Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Miliardář předstírá vlastní smrt. Naverbuje mezinárodní tým agentů, který se vydá na odvážnou a krvelačnou misi s cílem odstranit brutálního diktátora. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (578)

Lateef 

všechny recenze uživatele

Dětská část Bayovy duše, jo přesně ta co ráda barvičky, světýlka, petardy, prskavky, a pak taky tááááákhleee dloooouhýýýý záběry, ve kterých musí být kombinace nejméně driftující pneumatiky, spoře oděné černovlásky a holuba, se po několika letech transformeřího tunelového bloudění opět prodrala na povrch a otevřela neuvěřitelně luxusní a nablejskanou pokladnici, v níž nacházíme... ehm, vlastně prázdno!? Přijde mi, že Bay je jako děcko, co freneticky listuje novými omalovánkami a zuřivě vybarvuje každý obrys, vydává přitom vrčivé zvuky, prská a šklebí se. Jeden obraz tu totiž střídá druhý a všechny jsou dokonale vypulírované, barevné a střídají se s kulometnou kadencí. Akce je ohromná, ale hnaná až nesmyslně na efekt, na jednu stranu lapete po dechu, protože jste asi nikdy neviděli auto roztrhnout se po nárazu ve vzduchu vedví a člověka z něj vylétnuvšího se rozmlátit o zem.. na druhou stranu tu zemře mnoho nevinných lidí, jenom proto, že se prostě právě nacházejí uprostřed nějakého šíleného dění a mají smůlu. Tvle, to jsem fakt neviděl! Scénář se nepsal, ale byl vyzvracen, postavy mi byly ukradené, vlastně jsem si k nim nevybudoval žádný vztah! Je to velmi hybridní úkaz a největší divno mi je z toho, že si to znovu už asi nikdy nepustím. ()

Jirka_Šč 

všechny recenze uživatele

Od Skály a Armageddonu jsem vlastně nic od Michaela Baye neviděl, takže jeho nejnovější film je pro mě trochu velociraptorem. Nevím, co si myslet. Přiběhově béčkové, motivace záporáka a hlavních hrdinů povrchně politicky naivní, akce prvotřídní. Udrželo to i jedenáctileté dcery, k čemuž se manželka, která s námi nesledovala a pouze registrovala zvuky, vyjadřovala kriticky (dcery v pohodě, že už viděly horší věci). Takže dvě hvězdičky za příběh, jedna za efekty a jedna za to, že Michael Bay ví, co masy chtějí. ()

Reklama

Yoshitsune 

všechny recenze uživatele

No moc se mému hodnocení nedivte, Bay si sice mohl odpustit některé věci, ale to by asi potom nebyl Bay. Takže furt sou zde patetické řeči a dojde i na věci typu "Jsme rodina" ehh bože, ale akce je je naprosto parádní. Sou tu tři velké akční scény a v každé je něco kreativního, samotná akce je velice dobré úrovni, pokaždé je napínavá, přehledně natočená a dobře sestříhaná. Co se týče postav, nejsou tak ploché, jak naznačovali první trailer, ale né se všemi sem se sžil, takže u některých mi bylo i celkem jedno jestli to zvládnou či ne. Ale Reynolds, všechno zachraňuje a hodně film tahá, takže filmu lze odpustiti jisté nedostatky. A co se týče toho politického podtextu, je celkem jasné co si o každé zemi, včetně USA, Bay myslí, takže má mé sympatie. Sice ta revoluce na konci, působila dost uměle, národ byť týraný, se takhle snad nevzbouří a nevyjde do ulic s tím, že je načase svrhnout tyrana, ale v tomhle ohledu hodlám přimhouřit očka, neb mně film bavil a o tom to je. PS : Navíc tady hraje kapela MUSE :) ()

