poster

Za každou cenu

  • USA

    Hell or High Water

  • USA

    Comancheria

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Za každú cenu

  • Nový Zéland

    Hell or High Water

  • Austrálie

    Hell or High Water

  • Velká Británie

    Hell or High Water

Drama / Krimi / Thriller / Western

USA, 2016, 102 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tron
    ***

    „Boli čierni alebo bieli?“ – „Myslíte ich duše, či kožu?“ – „Dušu z toho zatiaľ vynechajme.“ Naprieč celým filmom (z produkcie Petra Berga) sa nesie zaujímavá osudová a stratená atmosféra zmaru, letargie, nešťastia a zbytočnosti života (najviac asi v scéne s požiarmi?). Do značnej miery tomu pomáha i soundtrack plný country pesničiek. Bohužiaľ, inak je tento film dosť nezaujímavý. Vzťah bratov nie je úplne márna vec, ale je to dosť klišé. Bridges je nesympatický, protivný a rasistický kretén (tak mi napadá provokatívna myšlienka, aký odkaz tým chce Akadémia poslať, keď takúto postavu nominuje na Oscara...?). Mnohým scénam chýba náboj, iskra, intenzita. Postavy akoby boli vopred vzdané, zmierené a odovzdané, nevyhnutne smerujúce k drsnému koncu, o ktorom tušia, že bude riadne temný, no nemôžu konať inak, lebo je to v nich a proti sebe človek ísť nemôže. O samotný prípad lúpeží nejde.(25.1.2017)

  • DaViD´82
    *****

    Čistá esence z Cormacka McCarthyho, o které si regulérní adaptace jeho děl mohou nechat akorát tak sladce zdát. Bez nadsázky nejlepší filmový neo-western, u kterého je až zarážející, na kolika úrovních funguje a to bez jakýchkoli případných "ale". Funguje to bez výhrad jako žánrovka, jako studie skvostně napsaných (a bez výjimky neméně skvostně zahraných) charakterů, jako hypnotická pocitovka těžící z Cavea a nekonečných texaských dálav i kamery, co je umí náležitě p(r)odat, jako odraz doby i sociální sonda do duše makající republikánské třídy, co nic nemá, banky se po ní vozí a okolnosti je nutí jít od úvěru k úvěru a z dluhu do dluhu (žádný jiný film vám tak názornou a nenásilnou formou neukáže, proč si Amerika zvolila právě Trumpa), jako učebnice minimalistických dialogů "vo něčem", byť zdánlivě "vo ničem", jako... No, na stejné vlně by se dalo pokračovat dlouho. Dlouhá léta jsem neviděl film, který by tak umně stíral hranice mezi čirým žánrovým potěšením a existenciální festivalovkou. Za mě prostě a jednoduše okamžitá klasika; a to nejen v rámci "peckinpahovského" žánru.(16.11.2016)

  • Dan9K
    ****

    Dávám čtyři, protože mi tenhle žánr moderního westernu sedí, na čisté čtyři to není. Hodnotím tentokrát zážitek při sledování, nikoliv to, jak na film (ne)budu vzpomínat, protože není zas až tak na co. Je to ryzí, opravdové, scénář není hloupý, je to napínavé, příjemné, hezké. Poctivá profesionální práce. To co činí filmem ale tak dobrým; jeho přirozený vývoj, spád, zakončení atd. má ale i svůj negativní důvod. Celé je to dost fádní, jednoduché a neoriginální a je tu příběh vymyslitelný do několika vteřin. Přesto jsem si to opravdu užil.(26.1.2017)

  • castor
    ****

    Režisér David Mackenzie je sakra osobitý britský tvůrce. Stojí za přemýšlivým dramatem Perfect Sense i voyeuristickým kouskem Hallan Foe. Nyní nabízí další malý nenápadný film, o kterém se dá i několik dní po projekci docela přemýšlet. Předkládá poměrně nezajímavý obsah, ale dělá z něj poctivý kousek, který ocení pracující, milovníci neselhávajícího Jeffa Bridgese, znovu skvostně pošahaného Bena Fostera i ti, jež mají rádi drsné příběhy ze státu, kde je rozvinuté zemědělství, těžba ropy i byznys s větrnou energií. Loudavé tempo, několik velmi solidních scén, zajímavé charaktery. Jednohubky já rád. 70%(22.11.2016)

  • misterz
    ***

    To najlepšie na tomto modernom krimi westerne pre mňa bolo, keď som si uvedomil, ako mi je vlastne celkom fajn, že som sa narodil tu a nie niekde na americkom Stredozápade - území všeobecnej biedy (aj napriek bohatému regiónu), krivých ľudí a rôznych pošukov, ktorí voľne kdesi pri vajciach nosia neustále nejakú zbraň. Ale inak žiadna sláva - dejová linka je iba priemerná (hoci pomerne zaujímavo nelineárne vyskladaná), málo záživná, plná zbytočných statických záberov a nezáživných debatných vsuviek, ktoré mal väčšinou na svedomí sústavne zemiak prežúvajúci Jeff Bridges, ktorý sa skrátka bez titulkov pozerať nedá, a ktorý čím je starší tak tým je nesympatickejší. Sa vlastne čudujem tomu indiánovi, že mu rozumel. Lepší priemer. 65/100(18.7.2017)

  • - Timeline: 18. dubna 2012 bylo oznámeno, že Sidney Kimmel Entertainment zakoupila zlodějský film Comancheria, který napsal Taylor Sheridan. Společnost film financovala a produkovala spolu s Film 44 Petera Berga. Film měl svůj vlastní panel na Cinemacon 2016, kde byla oznámena změna názvu na Hell or High Water a Peter Berg se měl ujmout režie. Scénář vyhrál známý Black List nerealizovaných scénářů za rok 2012. 2. dubna 2015 bylo oznámeno obsazení Jeffa Bridgese, Chrise Pinea a Bena Fostera. David Mackenzie poté převzal režisérské otěže. CBS Film zakoupilo práva na distribuci ve Spojených státech. Natáčení probíhalo ve východním Novém Mexiku. Začalo se 26. května 2015 ve městě Clovis. Natáčelo se také ve městech Portales, Tucumcari, Ranchvale a Albuquerque. Film si odbyl premiéru 16. května 2016 na fimovém festivalu Cannes. Do kin se podíval v limitovaném množství 12. sprna. (Hal_Moore)

  • - Spoiler: Počet mrtvých ve filmu: 4. (Stanley619)

  • - Rčení "come hell or high water" znamená dvě věci. Obvykle to znamená "udělej cokoliv je nutné, ať se děje, co se děje". Také to znamená "hell or high water clause", což je klauzule ve smlouvě, která říká, že se musí splácet dlužné částky nehledě na žádné překážky, stojící řádnému splácení v cestě. Obě definice hrají svou roli i ve filmu. (Hal_Moore)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace