Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nukleárne pokusy preberú z ľadu prehistorického Rhedosaura. Spočiatku nikto nechce veriť profesorovi Tomovi Nesbittovi, ktorý prežil stret s týmto tvorom, existenciu tak dávno vyhynutého tvora. Až rad nešťastí v blízkostí pobrežia Severnej Ameriky donúti armádu, aby začala pripravovať opatrenia pred útokom tohto veľkého tvora smerujúceho do New Yorku. Dokážu ho na poslednú chvíľu zastaviť? (T2)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (34)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Krásné retro. Beztak tady Emmerich hledal inspiraci pro svou gigantickou Godzillu:) Vlastně by se i dalo říct, že (s)prostě vykrádal. Zejména scéna z putování tvora New Yorkem a palebná síla národní gardy. Výborný scénář, poctivá Stop Motion Animation prehistorického Rhedosaura a strhující ohnivý závěr. "Už se vidím, jak žádám o povolení k pátrání po prehistorickém monstru. Svěrací kazajka s výložkami není předpisová uniforma." ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Japonci v King Kong vs. Godzilla po nárazu ponorky do ledovce nechali obživnout Godzillu, tady zase amíci jistého "Rhedosauruse" jako následek nukleárního pokusu kdesi u severního pólu. Samotný úvod z Arktidy je napínavý, věrohodně podaný, člověku se zima úplně zadírá pod kůži. Poté přichází ke slovu klasická schemata pro monster movies. Typické postavy - všeznalý profesor, jeho krásná asistenka, pokud možno s doktorským titulem, fešácký hlavní hrdina, který zachrání svět a vojsko, které si s monstrem neví rady a v podstatě tu slouží jako křoví.A hlavně ještěr Rhedosaurus, který si to - jak jinak - štráduje přímo na New York (chudáci newyorčani, vždycky to musí schytat oni :o)) Model ještera - tak to je klasický Harryhausen, který svůj rukopis od dob svého debutu až po Souboj titánů vůbec nezměnil. Pokud jde o triky, chce se říci, že pro fanoušky trikového kouzelníka Harryhausena je tohle povinnost. Ovšem triková kvalita je hodně kolísavá. Potápění v miniponorce na dno oceánu, kde přerostlá ještěrka dočasně sídlí, vzbuzuje pouze úsměv. Ta kombinace modýlků a dokumentárních záběrů souboje žraloka se sépií vypadá opravdu divně. Potopení rybářské lodě je naprostá triková fušeřina, i na svojí dobu. Při pochod ještěra New Yorkem se střídají geniální momenty s těmi, ve kterých je hodně znát zadní projekce a modely jsou do očí bijící. A ani si divák ještěrky moc neužije a přijde divný, rychlý konec. Žádná gradace napětí, žádný strach o hlavní hrdiny se nekoná. Škoda. ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

The Beast from 20,000 Fathoms je veľkolepý a smrtelne vážne myslený monster-movie. Čo do zábavnosti ale hapruje. Snaha o polodokumentaristický prístup ide ruku v ruke s držaním si odstupu od postáv, čo ani nevadí, pretože hlavným hrdinom tu nie sú vedci, detektívi ani novinári, ale práve ona prahystorická príšera. Paradoxne, tých scén, kedy si ju môžeme užiť, navyše v kvalitných vizuálnych efektoch, je príliš málo. V 50. rokoch by som si film isto užil, ale v dnešnej dobe Jurských parkov je príliš ukecanou a nezáživnou snahou o hollywoodsky blockbuster. Banálne scény kráčania príšery ulicami New Yorku už nie sú tým diváckym vrcholom, ktorým boli vtedy. A finále v zábavnom parku mohlo byť tiež nápaditejšie a rozvinutejšie. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $210,000Tržby USA $5,000,000Tržby Celosvetovo $5,000,000║ Príbeho jednoduchý monster film ale za to po technickej stránke veľmi dobre zvládnutý, aj vďaka šikovnosti Ray Harryhausena. Zaujímavý je aj súboj žraloka z chobotnicou. /75%/ ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Modelově nádherný příklad, na kterém by se snad daly vyučovat zákonitosti amerických vědeckofantastických filmů, které vznikaly v padesátých a šedesátých letech dvacátého století. Monstrum oživené díky nukleárnímu výbuchu, pohledný dřevěný hrdina, doktor vysvětlující zcela vše co by mohlo filmového diváka zajímat, jeho krásná asistentka a ve vzduchu láska jako trám, plus touha šokovat. To vše se myslím povedlo a z rozpočtu 210 000 amerických dolarů se nám vyklubal pětimilionový zisk, který producenty více než zahřál u srdce. Ten asi dost podstatně odstartoval jedno filmové období a nechali se jím zlákat dokonce i v Japonsku, kde se o rok později objevila vše demolující Gojira. Inspirací tomuto filmu je povídka Raye Bradburyho z novin Saturday Evening Post. K tomu si přidejte jméno trikového mistra Harryhausena a specialistu na režii sci-fi snímků Louriého. Jedna persona vedle druhé by měla zcela určitě zajišťovat kvalitní podívanou. Tou Monstrum z hloubi dvaceti tisíc bezpochyby je a dá se mu vytknout snad jen malá dramatičnost, absence ztotožnění se s hlavními představiteli a proměnlivá kvalita triků, která je v tomto případě více než nečekaná. A ještě něco. Příšerné krabicové studiové kulisy místností po tomto snímku asi vytvořily nějakou normu, protože se s nimi můžeme setkat prakticky v každém filmu podobného ražení. Krásná pohoda na pohodové sobotní odpoledne... ()

Galerie (27)

Zajímavosti (26)

  • Nesbitt (Paul Hubschmid), snažiaci sa presvedčiť Elsona (Cecil Kellaway), aby uveril jeho príbehu, povie, že Galileo sa snažil ostatných presvedčiť, že Zem je guľatá. nie je to však pravda, v jeho dobe už bola táto predstava akceptovaná, on sa do sporu s autoritami dostal kvôli tvrdeniu, že Zem sa točí okolo Slnka. (beso74)
  • Potom, čo profesor Tom Nesbit (Paul Hubschmid) prežije stretnutie s monštrom, je prevezený na arktickú základňu na ošetrenie. Kulisy sú tie isté, aké boli použité pri natáčaní filmu The Thing from Another World (1951) a ošetrenie je pod dozorom plukovníka Jacka Evansa, ktorého si zahral Kenneth Tobey.Tomu sú priestory základne dôverne známe, zahral si totiž v oboch filmoch. (beso74)
  • Profesor Elson (Cecil Kellaway) vysvetľuje Lee (Paula Raymond), že dinosaurus je reliktom z čias paleolitu. Mal však použiť termín mezozoikum, čiže druhohory. Paleolit je totiž najstaršou dobou kamennou, a tá je už spätá s človekom. A dinosaury mu určite už v tom čase žiadnu spoločnosť nerobili. (beso74)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno