poster

Tlumočník

  • Slovensko

    Tlmočník

  • Rakousko

    Der Dolmetscher

  • anglický

    The Interpreter

Drama / Komedie / Road movie

Slovensko / Česko / Rakousko, 2018, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Darth Revan
    ***

    Jste senilní starý paroháč a neumíte ani dobře slovensky, ani dobře německy? Nechte se nabalzamovat, vezměte Toni Erdmanna a vyrazte na trip po Slowakei. Tlumočník stojí na výkonu pana Simonischeka a paradoxně ukazuje, jak je český film v hajzlu, když už i bratia umí natočit něco lepšího. Příběh má však zajímavý a ukazuje, že většina Rakušanů nemá o dění v sousedních zemích během vojny nejmenší tušení. Nad tím by se ti Germáni mohli zamyslet :). 3*(20.3.2018)

  • Bystrozraký
    ****

    Tohle jsem nečekal! Neviděl jsem trailer, ani jsem si nečetl obsah. Jediné, co jsem o tomto filmu viděl dopředu byl plakát, ze kterého jsem usuzoval, že jdu na drama/komedii o dvou seniorech. Čeho jsem se poté v kinosále dočkal bylo absolutně něco jiného. Příběh mě osobně oslovil. Dva staří pánové, kteří jsou charatkerově odlišní, kteří si v životě každý prožili své spojuje jeden cíl. Dozvedět se pravdu o tom, pokud otec jednoho z nich byl za druhé světové valký esesák. Celé to působilo skoro jako "detektivka", když senioři zjišťovali, co se kde událo a jak do toho byl zapleten otec jednoho z nich, proložena různými příhodami, které cestu obou pánů zpestřovala. Ustřední herecké duo také nebylo vůbec špatné, oba dva herci byli hrozně sympatický a chemie mezi nimi se mi páčila. Závěr filmu na mně zanechal velký dojem, u kterého mi bohužel přišlo, že mu jestě něco málo chybělo, ale přesto mě dokázal dobře zasáhnout. Tlumočník byl pro mě takové milé překvapení, hrozně mě bavil a líbil se mi.(17.3.2018)

  • honajz
    *****

    Málokdy se mi stane, aby mne film dostal do kolen. Tomuhle se to povedlo. Pravda, měl jsem v sobě trochu nasáklé podhoubí, protože jsem kdysi psal recenzi na DVD s dokumentem, kde se popisovalo docela detailně, jak nacisté vraždili děti buď už cestou vlaky nebo v koncentráku. Proto mne zápletka zaujala hned od začátku a ten podivný vztah dvou zcela opačných lidí velmi rezonoval v každém pohledu, slovu i scéně. Je pravda, že víc mne bavila úvodní buddy road movie, kdy jsem čekal, že závěr bude o tom, že se postava tlumočníka konečně usměje. Ale zdá se, že u této linky režisér využil nakonec setkání s dcerou u loupání jablek k odpovědi na otázku, kdy pan tlumočník měl z něčeho skutečně radost. Má ji ze své dcery. Po návštěvě hotelu bez peněz a koktejlové oslavě narozenin se totiž film láme, a už to není veselý chlápek se snaží rozveselit truchlivého chlápka, ale jde se už pod kůži toho, co se stalo za druh světové války. Scény jsou zde čím dál silnější - jak v hospicu, tak u paralel fotek zabitých lidí se scénami se zabitým jelenem nebo kozou, případně vyprávění o sestře, která se rozhodla pykat. Velmi silná je scéna, kdy Graubner jde po městě se slevami a výprodeji, s kebaby, a do toho zní dopis o všech těch hrůzách, co se děly. Šulík navíc film dotváří úchvatnými scenériemi přírody, i použitou hudbou. Atmosféra rán v horách, v mlze na dálnici, v šeru na vlakovém nádraží... A potom jedna ze závěrečných scén (nečtěte k tomuto závěru, prosím, nikde nijaké spoilery) člověka dostane do kolen. Osobně jí říkám, aniž bych tím cokoliv spoileroval (protože si lze pod tím pojmem představit cokoliv), poslední soud. Ten film má ještě jednu významnou vlastnost, působí i po skončení a rozehrává v divákovi, pokud není přílišný necita, další vlny emocí.(25.3.2018)

  • classic
    ***

    Nenechal som si ujsť jedinečnú príležitosť, že v ružomberskom Kino Kultúra bola exkluzívna projekcia s tvorcami filmu, pričom na margo by som ešte dodal, že tretina filmu bola nakrútená v Ružomberku a v okolí, a preto boli všetci vo vypredanej sále v maximálnom vytržení, jednoducho, premiéra „praskala vo švíkoch” . Pán režisér Martin Šulík má k dispozícii svojho dvorného scenáristu, p. Mareka Leščáka, či taktiež povolaného človeka na výpravu, p. Ferka Liptáka, všetci títo traja sa aj dostavili na spomínané premietanie, ktorých dopĺňa pôvabná dáma Eva “Evelyn” Kramerová. Nemuseli prísť ani páni SIMONISCHEK s MENZELOM, a divák musel byť maximálne spokojný, lebo takáto príležitosť sa neponúka každý deň. Toľko k mojim úvodným dojmom, za ktoré ďakujem. / Teraz k prejdem k filmu, u ktorého až taká prehnaná spokojnosť určite nepanuje, aj keď moje tri hviezdičky beriem, ako nadštandardné, koľko môžem definitívne nadeliť. Introvertného slovenského tlmočníka Aliho Ungára nohy zavedú do Viedne, kam prišiel vyhľadať osobu zodpovednú za nemilé udalosti, ktoré sa stali jeho rodine. Na mysli mám HOLOKAUST, ktorému napomohol bývalý dôstojník SS. Ali má v pláne, keď bude stáť pred bytom tohto ex Esesáka, že mu s radosťou daruje smrtonosnú guľku do čela, ale namiesto toho mu otvára jeho SYN - extrovertný učiteľ, alkoholik Georg Graubner, ktorý sa de-facto od aktivít svojho otca po celý čas dištancoval. Oboch týchto pánov spoja rany minulosti, aby sa vydali z Rakúska na ROAD MOVIE po SLOVENSKU, po miestach spájajúcich sa s poznaním seba samým... Z dvoch rozdielnych protipólov sa počas tejto cesty autom stávajú nerozluční priatelia. / Ako hlavné atribúty filmu by som rád ešte spomenul kameru Martina Štrbu, ktorý s režisérom pracoval už niekoľkokrát, a tak preto panuje takáto súhra - dvoch najpovolanejších odborníkov na snímku. A Vladimír Godár je „slovenský John Williams” . Kamera, hudba a výprava sú na vysokej, profesionálnej úrovni. Trochu to tu škrípe so scenárom a s „hereckými výkonmi” . Skrátka, Peter zatieňuje Jiřího, a pritom podľa názvu to malo byť v prvom rade o ňom, čím viac minút strávi Simonischek na plátne, tým viac sa stáva dominantnejším, že Menzel je v jeho ústraní, a taktiež samotný snímok donekonečna prekračuje na mieste, bez toho, aby dochádzalo k zásadným dramatickým zvratom. A predsa k jednému na záver dochádza, ale to je celkovo iba taká slabá náplasť. Len sa ide z bodu A do bodu B, a zase do bodu C a cetera. / Viac ma bavilo to, čo bolo pred filmom a po filme, ako to čo bolo medzi tým, t.j. samotné filmové dielo.(3.3.2018)

  • jakeer
    *****

    Źáner road movie skôr odrádza, keďže mne to evokuje niečo ako PC hry - adventury. Musíte urobiť niečo tam, zobrať to niekde inde, aby ste neskôr prišli na cieľové riešenie. Teda samoúčelnosť. V prípade Tlmočníka to "road" naštastie slúži len na vykreslenie vnútorných posunov v postave, ktorú stvárňuje Simonischek. Celkovo, tento film je tak skvelý, žeby som ho ani nepremietal širokej verejnosti, lebo ho aj tak nedocení. Lebo to zďaleka nie je mainstream. V slovenských reáliách si vychutnávať herecké predstavenie Jiřího Menzela a "Toniho Erdmanna", to nie je niečo bežné. Simonischek je zrejme najlepší európsky herec a Šulík najlepší slovenský režisér. A hoci práve na práci režiséra je vidieť isté chybičky krásy (nedostatočne vedenie hercov vo vedľajších postavách, dlhé sentimentálne zábery podkreslené emotívnou hudbou...), výsledok je pre mňa viac ako dobrý.(9.3.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace