Princip slasti
Režie:
Dariusz JabłońskiScénář:
Maciej MaciejewskiHudba:
Michał LorencHrají:
Małgorzata Buczkowska, Karel Roden, Sergej Strelnikov, Dmitriy Oleshko, Robert Gonera, Kryštof Hádek, Dawid Czupryński, Stanislav Boklan, Natalija Vasko, Mirosław Baka, Redbad Klynstra (více)Obsahy(1)
Ve třech evropských městech po sérii hrůzných nálezů obětí mladých žen začíná paralelní policejní vyšetřování. Kapitán Serhij Franko z Oděsy se snaží rozluštit tajemství vraždy mladé ženy, jejíž tělo bylo objeveno v opuštěné loďce na Černém moři. Ve Varšavě vyšetřuje vrchní komisařka Maria Sokołowska tajemný incident na nábřeží Visly, kde je nalezena uťatá ženská paže. A současně je do jednoho z pražských divadel povolán major Viktor Seifert (K. Roden), když v něm během představení najdou herci uťatou paži mladé ženy. Co spojuje tyto brutální zločiny? (Česká televize)
(více)Recenze (33)
Kdo čeká, že mu holka na prvním rande přeblafne, je naivka. Za mě ale tohle první rande bylo překvapivě dobrý, slušnej rozjezd seriálu. Potěšila mě koprodukce, ty okoukaný ksichty českejch herců, opakující se pořád dokola v různejch seriálech, chtělo vyměnit, takže tohle kvituju. A nakonec mi nevadí ani předabování zahraničních herců, nejdřív jsem si říkal, že by bylo lepší nechat to v původní řeči s titulkama, ale takhle to není špatný. Jediný co mě zarazilo, že se na ukrajině odpoledne koupou v moři a opalujou a večer je tam kosa, že se kouří od huby. ()
Špatně napsaná variace na švédsko-dánský Most. Polská vyšetřovatelka má být Saga Norénová, dokonce ji i dabuje Jitka Moučková, tedy česká dabérka Sagy Norénové. Hrdinové jsou umělohmotní, nesympatičtí, chovají se nereálně (příklad: na Ukrajině za bílého dne najdou tělo v loďce, večer jdou spolu dva vyšetřovatelé po ulici a první, co vůbec zazní, je - "Kdo ji mohl zabít? A proč ji nechal v loďce?" - wow, to je super, že si kladete tak "složitý" otázky z vyšetřování, až když jdete večer z práce. To napadne každýho hned, jak vidí tělo v loďce a nepotřebuje ani pár hodin k tomu, aby ho podobné úvahy napadaly...) A podobně "promyšleně" funguje scénář po zbytek dílu. Seriál, který svým pilotem již napovídá, že si bude hrát na něco, na co zdaleka nemá. ()
Pomalý rozjezd seriálu není na závadu, u desetidílné řady se to dá předpokládat. Nálezy částí ženských těl (naštěstí bez zbytečných morbidních záběrů) navozují temnou atmosféru. Velmi dobře působí i herecké obsazení hlavních rolí. Naprostou tragédií je však dabing, zvlášť v ukrajinské části příběhu. Nejsem hnidopich, ale tohle je snad z oblasti dabingu to nejhorší, s čím jsem se za poslední léta setkal. Když se to spojí s banálními chybami (např. polská kriminalistka s dokonale suchými vlasy ohledávající v silném dešti místo činu), je to na max 3*. Nebýt dabingu, bylo by to na 4*. ()
Úvodní titulky slibovaly docela solidní podívanou. Iluze mi sebrala lehce afektovaná a děsně drsňácká komisařka. Hádám, že v tom bude nějaký psychologický zádrhel z dětství, frustrace z otce, citová deprivace a tak dále. Jsem zvědavá, co se z toho sekání údú nakonec vyvrbí. A také jestli se mezi jednotlivými zeměmi brzy zorientuji, aby byl čas ptát se kdo je kdo. ()
PODIVNÝ patvar tří zemí , který vyznívá , zatím , v podivnou kravinu . Roden asi neměl do čeho píchnout , tak vzal tohle . Ta polská policistka se prozatím jeví jako krááá....va . Jen ten třetí policajt z Oděsy by to mohl celé podpořit . No zatím trochu ubohééé . ()
Galerie (5)
Photo © Canal+
Reklama