeden z nejlepších filmů letoška. 91%(15.3.2018)

  • - Po premiéře na festivalu v Cannes následoval sedmiminutový potlesk. (MLazi)

  • - Lynne Ramsay po premiéře v Cannes řekla, že promítaná verze filmu nebyla konečná a ještě dojde k úpravám. (MLazi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace