poster

Tina a Vore

  • Švédsko

    Gräns

  • Dánsko

    Grænse

  • Slovensko

    Hranica

  • USA

    Border

Drama / Fantasy / Thriller / Romantický / Krimi

Švédsko / Dánsko, 2018, 101 min

Režie:

Ali Abbasi

Předloha:

John Ajvide Lindqvist (povídka)

Kamera:

Nadim Carlsen
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Vančura
    ***

    Trailer mi přišel zajímavý, ale samotný film mě nebavil a ke konci jsem už jen útrpně vyčkával, kdy naběhnou titulky. Postrádal jsem tam nějaký poutavější příběh, který by si více získal pozornost. A celkově jsem si k tomu nenašel cestu a přišlo mi to nesympaticky bizarní a místy dost nechutné - pár lidí se v jistém momentu zvedlo z kina a vůbec jsem se jim nedivil.(17.10.2018)

  • poz3n
    **

    Fakt velká podivnost, která si mě v celkovém výsledku příliš nezískala. Ta vlna podivna funguje poměrně úspěšně ještě v první části filmu, kdy divák pořádně netuší, co že se to na plátně děje, v té druhé se ale scénář vyprofiluje jako jedna velká exploatační naivitka. Zdánlivě nesouvisející dějové linie se protnou v uměle našroubovaný twist, který mi při celkovém pohledu prostě nedává smysl a film tak zcela podráží. Formálně je Tina a Vore navíc zcela průměrný snímek a z mého pohledu tak nenabízí absolutně nic navíc. Snad kdybych byl fanouškem severské fantasy. 3/10(3.7.2018)

  • silentname
    ****

    Nakoniec tomu predsa len ten jeden bod filmu pridám. Musím uznať. "Gräns" je skutočne originálny film. Minimálne v niektorých aspektoch. No na niektorých miestach je pre mňa veľmi nudný a nevedel udržať moju pozornosť. Vizuálne to má veľmi dobrú prácu s make-upom a maskami. Eva Melander vyzerá vynikajúco a funguje to. A rovnako je na tom aj Eero Milonoff. Maskéri odviedli skvelú prácu. Úvod je celkom zaujímavý, policajné vyšetrovanie je dobre spracované a pôsobí uveriteľne. Príbeh o pedofílii je tu silný a efektný. A niektoré scénky sú spracované dosť silno. Záverečné vyvrcholenie je vynikajúce. Nečakal som to a malo to poriadnu silu. A plán zloducha je skutočne poriadne diabolský. No to sú pre mňa celkovo najlepšie elementy. Veci, ktoré na mňa pôsobili ako z ľudského sveta sú silné, fungujúce a dobre spracované. No potom sú tu ešte aj fantasy elementy. A tie na vás buď divácky zapôosobia, alebo nie. A ja som bohužiaľ na tej opačnej strane. Celkovo to dáva zmysel a prináša to zaujímavý element, no po vizuálnej stránke sú tu potom scénky, ktoré na mňa nepôsobia. Aby som bol úprimný, je tu jedna z najdivnejších sexuálnych scénok čo som kedy v živote videl, je tu pôrod, ktorý ma skutočne šokoval. Ale zase to sú elementy, ktoré robia ten film originálny a inovatívny. Preto som z neho tak veľmi zmätený a preto neviem čo o ňom vlastne povedať. Nemyslím si, že by som sa k nemu znovu vrátil, no som rád, že som ho videl. Mal momenty, kde som sa nudil, no na konci som bol skutočne zaháknutý. Príbehy sa dobre spojili a máme skvelú hlavnú hrdinku. Takže ako celok to vnímam pozitívne, no rozhodne mám pocit, že niektoré veci neboli úplne pre mňa. Toľko k filmu. Hodnotenie: B-(17.1.2019)

  • POMO
    ****

    Detektivní schéma, vychýlené festivalovým bizárem s různorodým myšlenkovým klíčením. Přes zdánlivé prvky fantasy zůstáváme pevně v realitě - a o to děsivější a znepokojivé. Tvůrce ji nazývá “Nordic realism”. Psychologický, fyzický, místy pro někoho možná až odpudivý zážitek, vždy ale společensky reflektující a ze všech uhlů pochopitelný. A navíc jednohumorně odlehčený - pokud tedy záměrně. Nejsem si jistej. [Cannes](10.5.2018)

  • dubinak
    ***

    Můj téměř nejvíce očekávaný varský kousek, který mě svými čerstvými ohlasy lákal víc a víc. Nakonec musím po projekci říct, že na moje vysoká očekávání mě to trošku dost zklamalo, ale na druhou stranu na to často vzpomínám jako takovou raritku, jíž jen tak běžně neuvidíte. Myslím, že s tématem severské mytologie jsem na podobný snímek nikdy nenarazila. A teď k samotnému filmu. Už jen ten fakt, že hlavní dvojice je svým pouhým zjevem nadmíru znepokojivá nepřispívá k tomu, že se budete po dobu projekce cítit příjemně. Ba naopak, režisér Abbasi se snaží vás do rozpačitých situací přivádět neustále. Časté humorné linie se prolínají s nejistými a absurdními dialogy, které střídají až nekorektní, dalo by se říct nelíbivé až pohoršující scény. Je to přesně ten typ filmu, u kterého nevím, jaký mám mít výraz, protože těch pocitů se ve mně míchá až moc. A umím si i představit, že bych si tento film užila spíš doma než ve Velkém sále s tisíci lidmi, protože jsem neustále myslela na to, že se trochu stydím, že na to koukám. Velmi netradiční zážitek u netradičního příběhu. KVIFF 2018 (3.8.2018)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 10. května 2018 na filmovém festivalu Cannes. (Stoka)

  • - Před českou kino premiérou proběhla premiéra na Karlovarském IFF 29. června 2018. (Varan)

  • - Nápad, že jsou Trolové „pronásledování bleskem“ a bojí se hřmění, pochází ze skandinávských pohanských časů. Pohané věřili, že bůh blesku, Thor, loví obry a zabíjí je úderem svého kladiva. Později se toto pohanské přesvědčení stalo folklorem s přenesením z obrů na zlá stvoření jako jsou trollové nebo vlci, kteří se bojí hromů a blesků. (cihlenka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace