poster

Tlumočník

  • Slovensko

    Tlmočník

  • Rakousko

    Der Dolmetscher

  • anglický

    The Interpreter

Drama / Komedie / Road movie

Slovensko / Česko / Rakousko, 2018, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Darth Revan
    ***

    Jste senilní starý paroháč a neumíte ani dobře slovensky, ani dobře německy? Nechte se nabalzamovat, vezměte Toni Erdmanna a vyrazte na trip po Slowakei. Tlumočník stojí na výkonu pana Simonischeka a paradoxně ukazuje, jak je český film v hajzlu, když už i bratia umí natočit něco lepšího. Příběh má však zajímavý a ukazuje, že většina Rakušanů nemá o dění v sousedních zemích během vojny nejmenší tušení. Nad tím by se ti Germáni mohli zamyslet :). 3*(20.3.2018)

  • jakeer
    *****

    Źáner road movie skôr odrádza, keďže mne to evokuje niečo ako PC hry - adventury. Musíte urobiť niečo tam, zobrať to niekde inde, aby ste neskôr prišli na cieľové riešenie. Teda samoúčelnosť. V prípade Tlmočníka to "road" naštastie slúži len na vykreslenie vnútorných posunov v postave, ktorú stvárňuje Simonischek. Celkovo, tento film je tak skvelý, žeby som ho ani nepremietal širokej verejnosti, lebo ho aj tak nedocení. Lebo to zďaleka nie je mainstream. V slovenských reáliách si vychutnávať herecké predstavenie Jiřího Menzela a "Toniho Erdmanna", to nie je niečo bežné. Simonischek je zrejme najlepší európsky herec a Šulík najlepší slovenský režisér. A hoci práve na práci režiséra je vidieť isté chybičky krásy (nedostatočne vedenie hercov vo vedľajších postavách, dlhé sentimentálne zábery podkreslené emotívnou hudbou...), výsledok je pre mňa viac ako dobrý.(9.3.2018)

  • honajz
    *****

    Málokdy se mi stane, aby mne film dostal do kolen. Tomuhle se to povedlo. Pravda, měl jsem v sobě trochu nasáklé podhoubí, protože jsem kdysi psal recenzi na DVD s dokumentem, kde se popisovalo docela detailně, jak nacisté vraždili děti buď už cestou vlaky nebo v koncentráku. Proto mne zápletka zaujala hned od začátku a ten podivný vztah dvou zcela opačných lidí velmi rezonoval v každém pohledu, slovu i scéně. Je pravda, že víc mne bavila úvodní buddy road movie, kdy jsem čekal, že závěr bude o tom, že se postava tlumočníka konečně usměje. Ale zdá se, že u této linky režisér využil nakonec setkání s dcerou u loupání jablek k odpovědi na otázku, kdy pan tlumočník měl z něčeho skutečně radost. Má ji ze své dcery. Po návštěvě hotelu bez peněz a koktejlové oslavě narozenin se totiž film láme, a už to není veselý chlápek se snaží rozveselit truchlivého chlápka, ale jde se už pod kůži toho, co se stalo za druh světové války. Scény jsou zde čím dál silnější - jak v hospicu, tak u paralel fotek zabitých lidí se scénami se zabitým jelenem nebo kozou, případně vyprávění o sestře, která se rozhodla pykat. Velmi silná je scéna, kdy Graubner jde po městě se slevami a výprodeji, s kebaby, a do toho zní dopis o všech těch hrůzách, co se děly. Šulík navíc film dotváří úchvatnými scenériemi přírody, i použitou hudbou. Atmosféra rán v horách, v mlze na dálnici, v šeru na vlakovém nádraží... A potom jedna ze závěrečných scén (nečtěte k tomuto závěru, prosím, nikde nijaké spoilery) člověka dostane do kolen. Osobně jí říkám, aniž bych tím cokoliv spoileroval (protože si lze pod tím pojmem představit cokoliv), poslední soud. Ten film má ještě jednu významnou vlastnost, působí i po skončení a rozehrává v divákovi, pokud není přílišný necita, další vlny emocí.(25.3.2018)

  • silentname
    ****

    Martin Šulík prišiel tohto roku so svojim filmom. "Tlmočník". Osobne som na to bol celkom zvedavý. Trailer bol sľubný, príbeh bol zaujímavý a mali sme tu skutočne dobrých hercov, na ktorých sa pozeralo veľmi dobre. A je pravda, že ak človek čaká dobrý film, tak sa ho tu aj reálne dočká. Podľa mňa. Myslím si, že príbeh je dobre spracovaný, sú v ňom dobré dialógy a má svoje vynikajúce momentky, na ktoré nezabudnem. A dokonca v mnohom tomuto filmu aj verím. Čo mi v ňom nepasuje sú jeho komediálne momentky. Neviem prečo by sme sa na príbehu, ktorý hovorí o nacizme, vojne a človeku, ktorý sa vyberie po stopách svojho otca (dôstojníka SS). Nesedel mi tam ten tón v prvej polovici filmu a osobne som dúfal, že to nebude tak celú dobu. No chvalabohu nie. Takže dávam filmu kredit, že keď má svoje dramatické momentky, tak väčšinou fungujú veľmi dobre. Menzel je vynikajúci, Simonischek je podľa mňa ešte lepší. A ako dvojica sú super. Hudba je tu dokopy (až na pár výnimiek) jedna skladba, ktorá to dobre dotvára. No nemôžem si odpustiť, že nerozumiem prečo sa tu zjaví "Run Run Run" od Celeste Buckingham. To ma okamžite vyhodilo z tónu filmu. A aby som bol ešte úprimný, trošku by som rád videl zo života Menzela. Jeho postava nám niečo o sebe povie v prvej časti, no potom to bolo úplne odsunuté bokom. Ako celok som spokojný, no mám pocit, že to mohlo byť spracované aj lepšie. Ale myslím si, že stojí za to film vidieť. Hodnotenie: B(4.3.2018)

  • patrikus
    *****

    Silný námět i scénář s nápaditým závěrečným překvapením shazuje víceméně televizní režie. I sám scénář by chtěl trochu proškrtat a soustředit se dramaturgicky i na skutečnost, jak mohl nacistický vrah v klidu dožít vysokého věku a ještě o zvěrstvu Třetí říše napsat knihu, bez toho, aby byl ex post potrestán. Nicméně celovečerní dialog dvou velkých herců zaujme a s podmanivou neobarokní hudbou Vladimíra Godára a jeho komorní instrumentací, vás Menzel (až na svou slovenštinu) a Simonischek ani chvíli nudit nebudou. Vítám přítomnost Z. Muréry i krásné Anny Rakovské. Střihačka mohla být trochu přísnější a nebát se většího tempa, film mohl být klidně o čtvrt hodiny kratší. Beztak dám z fanouškovských důvodů pět hvězd, byť je to na lepší tři. V případě tohoto tématu i výběru herců a skladatele musím být subjektivní. V závěru je to jeden z těch lepších filmů Martina Šulíka.(14.8.2018)

  • - Najväčšia časť filmu sa nakrúcala v Ružomberku (zábery na centrum mesta, cesty, ako aj ružomberskú Kalváriu, ktorá tvorí záverečnú pasáž filmu). Okrem toho sa film natáčal i v Bešeňovej (akvapark), Železnô (detská ozdravovňa), Donovaloch (cesta do Ružomberka), Banskej Bystrici, Kráľovej pri Zvolene, diaľnici R1 pri Zlatých Moravciach, na Strečne, v Bratislave a vo Viedni. (ostre_pero)

  • - Spoiler: Údajný masový hrob, ktorý Georg Graubner (Peter Simonischek) v závere filmu hľadal na Kalvárii v Ružomberku, sa podľa historických prameňov nachádzal v neďalekej obci Likavka. "Kalvária je však mystické a čarovné miesto s vlastnou úžasnou atmosférou, preto sme sa rozhodli túto pasáž nakrútiť tam," povedal počas premiéry filmu režisér Martin Šulík. (ostre_pero)

  • - Ungára měl původně hrát jiný režisér, Juraj Herz, který už absolvoval kostýmní zkoušky, ale dva týdny před začátkem natáčení byl na lékařské prohlídce a z důvodů srdečních potíží mu odborné kapacity práci na filmu nedoporučily. (Stoka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace