Režie:
Wolfgang PetersenScénář:
Tripper ClancyKamera:
Daniel GottschalkHudba:
Enis RotthoffHrají:
Til Schweiger, Matthias Schweighöfer, Michael Herbig, Jan Josef Liefers, Antje Traue, Alexandra Maria Lara, Thomas Heinze, Jana Pallaske (více)Obsahy(1)
Boxer Chris (Til Schweiger), namydlený herec Petr (Jan Josef Liefers) a šílený marketingový specialista Max (Matthias Schweighöfer) léta šetřili peníze na své životní sny, na budoucnost! Naneštěstí pro ně, bankovní manažer Schumacher (Thomas Heinze) úmyslně nechá jejich investiční účty padnout na nulu, aby se zbavil neurotického investičního poradce Tobiase (Michael Bully Herbig). Všichni čtyři muži proto najednou čelí nejisté budoucnosti. A tak vymyslí šílený plán... (Falcon)
(více)Videa (2)
Recenze (52)
Dobrá německá komedie - to je něco, co se v našem vesmíru takřka nevyskytuje. Tenhle film, který natočil v německé produkci (ve svém postholywoodském období) režisér Wolfgang Petersen, by mohlo být tou příslovečnou bílou vránou. Jako režisér má za sebou pár domácích i světových gólů, ale tohle je docele dobrá "malá domů". ()
Jako se na stará kolena vrátil do rodné hroudy Paul Verhoeven, tak se na úplný (vzhledem k věku) konec a rozloučení s filmovým plátnem vrátil Wolfgang Petersen doi rodného Reichu. Co vám o tom můžu tak povídat. Do kina to film není ani náhodou, televizní look, nízký rozpočet. Působí to jako epizoda z kriminálního seriálu. Ze začátku je humor strašně tlačený a umělý, žádný vtip mě nerozesmál, finanční poradce kytička je mrtě nesympatický chudák a já se prvních 35 minut docela ošíval nudou. Po přepadení už to začne bejt trochu lepší. Bouda na vrchní vyšetřovatelku je sranda a najde se už pár lepších vtipů. Ale pokud se ta mrtě chytrá policejní šéfka nechá opít takovým rohlíkem, tak je to scénáristicky zase ke konci spíš notně infantilní. Konec lepší než začátek, ale že bych se u celýho filmu nějak extra bavil...spíš ne než jo. Tři * ale slabší. Na konec kariéry to mohlo být lepší Vlčáku.50%. ()
Filmu chybí dvě zásadní věci. Nedostatek napětí a skutečného humoru. Režisér Petersen nemá v této oblasti dost zkušeností. Motivace zlosyna je krkolomná a po úvodu, který představuje čtyři hrdiny sledujeme v druhé kapitole krok za krokem modelové schéma plánování, testování a provedení loupeže, kde záchytné body úsměvu tvoří proměna stydlína v drsňáka a zejména originální využití papeže. Nejvydatnější je kapitola třetí, ve které se vyšetřuje, improvizuje a intrikuje, ale tu už jsem dřímal. ()
Německé komedie a německé porno mají jednu společnou vadu- většinou neplní účel, pro který byly natočeny. Tahle parta tragédů mě ale k mému vlastnímu překvapení dokázala docela slušně pobavit, a za jiných okolností bych filmu klidně jednu hvězdičku přihodil, to by se ale tvůrci nesměli dívat na logiku jako na něco nepřípustného. Jasně byla to jen komedie, i tak bych ale čekal lepší práci se scénářem. ()
Líbí se mně, když někdo vysmrkne parádičku jakoby se nechumelilo. Tohle není vrchol filmařský evoluce, uznávám, ale kdybych tak jako Peterson uměl lehce něco vysmrknout i já, nemusel bych se už druhej tejden trápit s rymičkou. Navíc to vypadá, že po německým filmu se mi začínaj líbit aj německý holky... ()
Reklama