Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mark Hogancamp (Steve Carell) sa stane svedkom a obeťou brutálneho prepadnutia, pri ktorom utrpí ťažké poranenia hlavy a stratí pamäť. Zdá sa, že Markov zdravotný stav je nevyliečiteľný a spomienky na minulosť navždy stratené. Podlieha paranoji a nedokáže komunikovať s okolitým svetom. Pri zúfalom pokuse nájsť vnútornú rovnováhu či vlastnú minulosť, začne si intuitívne vytvárať nový svet a v ňom alternatívny život. V dome a na záhrade si postaví podivné zmenšené mesto Marwen a zabýva ho bábkami, medzi ktorými je aj on sám – Mark ako hlavný hrdina. A je to hrdina bez hraníc, ktorý sa v ničom neobmedzuje. Osud ho pripravil o spomienky, ale nie o fantáziu. (TV JOJ)

(více)

Videa (12)

Trailer 1

Recenze (80)

pepo 

všechny recenze uživatele

Zhltol som to ako malinu. Oldschoolovo, typicky Zemeckisovsky (aj ked tentoraz omnoho komornejsie) vyrozpravany skutocny pribeh s paradnou stylizaciou. Je to silne v myslienke, pribehu a forme (aj ked mozno nie kazdemu sadne). Navyse je tam lietajuci stroj casu, coolove kosenie nackov a aj mila brutalita. Carell samozrejme vynikajuci. Tieto vazne polohy mu sadnu viac nez tie komedialne. Ten hejt kritiky vobec nechapem. Alebo uz je vazne zakazane rozpravat podobne pribehy od srdca? ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Robert Zemeckis už niečo vo filmovom priemysle dokázal, preto je na prvý pohľad dosť veľkým prekvapením, že jeho nový film ohodnotilo zatiaľ iba 611 divákov. Po zhliadnutí sa ani ja veľmi nečudujem. Mám pocit, že Zemeckis nevedel čo presne chce točiť. Ako životopisný film, je veľmi nepresvedčivý, ako komédia postráda vtip a ako dráma vás za srdce rozhodne nechytí. Po technickej stránke film klape na výbornú a herecky S. Carell odviedol slušný výkon, ale nestačí to. Zaslúžený priemer a nerád to hovorím, ale aj zaslúžený divácky nezáujem. 50%. ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Chápu, proč to tak šíleně propadlo (průsečík řešených témat nemá prakticky žádnou cílovku), ale vlastně mě to v kontextu režisérova MO docela mrzí, protože tomu nelze upřít upřímné autobiografické prvky a tím pádem vlastně přiznání vlastní zranitelnosti u kdysi jedné z nejmocnějších osob v Hollywoodu. Jakkoli se jedná o příběh dle skutečné události. Zemeckis, stejně jako Hogancamp, také není kdovíjak schopný odlišit realitu od fikce. Jeho digitální hřbitovy prázdných tváří, se kterými se snažil vytvořit hřejivou vánoční atmosféru jsou vlastně stejně bizarním projektem jako Markův Marwencol. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

První scéna u soudu je skvělá a scéna v muzeu mě trochu dojala a to i bez citového vydírání. Žel, zbytek filmu je neskutečně mdlý a taky dost nudný. Vizuálně se to Zemeckisovi opět povedlo, ale i když to má relativně silný námět, i tak je to chladné a bez emocí. Navíc to je i nevýrazně zahrané, nějaká lepší psychologie hlavní postavy by taky neuškodila (nebo by aspoň stálo za to do toho všeho líp zapojit jeho fetiš na lodičky, takhle působí nedůvěryhodně a nahodile, jako by ho tam scénáristi prostě chtěli stůj co stůj) a některé prvky zůstanou bůhvíproč nevysvětlené (třeba koho charakterizovala ta čarodějnice?). V rukou zručného režiséra by to mohlo být dost silné dílo, problém je ale v tom, že Zemeckis zručný režisér je. Tím pádem co se stalo? Už se vytočil? Už má nejlepší léta za sebou? Nebo se to prostě nepovedlo a příště už to bude lepší? Ty novější Zemeckisovy filmy nedokážu zatím pořádně shrnout, třeba Vánoční koleda se mi líbila, ale tohle je slabé a Muž na laně je nanejvýš průměrný. Ale tak uvidím jak mě zaujmou další jeho novější filmy, třeba budou lepší. Ale btw líbilo se mi, že v Marwenském baru čepují Plzeň :-) 2* ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Námet o chlapíkovi, ktorý sa traumatickej udalosti uteká do svojho fantazijného sveta mi pripomenul Gilliamovho Kráľa rybára. Akurát tentoraz si hlavný hrdina svoje predstavy aj zhmotňuje vo forme miniatúr, ktoré si fotí, vďaka čomu nie je považovaný za divného exota, ale získa určitý obdiv ako umelec. Príbeh hlavného hrdinu je síce dojímavý, ale kľúčové dramatické momenty sú stvárnené v jeho fiktívnom svete v ktorom namiesto hercov vystupujú male figuríny. Vďaka tomu tieto scény na mňa nepôsobili dostatočne emocionálne. V tých pár dramatických scénach v ktorých má možnosť sa predviesť aj Steve Carell, len smutne pozerá do blba. Kráľ rybár ma tiež nenadchol neustálymi únikmi do fiktívneho sveta, ale po emocionálnej stránke bol oveľa dojímavejší vďaka intenzívnemu výkonu Robina Williamsa. Pritom sa u Welcome to Marwen scenáristi riadne nadreli pri snahe o prepojenie reálneho sveta s Marwenom. Fanúšikovia série Návrat do budúcnosti sa dočkajú gigantického pomrknutia v podobe rekonštrukcie jej najslávnejšej scény pri hodinách. Výsledkom je netradičný film u ktorého by som privítal, keby sa častejšie venoval reálnemu svetu a ich postavám namiesto rôznym predstavám. Zdá sa, že Zemeckisa už nadobro zaujíma len vizuál na úkor príbehu. P.S: Ten absolútny nezáujem divákov o tento film ma aj tak prekvapil. 5/10. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (8)

  • Po sestřelení snipera z kostelní věže zazní při jeho pádu známý „Wilhelm scream“ (čas 00:20:49). (Puxina)
  • Stroj času je výrazne inšpirovaný DeLoreanom z filmovej trilógie Návrat do budúcnosti, ktorú tiež režíroval Robert Zemeckis. (mijec)
  • Film měl do českých kin přijít 14.3. 2019, ale po americké premiéře 21. 12. 2018, kdy byl film velmi vlažně přijat, byl distributorem (CinemArt) stažen z českých kin. (PlayEasy)

Reklama

Reklama