Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kaka
    ***

    Zajímavá existencionální sonda mezi specifickou sortu emočních a životních ztroskotanců, ale v podstatě se jedná o podobný socio experiment, jako třeba Věčný Svit apod. Tedy bizár jak prase, který si nemáte za co oblíbit, jen uznale pokrčit rameny nad promakaným scénářem, střihem a hereckými výkony.(19.10.2016)

  • Matty
    ****

    -The killer's a literature professor. He cuts off little chunks from his victims' bodies until they die. He calls himself "the deconstructionist". Takhle se mají dělat chcípácké filmy o tvůrčí krizi a neschopnosti konat. S ironickým nadhledem a průběžným pomrkáváním na diváka, který dokáže ocenit důmyslnost, s jakou Kaufman při výstavbě příběhu (ne)následuje scenáristické příručky. Introspektivní tragikomedie, ve které se nic neděje a s protagonistou, který se nemění, se zhruba po hodině mění v napínavý příběh s velkým tajemstvím, dvěma padouchy a zásadním životním poznáním. Film tak prodělává stejnou proměnu jako hlavní hrdina a hranice mezi světy (existující v rámci světa filmu) se hroutí – skutečný život je adaptován ve scénář, scénář je adaptován ve skutečný život. Rozhodně jeden z nejchytřejších filmů o adaptaci v jejích různých významech. 85% Zajímavé komentáře: CheGuevara, Eddard, Aiax, Jordan(14.9.2005)

  • Djkoma
    ****

    Zvláštní, ikdyž velmi zajímavý film. Dějové linie se tu střídají stejně rychle jako přichází jeden z bratrů Kaufmanů s nápady do svého scénáře. Film sleduje scénáristickou dvojci a dějovou linii spisovatelky píšící knihu, podle které jeden z bratrů vymýšlí scénář. odskoky do hlubší minulosti někdy se šokujícími srážkami prospívají příběhu. Musím se zastavit u geniálních srážek aut, které jsou ve filmu 2-3. Naprosto mě pokaždé dostali. Nechápu jak to tak věrohodně někdo natočil :-) . Jinak herecké výkony jsou moc dobré, ale film mě chvílemi uspával a nudil. Proto musím dát slabší 4*.(20.4.2005)

  • FrodoF
    *****

    Další skvělá Kaufmanovka, a dokonce ještě autobiografická (v mém žebříčku lepší než Slez ze stromu, ale ochloupek za Eternal Sunshine a Malkovichem) s opravdu lahůdkovým obsazením (Cage v dvojroli obtloustlích plešatících scénárisků, Meryl Streep jako spisovatelka a feťačka, Gary Cooper jako zloděj orchidejí a Bryan Cox jako učitel scénáristiky).(17.11.2004)

  • Hwaelos
    *****

    Ojedinělý film (a nikoli pouze tím, že v něm Nicholas Cage HRAJE). Hledáte postmoderní nářez s fikčním světem zavinutým do sebe samého? Tu je. Scenárista Kaufman napsal příběh o scenáristovi Kaufmanovi, který píše scénář o neschopnosti scenáristy Kaufmana stvořit scénář. V důsledku toho scenárista Kaufman (č. 2) chce natočit film o orchidejích (vyloženě filmové téma) a protože mu to nejde, píše scénář o Kaufmanovi č. 3, kterému nejde psát scénář o kráse květin. Díky tomu se scenáristovi Kaufmanovi č. 1 podařilo vytvořit bezmála geniální scénář o scenáristovi 2 a 3 a mimo jiné i o kráse orchidejí. Charlie Kaufman je prostě geniální mozek. Na rozdíl od V kůži Johna Malkoviche vytvořil vcelku divácký film, pokud se divák dokáže smířit s tím, že jakákoli zásada o psaní scénáře padne na plátně, realizuje se i v samotném filmu (viz. "I když je scénář o ničem, důležitý je, aby měl dramatický konec, kterej bude přirozeně vyplývat z dosavadních událostí.") Tato struktura dává vzpomenout na fraktálovitý příběh klipu Michela Gondryho k písni Bachelorette od Bjork, což je jen důkaz, že geniální magor k jinému sedá (krom toho, že je Gondry velký kámoš se Spikem Jonzem, točil pro Kaufmana Věčný svit neposkvrněné mysli).(26.2.2010)