Režie:
Nikolaj LebeděvKamera:
Ireneusz HartowiczHudba:
Arťom VasiljevHrají:
Vladimir Maškov, Danila Kozlovskij, Katěrina Špica, Agne Grudyte, Sergej Šakurov, Sergej Gazarov, Jelena Jakovleva, Aljona Babenko, Sergej Romanovič (více)Obsahy(2)
Mladý pilot Alexej jen těžko získává přízeň zkušenějšího kolegy Leonida. Oba muži však čeká osudová zkouška, když budou nuceni evakuovat turisty z oblasti zasažené sopečným výbuchem. Poklidné přistání se promění v noční můru poté, co erupce zničí letiště a poškodí startovací dráhu... Mladý vojenský pilot Alexej Guščin je navzdory svému talentu a vlivu svého otce, leteckého inženýra, propuštěn z armády, protože jednal v rozporu s rozkazy. Přihlásí se na místo pilota letecké společnosti, kde se má podrobit přijímacímu řízení vedenému přísným pilotem Leonidem Zinčenkem. I přes Zinčenkovy pochybnosti je přijat a stává se Zinčenkovým stážistou. Guščin hledá cestu k Zinčenkovi, který je i doma velice přísný na svého syna Valeru. Guščin se seznamuje s kolegyní Alexandrou Kuzminou, do které se zamiluje. Alexandra je sebevědomá a Guščinův zájem nejprve neopětuje, brzy spolu ale začnou chodit. Guščin a Zinčenko jsou povoláni do Afriky, kde mají evakuovat turisty před válečnými událostmi. Guščin je ale rozzlobený, že nemohou evakuovat rovněž místní emigranty, čímž proti sobě popudí vedení společnosti. Zinčenko však Guščina podrží a oba jsou přiděleni k pravidelným letům do jihovýchodní Asie. Zinčenko s sebou přibírá i Valeru, od kterého očekává, že se zlepší v angličtině. Během jednoho letu na Aleutské ostrovy jsou piloti požádáni, aby evakuovali turisty v oblasti, kde vybuchla sopka. Celkem poklidné přistání se však promění v noční můru poté, co sopečný výbuch zničí letiště a poškodí startovací dráhu. Guščin se navíc musí do hor vydat ještě pro jeden uvízlý mikrobus s turisty. Zinčenko a Kuzmina jsou nuceni startovat a nechávají Guščinovi na letišti druhé letadlo s palivem. Guščinovi se podaří mikrobus zachránit a i jeho letadlo odlétá. Zinčenkovi však dochází palivo a jediným řešením se ukáže přestup cestujících ze Zinčenkova letadla do Guščinova... (TV Prima)
(více)Recenze (92)
Rusáci nepřekvapili a po výborném Metru natočili další velice zdařilý katastrofák. Původní Posádku v ohrožení si pamatuju s dětských let jako drsnou podívanou s kupou omrzlin a solidní atmosférou. Ekipaž je natočena v podobném duchu. Co přibylo, je výborné prokreslení hlavních charakterů a jejich motivace i milostné a rodinné linky, které tentokrát nijak nevadí. Efekty jsou perfektní a celý film je natočený velice zručně. To, že je natočený na "ruský způsob" je pochopitelné a je zajímavé sledovat rozdíly mezi takovým San Andreas a Ekipaž. Prostě Amíci točí nějak a Rusáci zas jinak. Všude je ale kupa hrdinských činů a obětování se. Stopáž mohla být o chlup kratší, ale i tak film jednoznačně doporučuju. Už kvůli perfektnímu napětí, které mi v amerických filmech trochu schází. ()
Ugh... no starej strejda Arthur Hailey by měl tedy radost! Nemám ve zvyku kousat si nehty ani v normálním životě natož u filmů a dokonce ani u velmi napínavých filmů. Věřte nebo ne, teď mám ale všechny pryč! I na nohách!!! Ve většině katastrofických snímků (snad vyjma těch od Asylum) je vždycky nějaká katastrofa ta hlavní. Hoří mrakodrap, je zemětřesení, vybuchuje sopka, letadlo narvané tůristama jde na nouzák nebo jej řídí jen sličná letuška atd... Většinou v takových filmech máme dvě skupinky hrdinů, přičemž ten zápornější to se svými lidmi nedá a ten klaďák jo a své ovečky zachrání. Ti co přežijí si pak u nějakého toho kráteru, trupu letadla, ambulance či hasičské stříkačky společně zatleskají, samozřejmě i s okolo stojícími hasiči a policisty a sem tam se k tomu nachomejtne i prezident USA. Klaďákovi pak nějaká vnadná sestřička nebo letuška ováže bouli na čele a zamiluje se do něj... :-) Ne nechci tu strhávat žánr katastrofických filmů. Nemám proč, mám je rád. Ale šablony jsou dost často stejné a od sedmdesátých let, kdy tyto filmy byly hodně v oblibě a zhusta točeny se to moc nezměnilo. Až nyní. Rusové na to nešli po klasicku od lesa, ale od tajgy a tak tu máme krapet něco jiného. I když jednotlivé napínavé prvky může všetečný divák s dobrou pamětí nalézt i jinde, Rusové vše naházeli do jednoho velkého hrnce a dobře pospojovali. Tady se ale nekopíruje, jen se podařilo zajímavě sesadit do sebe několik katastrof za sebou (každá by vydala na samostatný film). Jak píše LIVINGDEAD od přistání na ostrov ,,napětím málem prasknete''. To je svatá pravda! Vše mi bylo ve filmu sympatické (snad kromě té tlusté zmalované paní v krizovém centru), ale nejvíce mi sedli oba piloti. Nebyli to žádní typičtí ,,Ivani'' a věřil jsem jim jejich role. I když dneska na compu zvládne leckdo lecos, tady byly všechny efekty na jedničku. Jediné co by snad šlo vytknout byla nezbytná absence jedovatých plynů na ostrově, který každá sopečná činnost provází. To už bych byl ale hodně velký rejpal. Jestli chcete vidět pořádnej katastrofickej biják jaký jste již dlouho neviděli, musíte do tohohle filmu jít! Dávám 4 prýmky na rukáv pilotní uniformy. * * * * ()
Mrzí mě, že jsem film neviděl před rokem 2022. Dívat se teď na to jak si Rus hraje na moderní zemi (domácnosti plné západního zboží, na silnici auta vyrobená výhradně mimo RU) co se stará hlavně o blaho ostatních (viz scéna asi po půl hodině v tom Bubustánu s neidentifikovatelnou Africkou vlajkou) mi prostě zvedá žaludek. Tomu pocitu ale byl konec v padesáté minutě filmu. Tam začíná velice solidní katastrofická podívaná. Obzvlášť ta část na ostrově. K letu zpět bych sice výsady měl, ale mnohem víc mě (nečekaně) srala tlupa tlustých obstarožních soudruhů v centrále letového provozu. Každopádně, podruhé asi už ne. ()
| Rozpočet: 9 miliónov $ | Tržby: 27,305,571 $ | Čože? Natočiť dva a pól hodinový katastrofický film plný digitálnych efektov za 9 mega v dnešnom svete? To je možné len v Rusku - aneb očividne to na FX oddelení robili odsúdenci za kyberzločiny zadarmo :D Režisér si je vedomý priemerných hereckých výkonov svojich protagonistov, takže dialógy skrýva za prechádzajúce vlaky, autá, a detaily ich emócií strieda za ďaľšie efektné zábery. Ekipaž si môže k večeri pustiť aj Emmerich, pretože ten film má tak absurdné pasáže (ale dobre natočené!), že by to prekvapilo možno aj jeho :D ()
Rusáci sa rozhodli držať s Amíkmi krok aj čo sa týka prepálených katastrofických filmov. Expozícia je síce natiahnutá na celú prvú tretina filmu a sledovanie tých trampôt s nadriadenými/synom/priateľkou má drive ako telenovela, no po prílete na ostrovček na ktorom práve vybuchuje sopka (!) a všade sa valí láva to chytí tie správne grády. Civilnosť úvodu je zabudnutá (rovnako ako zákony fyziky), tu sa ide na efekt a emócie. Záchran na poslednú chvíľu je tu za náruč a len čo je jedno nebezpečenstvo zažehnané treba hasiť ďalší fatálny problém. Je to hlúpe, ale pritom napínavé a nepredvídateľné (nikoho normálneho by totiž také zvraty nenapadli), no hlavne zábavné. Takže nakoniec vlastne celkom spokojnosť. 6/10 ()
Galerie (53)
Photo © Central Partnership
Zajímavosti (9)
- Producent Leonid Vereshchagin nástojí na tom, že film nie je remake filmu z roku 1979 Posádka v ohrození. Tvrdí, že film má len nejaké podobné dejové ťahy. (Arsenal83)
- V úvodu filmu stojí v pozadí vyřazený těžký stíhací letoun MiG-25, v kódu NATO zvaný Foxbat. (Peklop)
- Režisér Nikolaj Lebeděv začal pracovať s podporou Alexandra Mittu, ktorý v roku 1979 režíroval rovnomenný sovietsky film Posádka v ohrození. (Arsenal83)
Reklama