Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sarkastic
    *****

    „No co co co?! Byl jste tázán?“ Tak u tohoto filmu jsem s očekáváním silně přestřelil, takovou grandiózní jízdu jsem opravdu nečekal! Naprosto parádní komedie (jedna z těch nejlepších československých co mi kdy přišly pod ruku) stejně jako velmi kousavá až sžírává satira s hláškami, které by se daly tesat a přitom z mnohých pěkně zamrazí. A díky tomuto Krejčíkovu počinu se už nemusíte ptát, zda jsou tu dráhy kvůli lidem nebo jestli jsou tady dráhy…kvůli lidem, už víte, že s předtuchou nemůžete pracovat, pyžamo už snad nebude přísně tajný, neměli byste mluvit o znásilnění jako byste si koupili deset deka bonbonů, to by totiž mohla říct každá, měli byste si dávat pozor na floutky, kteří jednu znásilní a druhou zbouchnou, pak můžete doufat, že znásilnění snad není politický zločin a také se můžete spolehnout na stanici VB, kde jistě jistě mají lidské pochopení. Armáda kvalitních herců v ještě libovějších rolích, i když Pucholt mě asi sundával nejčastěji. Jasných 5* a 3 moje nejoblíbenější hlášky na konec: „Soudruhu, byl jste označen, že jste se aktivně podílel tady na soudružce.“ ; „Jo počkejte, říkal, že od zejtřka život pro něj nemá smysl nebo co.“ -„Život pro mě nemá smysl už odedneška“. - „To byl ženich!“ ; „Dyť se vo nic nejedná, já bych si jenom odskočil, vožením se a hned jsem zpátky, čestně.“ „Občane, vy jste v šetření, víte co je to v šetření?“ – „Ne.“ – „No tak vidíte!“(8.8.2013)

  • horovska
    *****

    Jasná volba, šedesátá léta, uvolněná a plodná přinesla mnoho skvělých filmů a tento je jeden z nejlepších. Mnoho důležitého je jaksi jen v pozadí příběhu, ale právě z takovýchto náznaků vnímavý divák nejlépe pochopí, jaká to byla doba a jak byly lidské charaktery touto dobou ovlivnění. Excelentní Vladimír Pucholt v roli snaživého, ale poněkud jednoduššího mladého policisty mi připomíná, jaká škoda pro český film, že odešel a už se k filmu nevrátil. Ale i Jan Vostrčil, nebo Iva Janžurová svým postavám dali hluboce lidský rozměr.(9.3.2011)

  • eagle-eye
    ***

    Skvělej Pucholt, to byl panečku orgán... Jinak se vůbec nedivím, že za komanče byl film zakázanej (narážky na tajemníka, trojí znásilnění jako hlavní téma filmu), na druhou stranu klobouk dolů za odvahu Krejčíkovi. Film je prošpikován komickými situacemi a stojí především na Pucholtovi, zbytek mu zdatně sekunduje. Na druhou stranu i přes všechna pozitiva popsaná výše na mě SJŘ působí hrozně depresivně, závěrečná tragikomická třetina mě tak nějak celkový dojem z filmu zkazila. Ve finále je to tak pro mě nevyvážený mix Homolkových nebo Boháčka kontra Ostře sledované vlaky nebo Skřivánci na niti.(25.11.2009)

  • Šakal
    *****

    Pokud na něco sedí název: hořkosladká tragikomedie a trefná satira poměrů ve společnosti, potom je to bezesporu tento snímek Jiřího Krejčíka. Řeší se tu sice znásilnění jedné ženy, nicméně tím kdo byl „ znásilňován“ byl český národ (lidé). Jedním slovem (téměř) geniální. Tím myslím od kamery, režie, tak především scénářem Zdeňka Mahlera a konče vynikajícími hereckými výkony Vladimíra Pucholta ( škoda ho zubaře jednoho, film v něm hodně ztratil), Jana Vostrčila., Jiřího Hrzána a takhle bych mohl pokračovat stále dál a dál... Při sledování těchto typů snímků se člověku derou do úst slova: zlatá 60.-tá uvolněná léta. Zní to sice jako fráze, nicméně to byla skutečnost. Mám rád tyhle „ Formanovské“ charaktery. Muselo být pro všechny skutečnou slastí tvořit v těchto uvolněných podmínkách a době bezvládí. Důkazem budiž filmy, které v tomto období vznikaly. Škoda, že to trvalo tak krátce a už vůbec se nebudu zmiňovat o tom, co následovalo poté. p.s. „nevím, jestli se amnestie vztahuje i na znásilnění“(11.3.2011)

  • Historik
    *****

    Něco víc než obyčejná komedie. Výborná zábava, výborné dialogy, výborný výběr herců a jejich výkony ( a to i v menších rolích - např. Zázvorková). Ale na konci divák zůstává trochu rozpolcen, možná i trochu přimražen. Protože to skutečně není obyčejná komedie. Je v tom prostě něco víc. Rozhodně jeden z nejlepších filmů dekády.(31.12.2006)

  • - Pavel Landovský se při natáčení naučil létat letadlem, jelikož točil dva filmy zárověň Svatbu... v Kolíně a film Piknik v Bratislavě a tak musel přelétávat. Kapitán mu půjčoval řízení letadla. (cariada)

  • - Iva Janžurová byla původně vybraná do role nevěsty. Do role Haničky (znásilněná) byla obsazená Hana Brejchová. Jenže pan režisér jako děsný prudas byl s Hanou nespokojený a po několika dnech jí vyhodil a nabídl to Ivě Janžurové. (cariada)

  • - Pavel Landovský a Vladimír Pucholt se při pauze v natáčení bavili tím, že Pucholt v uniformě a Landovský s páskou pomocníka VB zastavovali řidiče. A byli natolik přesvědčiví, že třeba donutili ridiče vyměnit udajně měkkou pneumatiku za rezervu a pak řidiče odměnili lízátkem. (cariada)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace