Reklama

Reklama

Když v roce 1967 propukly ve městě Detroit rasové nepokoje, nikdo netušil, kam až to celé zajde a čeho všeho jsou lidé schopní. Protestující mladíci se dostanou do neúprosného střetu s policií, který vyústí v boj na život a na smrt... V roce 1967 vyvrcholily ve městě Detroit rasové nepokoje a v určitých částech města začalo rabování, pouliční potyčky a rvačky mezi obyvateli města a policisty byly na denním pořádku. Do města byla dokonce povolána armáda, která měla pomoct s udržením pořádku v ulicích. Někteří policisté byli velmi brutální a mezi nimi byl i policista Krauss, který během výtržností zastřelil jednoho neozbrojeného muže, který raboval v obchodě. Policisté mají zakázáno střílet na rabující, ale Krauss je evidentně silný rasista. Jeho rasismus se nejvíc projevil u zásahu v motelu Algiers, ke kterému došlo 25. 7. 1967. Tehdy byly nedaleko motelu rozmístěny hlídky národní gardy, městských policistů a státních policistů. V motelu bylo ubytováno mnoho Afroameričanů, kteří tam měli jednu velkou párty. Spolu s nimi tam byly i dvě bělošky a tu noc se tam ubytovali i dva mladíci z místní kapely, jejichž koncert byl zrušen kvůli nepokojům ve městě. Ti dva mladíci a ty dvě dívky se velmi brzy poznali a dívky představily Larryho a jeho kamaráda svým dalším afroamerickým přátelům. Muži ale nové konkurenty moc neuvítali, takže zábava na večírku vázla. Jeden z mužů pak vytáhl zbraň, což všechny vyděsilo, ale nakonec vyšlo najevo, že je to jen startovací pistole. Larrymu, jeho kamarádovi a dívkám to ale moc vtipné nepřišlo, takže z pokoje odešli. Majitel zbraně pak několikrát z legrace vystřelil směrem k policistům, kteří uvěřili, že na ně někdo střílí, a začali se krýt. Jeden z policistů poznal, že výstřely šly od motelu Algiers, takže se tam všechny bezpečnostní složky přesunuly a podnikly v motelu razii. Krauss při zahájení razie jednoho hosta zastřelil, byl jím ten muž, který na policisty střílel ze startovací pistole. Krauss měl zakázáno po neozbrojených Afroameričanech střílet, takže dal k mrtvému muži nůž a tvrdil, že ho muž napadl. Všichni ostatní hosté pak byli odvlečeni dolů na chodbu, kde museli stát čelem ke zdi a museli odpovídat policistům na otázky. Policisté chtěli zbraň, ale nikdo o žádné zbrani nic nevěděl. Policisté byli brutální a později přistoupili k metodě, kdy vzali někoho ze skupiny stranou a sehráli divadlo, že toho odvlečeného zastřelili. Ani tak nikdo nepromluvil. Jeden z policistů navíc netušil, že je zastřelení jen fingované, a proto on svého svědka zastřelil doopravdy. V tu dobu už nebyly v motelu ty dvě dívky. Dívkám bylo ze strany policistů vyčítáno, že mají pohlavní styk s Afroameričany, a dívky dokonce dostaly několik ran. Když Krauss zjistil, že jeho kolega svého svědka skutečně zabil, propustil zbylé svědky, pokud mu slíbili, že žádná mrtvá těla neviděli a že o ničem z té noci nebudou mluvit. Poslední muž ale odmítl Kraussovi tyto věci slíbit, takže i on byl zastřelen... (TV Prima)

(více)

Recenze (172)

yannes 

všechny recenze uživatele

Skvelý film o tom ako by to nemalo vyzerať. Asi som naivný, ale tu už nejde o rasizmus, ale o niečo čo vzniklo v Taliansku v 20. rokoch 20. storočia a neskôr rozvinuté v Tretej ríši......... Povinné premietanie v rámci škôl a nielen v rámci dejepisu. Demokracia po americku. ()

Indian0 

všechny recenze uživatele

Po dlhej dobe opäť film, ktorý vo mne rozvíril vášne. Skvelý herecký výkon Willa Poutera ma takmer prinútil pohladiť monitor päsťou. Krásna ukážka toho, ako zlyhal štát, štátne orgány, ale hlavne ako v Detroite zlyhala ľudskosť. 90% ()

bonovox 

všechny recenze uživatele

Silná dráma o nepokojoch v uliciach Detroitu z konca 60-tych rokov. Takto nejako začala v amerike tzv. policajná brutalita na černoskom obyvateľstve. Výborne zvolení herci a istá réžia oscarovej Kathryn.. ()

Teachman 

všechny recenze uživatele

Námět a zápletka: 7/10 ... Vizuální stránka: 7/10 ... Soundtrack: 6/10 ... Didaktický potenciál: 5/10 ... Celkový dojem: 5/10. ()

chozze008 odpad!

všechny recenze uživatele

1) jako ja to dokoukam ale poldove jsou ty hodni jo :-) aha, jsem na zacatku ale po dokoukani tohodle dokumentu https://www.csfd.cz/film/319526-uprising-hip-hop-the-la-riots/recenze/?_fid=edrb me chcete tvrdit ze v Detroitu se chovali pred dvaceti lety jinak, ha ha ha ha. Zatim vyjmecne souhlasim s verbalem, taky se tesim na Pohadku o Rodney King. 2) ciste bs, po 20 minutach vzdavam, ztrata casu, to je toceny pro nacky a "prave americany" , ne? za vsechnou si muzou ty zasrany negri samy, fajn, tak fajn ()

PTuranyi 

všechny recenze uživatele

Dráma niekoľkých mladých ľudí odohrávajúca sa v hoteli Algiers na pozadí rasových nepokojov v Detroite. Film začína takmer dokumentárne históriou afro-americkej komunity od jej zbavenia otroctva až po vypuknutie nepokojov. Popisy diskriminácie nie sú síce také pútavé, ale pre uvedenie do situácie sú zrejme nevyhnutné. Všetko sa však mení scénou s výstrelom zo štartovacej pištole, ktorý napätú atmosféru zmení na teror policajnej jednotky s podporou armády. Krik, bitka, vyhrážky aj vražda rukami polície ústi do procesu, končiaci nespravodlivým oslobodením obžalovaných a traumami. Produkcia je veľmi dobrá a herci sú presvedčivý. Hlavne Will Poulter v roli rasistického policajta pôsobí veľmi realisticky. ()

Raziel811 

všechny recenze uživatele

Velmi pěkné. Narozdíl od Greegrasse, umí Bigelow použít roztřesenou kameru mnohem efektivnějí a tak, že nezvnikne jeden velký nekoukatelný chaos. Velmi dobře zahrané a věrohodné podání události, která díky opravdu drsné prostřední části občas i zamrazí. Zamrzí snad jen trochu slabší konec, což není vada vzhledem k tomu, že snímek vychází dle skutečné události. ()

TOPmoovie 

všechny recenze uživatele

tak to bolo huste. malo to zvlastny vyvoj, od skoro nenapadneho film, na vec pri ktorej prestanete dychat. a tiez ma to velavravne posolstvo. rezisersky majstrovske! ()

Martinko991 

všechny recenze uživatele

V podstate to tentokrát Verbal v komentári aj docela presne zhrnul :D Film inak nebol až tak hrozný, ale čakal som že skôr bude o Detroitských rabovačkách ako o neskutočne skutočnej udalosti ktorá sa stala v Moteli v časoch, keď afroameričania nemali na ružiach v USA ustlané. ()

raru 

všechny recenze uživatele

Neznášam nespravodlivosť a útlak akéhokoľvek druhu(rasizmus,fašizmus,šikanovanie atď.),takže ma tento film oslovil. Aké fakty boli pravdivé a ktoré nie,to sa už asi nedozvieme,ale netreba nikdy zabúdať na tieto temné kapitoly histórie. ()

Kodousek 

všechny recenze uživatele

Na tento snímek jsem narazila vlastně úplnou náhodou, kdy jsem chtěla pěkný film na večer a šla jsem podle hereckých jmen, kde v poslední době upoutal mojí pozornost mladý syn Willa Smithe Algee. Musím shrnout, je to opravdu silný a neuvěřitelný námět, co jeden člověk je schopen udělat jinému. ()

Peddro 

všechny recenze uživatele

Historie se opakuje a aktivismus byl možná tenkrát pochopitelný, protože na jihu, zvláště v Mississippi byla ještě segregace. Nicméně dnes se těmito aktivisty inspiruje Black Lives Matter, což je fanatická nenávistná sekta, která je stejná, jako Ku-klux-klan, jen svoji nenávist zaměřují na jinou skupinu obyvatel. Děsí mě, že v USA to dnes vypadá podobně a neomarxistická progresivistická ideologie prorůstá USA jako rakovina. Tato pokřivenost z Frankfurtské školy je největším ohrožením Západu. Každopádně ona brutalita vůči afroameričanům do konce 60. let opravdu zvláště na jihu byla. Dnes tu brutální historii BLM hanebně zneužívají. ()

Bogrant 

všechny recenze uživatele

Znepokujujúci, nervózny, upotený, brutálny a ako to už býva zvykom pri takýchto témach, ku koncu aj nesmierne bolestivý film o skutočných udalostiach počas jednej horúcej, júlovej detroitskej noci v roku 1967. Na to, že ide o nežnejšie pohlavie za kamerou, to vo výsledku vôbec nie je poznať. Žiadne zbytočné kecy či trápny sentiment, ale poctivé (vraj aj trochu pozmenené) zmapovanie daných udalostí, ktoré človeka pobúria a nenechajú ho chladným. Naozaj dobrý film a v mojom prípade dozvedenie sa znova niečoho nového z histórie. ()

90125 

všechny recenze uživatele

Vždycky som si myslel, že rozkvedlaná kamera, divoké rozostrovačky a zaostrovačky, dojazdovačky a odjazdovačky je znak, že filmár nevie ako natočiť dramaticky vypätú scénu. Ona je pani režisérka vôbec viac akoby dokumentaristka a dramatičnosť hraných scén jej moc nejde. Predsa aj filmy based on actual events sa dajú napísať a natočiť dramaticky. Storytelling v Detroite tiež nefunguje podľa môjho gusta a postavy v ňom sú dosť nezaujmavé. Žiadne emočné enzýmy sa vo mne celú dobu ani nepohli, tuďíž tento film mne osobne smrdel skôr nudou. Mississippi burning, tomu ja hovorím parádne hrané kino o amerických rasistických 60tkach. P.S. Prečo preboha nikto z tých nešťastníkov tým policajtom nepovedal, že to bola len štartovacia pištol ?!?!? 62 % ()

Související novinky

Kathryn Bigelow chystá film pro Netflix

Kathryn Bigelow chystá film pro Netflix

03.04.2022

Americká režisérka Kathryn Bigelow (30 minut po půlnoci, Smrt čeká všude) si již pět let dává od filmů pauzu - jejím posledním celovečerním dílem byl v roce 2017 snímek Černobílá spravedlnost a od té… (více)

Nový film Aarona Sorkina narazil

Nový film Aarona Sorkina narazil

15.12.2018

Práce na The Trial of Chicago 7, novém snímku Aarona Sorkina (Velká hra), byly dočasně ukončeny. Dlouho chystané politické drama o událostech v Chicagu z let 1968 a 1969 muselo být odloženo, kvůli… (více)

Reklama

Reklama