Režie:
Spike LeeKamera:
Chayse IrvinHudba:
Terence BlanchardHrají:
John David Washington, Adam Driver, Topher Grace, Laura Harrier, Jasper Pääkkönen, Michael Buscemi, Ryan Eggold, Paul Walter Hauser, Corey Hawkins (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Na začátku sedmdesátých let minulého století se Spojené státy vařily v záplavě demonstrací za lidská práva. V téže době se jeden mladý černý kluk s gigantickým afrem (John David Washington, syn Denzela Washingtona) rozhodl rozšířit řady coloradské policie. Ron Stallworth byl první Afroameričan v tomhle sboru. Jeho přijetí mělo zacpat pusu čím dál naštvanější černošské komunitě. Aby těch změn nebylo zase příliš, šoupli nadřízení Rona do archivu (= oddělení evidence důkazů), kde měl co nejméně překážet. Jenže Ronovy ambice byly o poznání větší. Soustavným tlakem na nadřízené se mu nejdřív podařilo svléknout uniformu a v civilu infiltrovat politické mítinky „černých bratrů“. Protože se mu nechtělo donášet na bližního svého, zvednul sluchátko, vytočil číslo Davida Dukea (Topher Grace), místního předáka Ku-klux-klanu, a omotal si ho kolem prstu. Naprosto přesvědčivým způsobem se prezentoval jako fanatický vyznavač bílé rasy a David Duke mu to spolknul i s navijákem, jelikož ho po pár telefonátech vtáhnul do struktur klanu. Když pak bylo potřeba nasadit do akce zapáleného rasistu Rona Stallwortha i fyzicky, ujal se té role Ronův kolega Flip Zimmerman (Adam Driver), který s nadšením docházel na tajná i veřejná setkání členů klanu s cílem získat co nejvíc informací a překazit plánované násilné operace. Zní to neuvěřitelně, zní to komicky, skutečně se to však stalo. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (488)
Snaha o originálne podanie vážnej témy sa tvorcom rozhodne uprieť nedá. Z tohto pohľadu snímok skutočne zaujme. No, že nedokáže vyvolať takmer žiadne emócie, to je už vec úplne druhoradá. Humorná stránka, na pár okamihov, bez výrazného vtipu, tá vážna zas, akoby ani nemala zanechať nejakú “stopu”. Živších, záverečných 15 minút, náladu zlepšilo, posledné okamihy snímku, totálne uzemnili (!!!), no takto mal “BlacKkKlansman” pôsobiť po väčšinu svojho diania. No a to sa bohužiaľ, nestalo .. ()
Historka, která i přes svůj velký dramatický a střídmě sociologický potenciál pouze polechtá vlastní možnosti a potěší jen gradovaným nepředvídatelným závěrem. Ve zbytku času (a nejvíc v trestuhodně hloupě přilepeném epilogu) je to Spike Lee ve své nejhorší formě, tedy v podobě zaslepeného kazatele křičícího na celé kolo. S myšlenkami, které chce sdělit, plně souhlasím, ale jejich forma je tak strašidelně upachtěná, že týden po projekci mám problém rozpomenout se na příjemné špičkování Washingtona s Driverem a vybavují se mi jen donekonečna omílané narážky na tehdejší popkulturu a společenské stopy pro natvrdlé, proto jsem s hodnocením tentokrát přísnější. ()
Civilní feel good pohodička s blaxploitation pomrkáváním, ostře kritizující Trumpa. Řeší se tady rasizmus, černošské hnutí a KKK, což nebude bavit každého. Ale je to chytré, na Spikea typicky s lehkostí a precizně zrežírované a Johna Davida Washingtona to může dostat do rolí, které z něj udělají novou černošskou hvězdu s parametry Denzela Washingtona. P.S.: Paulu Walterovi Hauserovi (malý tlouštík “tajný agent” z Já, Tonya) ti ultra-burani neskutečně sedí. [Cannes] ()
Je to pecka. Nechapem preco si Black Power vybralo za svoju vlajkovu lod priemernu komiksovku, ked im Spike Lee na podobny ucel vytvoril tento paradny joint. Silne v remesle, pribehu aj hereckych vykonoch (Drivera caka obrovska buducnost). Ako je u rejzu zvykom nepozna obcas mieru (vazne banda debilov na stretnutiach pozera trojhodinovy nemy film?), ale v tejto dobe, stylizacii a v kontexte poslednej sceny to tentoraz az tak nevadi. Vynikajuca vec aj ked mam pocit, ze som ako biely heterosexualny muz najvacsi zmrd na svete. Proste klasicky vysledok filmarsky nadaneho ras....aktivistu. 9/10 ()
Určitě dobrá kriminálka s chvályhodným přesahem a s perfektní dvojicí Adam Driver - John David Washington (ani se mi nechce věřit, že je to ten samý herec z Tenetu), ale tak nějak jsem čekal, že se toho v ní stane víc. Hlavně v závěru, kde si musel režisér k působivosti dopomoci současnými záběry. Samozřejmě, že z těch záběrů mrazí, to se popřít nedá, ale musely tam vážně být? Nešlo to mrazení nějak zařídit, případně umocnit v rámci příběhu Stallworthe a "Stallworthe"? ()
Galerie (57)
Zajímavosti (26)
- „Ron má pořád členskou kartičku Ku-klux-klanu. Při natáčení ji dal kolovat a najednou bylo všechno opravdovější,“ řekl herec John David Washington o skutečném, dodnes žijícím policistovi Ronu Stallworthovi, který byl předlohou jeho postavy. (Zdroj: Aktuálně.cz)
- Když byl režisér Spike Lee studentem na newyorské univerzitě, rozčílilo ho, že učitelé pouštěli studentům Zrození národa (1915), aniž by zmínili rasismus ve filmu nebo roli snímku v obrození Ku-klux-klanu. Natočil proto The Answer (1980), za nějž byl téměř z univerzity vyloučen. (tom.nosek)
Reklama