• Mishelen
    **

    Na tento film jsem byl vcelku zvědavý, ale velmi mne zklamal. Duo Kádár-Klos už byli dávno ostřílení borci a i když zpočátku moc úspěšní nebyli (viz Únos, Hudba z Marsu) postupem doby dali dohromady grandiózní filmy jako třeba Smrt si říká Engelchen nebo jejich absolutní vrchol Obchod na korze. Koprodukční filmy u nás nikdy moc dobře nedopadly a bohužel týká se to i tohoto snímku. Vlastně ani nechápu proč na tom spolupracovali s Američany. Navíc film je spíš více slovensko-jugoslávský než český. Z českých herců se zde objevuje snad jen J. Marvan, který je naprosto trapně namluven slovensky někým jiným. Taková osobnost našeho filmu musí mluvit sama za sebe! Představme si jako kdyby Menšíka či Buriana daboval také někdo jiný, autenticita herectví určité osoby se vytrácí. Film nemá nijak zajímavý děj, je to o vášni, žárlivosti, nevěře a marné lásce, ale do děje to těžko někoho vtáhne. Slovensky mluvené filmy jsou prostě jiné, se Slováky kromě jazyka nic tak zvlášť společnýho nemáme, ale tento film snad ani natočenej bejt nemusel. Kádár-Klos v té době chystali zfilmovat Válku s mloky, bohužel politické události jim tyto plány zhatily. Určitě by udělali lépe kdyby se raději pustili do Čapkova díla. Samozřejmě doba byla taková, že se spěchalo dokončit rozjeté projekty a je to znát i na výsledku tohoto snímku. Kádár se již chystal do USA a Klos dostal dlouholetý distanc. Ale kdybych měl vybrat to pozitivní tak celkem slušně na mě zapůsobil R. Marković, který bohužel tuto sobotu (11.9.2010) zemřel (známe jej i z filmu Tři přání) a samozřejmě představitelka Anady - krásnější ženskou snad ani vybrat nemohli, do té by se zbláznil asi každý heterosexuál.(15.9.2010)

  • Historik
    ****

    Já netuším, proč si pánové Kádár a Klos vybrali zrovna tento scénář, příběh je docela nevýrazný. Ale je zasazen do krásných a podmaňujících exteriérů. A fim sám má v sobě něco, co nedokážu popsat, ale co se ve mně ještě dlouho po zhlédnutí převaluje a nedovoluje mi dát jen tři hvězdičky. Ještě se někdy podívám znovu.(17.3.2011)

  • Filomena.I.
    ****

    Pozvolna plynoucí obrazy s poněkud melancholickým nádechem. Šípy touhy, vášně, viny, žárlivosti a zrady zasahují obyvatele rybářské osady v Podunají s příchodem mladé krásné neznámé ženy (pokušení je vždy navenek krásné a vábivé), kterou přinesla řeka. Ve stárnoucím rybáři vzplane vášeň a touha po tajuplné ženě, jejichž oheň jej sžírá a mučí a dovede jej až k tragickému konci. Ocitnuvšíc se sám na ostrově svého svědomí, je s ním konfrontován - rozmluva se třemi rybáři - kde při rozpomínání se s hrůzou zjišťuje šílenost svého jednání - otravy manželky. *** Snaží se utéci tomuto svému činu a vrátit vše zpátky - zde krásně ztvárněné během kupředu se stále se vzdalujícím domem (domovem), kde leží jeho žena. Jeho Pokušení „odplouvá“ pryč, však vrátit čas nazpět již nelze… *** V tomto filmu nejde ani tak o pochopení logiky děje. Vybízí nás spíše k cítění a vnímání očima duše. Nechat v sobě film doznít… *** K tomuto vnitřnímu pohledu přispívá svou hudbou Zdeněk Liška, jehož tvorba zazněla kupříkladu v „Údolí včel“, „Obchod na korze“ a dalších mnohých filmech.(27.8.2014)

  • Fingon
    ***

    ... a ta modelka měla překrásného bobra. Sorry, couldn't resist... Jinak se jedná o jediný barevný a rovněž také z mého pohledu druhý nejslabší film dvojice Kadár-Klos (překonává jej pouze Únos). ---- PS pro HenryS a bullshitski: kolegové, to si vyřídíme jindy a jinde. Bavíte mně... kdybyste aspoň měli konstruktivní připomínky a opravili mně, že Anada je ve skutečnosti druhým barevným filmem téhle režisérské dvojice... ale to nee, bobr je udeří do očí a dál už se nehnou... jako malí, jako malí:-)(31.3.2009)

  • Lima
    ***

    Přestože snímek vznikal ve velmi špatné společenské atmosféře a samotný Kádár se od něj distancoval, výsledek nepůsobí až tak zle. Poetické vyprávění o náhle zrozené vášni k mladé ženě, žárlivosti a jejímu tragickému vyústění stojí především na kráse přírody v Podunají, přesvědčivému herectví pro mě do té doby neznámého Rade Markoviče a jako vždy bezchybné Lišově hudbě, ktera příběhu dodává větší emocionální rozměr. Nicméně v porovnání s majstrštyky Kádára a Klose z předchozího desetiletí neobstojí, schází hlubší myšlenka a převládá pocit, jakoby se nedávné tíživé události a tvůrčí neshody podepsaly na režijní virtuozitě obou pánů. Tvůrčí únava, chce se říct.(31.7.2006)

  • - Rybáři u ohně na břehu Dunaje opékají a jedí mořské ryby, konkrétně makrely atlantické. (Tomas.Cejka)

  • - Natáčanie bolo v roku 1968 pozastavené z dôvodu, že okupačné vojská si postavili dočasný most cez Dunaj práve na mieste filmovania. (corona)

  • - Ján Kadár v roce 1968 emigroval do USA. O rok později se ale vrátil, aby tento film s Elmarem Klosem dokončil. (nezavisla)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace