Reklama

Reklama

Poraž ďábla

(festivalový název)
  • Velká Británie Beat the Devil (více)
Trailer

Bláznivá satira s hvězdným obsazením, ve které se parta zločinců rozhodne vyřídit účty s několika mazanými podvodníky. (Netflix)

Recenze (15)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Johna Hustona bych v tom nehledal a ostatně ani nepoznal, ale ono to výrazněji nevadí. Bogie sice spoléhá více na své charisma než že by podával nějak nadstandartní výkon, ale stačí to bohatě. On také Bogartův standard je přeci jen někde jinde než u běžných smrtelníků. A to do písmenka platí i o půvabné Jennifer Jonesové. V celém filmu není žádná výraznější scéna, žánrově je to styl "každý chvilku tahá pilku", tempo není z nejzávratnějších a děj je tu spíše aby se neřeklo. Přesto všechno je to dobrý film. Výsledek je totiž příjemně odlehčený, ne přímo komediální, ale prostě pohodový. Zpočátku vám naskočí spokojený úšklebek (již jen ta vizáž čtveřice "gangsterů" - např. Robert Morley či Peter Lorre) a zůstane tam nejen po celou stopáž, ale i po jejím doběhnutí (ovšem jen chvíli, nic trvalého se nekoná). Beat the Devil je záležitost bez výraznějších kladů či záporů. Mírný nadprůměr, ale velmi příjemný. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Aneb jak jsme se s (M)írou krásně prospali v Artu. Dávat filmy od desíti večer je přeci jen hazard, se kterým si neporadil ani stárnoucí (až sešlý) Bogart, nevýrazná Lollobrigida, a dokonce ani můj oblíbenec již od Mad Love Peter Lorre. Potěšil snad jedině Brit Robert Morley, na jehož jméno jsem úporně mezi klimbáním vzpomínal (nakonec neúspěšně). Další iritace, protože tohoto představitele dominantních rolí ze své procházky po britských archívech přeci dobře znám. Být to v lidštější dobu, možná i za tři. Visions of Light 2012, kino Art, Brno. ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Hvězdně obsazený snímek - Bogart, Lorre, Lollobrigida, Jones - exotické prostředí a docela povedené humory, především díky komediálnímu talentu Jennifer Jonesové, která pro mě byla v celém snímku nejvýraznější. To jsou klady tohoto filmu. Jinak se ale obávám, že Beat The Devil neví, zda chce být komedií, dobrodružným snímkem anebo snad thrillerem. Nuda to není, ale bohužel chybí napětí a chybí jakákoliv akce nebo výraznější záporáci. Někdy je tento film také označován za film noir, ale bohužel mnoho z tohoto žánru v něm není. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Nehumorný, nedobrodružný, nedramatický, komediálno dobrodružný krimi. Takáto zmeska sa od majstrovského režiséra nečaká. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Není to až tak výrazný film v Bogartově kariéře, ale vyniká právě tím, že je tu Humphrey a další skvělí herci. Vidět kdekoli Petera Lorra je prostě radost. Ta jeho tvář je taková přátelská, i když tedy většinou hraje šmejdy. Tohle je prostě parádně obsazený film, kde opravdu tolik nejde o to, co se děje, ale kdo to prožívá. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Takze zase na rozdiel od pritomnych mentalov furt odmietam byt namako z Hampryho Bogarta. Film je to nudny, tempo nema. Kulisy su dobre, ale tempo je hrozne nudne a dialogy su nepocuvatelne. Vsimol som si akurat nadhernu Jennyfer Jones /Sklenene peklo/ a Gynu Lollobrygydu. Ale ani tieto dve vyborne herecky uz nedokazali film zachranit. Pre mna jeden z najslabsich filmov rezisera Johna Hustona /Treasure of Sierra Madre, Maltese Falcon, Moby Dick 1956/. 10 % ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

[2,5*]     "I was an orphan until I was 20 and then a rich and beautiful lady adopted me."     Dobrodružná komédia, v ktorej nie je ani poriadne dobrodružstvo (okrem krátkeho úseku na lodi) a ani poriadny humor (ak aj nejaký sem-tam je, tak len taký prízemný). Čoho je tu naopak nadbytok, je množstvo prázdnych rečí o ničom - film je neskutočne urozprávaný. Hoci v ňom hraje množstvo známych hercov, ich postavy sú väčšinou dosť trápne - mrmlajúci Humphrey Bogart, vyslovene trápna rola Giny Lollobrigidy s hlúpym účesom (pre mňa veľké sklamanie), snáď jediná celkom milá postava je inteligentná blondínka s veľkou fantáziou (Jennifer Jones). Môžem povedať, že Johna Hustona som v tejto banálnej a povrchnej záležitosti vôbec nespoznával a určite ide najslabší film, ktorý som od neho videl. A nejde mi do hlavy, z akého dôvodu bol zaradený medzi "1001 filmov, ktoré musíte vidieť, než umriete". ()

Kenneth 

všechny recenze uživatele

Vypadá to jak nějaká italská komedie. Člověk se sice občas lehce zasměje, ale jinak je to strašná nuda. Vlastně se tam skoro nic neděje a to od začátku až do konce. Děj se sice obrazově nějak pohne, ale v rámci konverzace nikoliv. Pokud u toho někdo usnul, tak se mu vůbec nedivím a ani toho nemusí litovat, protože o nic nepřišel. ()

worm14 

všechny recenze uživatele

Netradiční film, který může nabídnout především vynikající herecké obsazení. Film se kompletně natáčel v Itálii. Sám Bogart si v době natáčení vyrazil několik zubů a sám o filmu prohlásil, že by se na něj díval jenom hlupák. Mě to ale tak zlý nepřišlo... ()

Auvajs 

všechny recenze uživatele

Obstojný scénář (děj bez větších událostí, ale plno skvělých hlášek a jemného slovního humoru). Rozpadat se (resp. klišovatět) začal až ke konci. Klasicky melancholický, mužný a charismatický Bogart. Čtveřice zloduchů, kteří tak vypadají už na první pohled. "Jakoby (herci) byli placení za to, že se na plátně baví." /// Harry, we must beware of these men. They are desperate characters. - What makes you say that? - Not one of them looked at my legs! /// Time. What is time? Swiss manufacture it. French hoard it. Italians squander it. Americans say it is money. Hindus say it does not exist. Do you know what I say? I say time is a crook. ~~~ 79% ()

pollstro 

všechny recenze uživatele

S původním tvůrčím a režisérským záměrem Huston natočil volnou parodii ve stylu Maltézského sokola týkající se dobrodružné cesty několika vzájemných podvodníků do Afriky za nalezišti uranu a vidinou nesmírného bohatství. Všudypřítomné ironické zesměšňování žánru a vcelku složitý, i přesto zábavný příběh, zůstává po celou svoji dobu stále zajímavý, avšak každodenní psaní scénáře během natáčení se projevuje na ne příliš komplexní spojitosti a návaznosti celkového stylu vyprávění a žánrových rozdílů veškerého dění, přičemž celková nepřesvědčivost a chybné tvůrčí kroky jsou v souhrnném filmařském pojetí více než znatelné. ()

Reklama

Reklama