Falko 

všechny recenze uživatele

V tomto filme bol Michael Bay opät ako odtrhnuty z retazi a pri akcnych scenach si nedaval ziadne servitky pred usta. Brutalne krvave sceny ma prekvapili, ale Netflix mu dal zrejme volnu ruku a natocil si to podla svojich predstav. Nie, ze by som sa nebavil, prave naopak, prva polhodinka akcneho komedialneho ohnostroja ma bavila, avsak ocakaval som, ze takto zostane cely film a namiesto toho prisla vazna tema vojny, ktoru pozname i zo skutocnych vojnovych konfliktov v Syrii. Kombinacia humoru a dramy mi nesadla, aspon sa teda vaznosti mohol reziser drzat cely film, tak ako pri 13 HOURS: THE SECRET SOLDIERS OF BENGHAZI (2016). Taktiez casove skoky boli podla mna zbytocne a vyrusoval ma aj scenar. Dobre casy, ked este Bay dokazal natocit z mojho pohladu kvalitnu akcnu jazdu THE ROCK (1996) su uz asi prec, ale stale dufam, ze sa Michael raz dostane aj k nejakemu scenaru, ktory ma nadchne viac, ako len zbesile strelby a nahanacky. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Netflix pustil Michaela Baye z řetězu a dal mu (v rámci svých mantinelů) zdánlivou volnost se vším dobrým, ale i špatným, co z toho vyplývá. Takže tu máme film, který jako celek nedává moc smysl a postrádá koherentnost i kauzalitu. Jenže dost možná je to dané tím, že Bay prostě rozházel většinu rozpočtu na nejlepší akční sekvenci nejen své filmografie. Úvodní pasáž ve Florencii představuje formální i logistický majstrštyk, k němuž bychom co do topografické rozmáchlosti, pestrosti formálních prvků, množství inscenačních nápadů, narativních i prostorových trajektorií jednotlivých figur, ale také samotného rozplánování a rozzáběrování těžko hledali ekvivalent. Může se zdát, že se Bay zhlédl ve stylu pozdního tvůrčího období Tonyho Scotta, ale není to úplně pravda. Bay coby vyznavač povrchnosti nikdy nesklouzne k ryzímu experimentování se střídáním formátů a framerate. Přejímá pouze koncept kubistické koláže výjevů, která mu umožňuje dokonale mapovat určitý moment, ať už akce nebo stavu mysli a rozpoložení postav. Současně hází za hlavu dosavadní definici moneyshotu coby jednoho momentu, jímž celá sekvence kulminuje, a naopak řetězí desítky takových výjevů za sebe, lépe řečeno pro každý okamžik akce nachází nejdokonalejší zorné pole, které z něj udělá moneyshot. Vše je podřízeno maximálnímu wow efektu, nejen na úrovni celkové koláže, ale i jejích jednotlivých fragmentů. Bay inscenuje úchvatné logisticky náročné záběry s několika plány akce (což platí o velkých celcích i mnohých polodetailech) a s ohromně propracovaným zaplněním rámu pohybem a energií. Připomíná to estetiku Johna Woo na absolutním tvůrčím vrcholu (rozuměj "Hard Boiled"), jen místo přestřelek ve studiových interiérech hypertrofované do dravé honičky historickým centrem evropské metropole. ____ Příznačně zbytek filmu už nenabídne nic, co by se vyrovnalo této úvodní pasáži, naopak sestává především už jen ze statických dialogů a akčních scén zasazených na prostorově omezené lokality. Také přiznejme, že v mnoha aspektech "6 Underground" bolestivě ilustruje omezenost svého režiséra - ať už v zastřešující nabubřelé myšlence, že svět od zla spasí jen hejskovský miliardář, nebo neschopnosti vykreslit utrpení válečných uprchlíků jinak než trapným kýčem. Všichni mistři mají své limity a někteří ani nejsou úctyhodní lidé, ale to nesnižuje jejich bravuru v jejich oboru. "6 Underground" je nabubřelý projekt, a to nejen kvůli Bayovi, ale z velké části proto, že ho přesně takový Netflix chtěl, aby se s ním mohl okázale prsit. Navzdory dojmu o vlastní unikátnosti Netflix opakuje jen to, co už o pár desítek let dříve dělaly Cannon Films a dlouho před nimi hlavní béčková studia, když k sobě lákala osobité filmaře příslibem absolutní tvůrčí volnosti, aby si v Hollywoodu vydobyla respekt, zatímco paralelně krmila své distribuční platformy výplňovými brakovkami. Stejně jako u oněch předchůdců také u Netflixu v rámci oněch autorských projektů vznikne pár vrcholných děl, ale také dost nedonošených filmů, kterým by naopak zásah producenta a dramaturga tuze prospěl. "6 Underground" ale spíš nastoluje otázku, jestli je vskutku coby celek nepovedeným filmem, nebo naopak dokonalým produktem netflixových algoritmů. Kvůli svému epizodnímu vyprávění a častým rekapitulacím sice nefunguje dle klasických dramaturgických pouček, ale dokonale se hodí k rozkouskovanému sledování na mobilních zařízeních cestou do práce. Také je evidentní, že celý projekt má být startem vlastní bockbusterové série Netflixu. Po velkolepém výkopu doufejme, že k tomu přistoupí podobně jako kdysi Mission: Impossible a angažují na každý díl nového režiséra s osobitým rukopisem či přístupem k žánru. ____ Ať tak či onak, faktem zůstává, že tu Bay vystřihl svou audiovizuální masterclass a "6 Underground" se tak zapíše do historie žánru. Co na tom, že jen díky jedné sekvenci v jinak zapomenutelném filmu. Ostatně nebude v tomto ohledu zdaleka prvním; stačí si vzpomenout na "Bullitův případ" (lépe řečeno ať si někdo zkusí vzpomenout na cokoli jiného z toho filmu než ikonickou honičku). () (méně) (více)

Galerie (40)

Zajímavosti (18)

  • Auto, kterým hlavní tým ujíždí v první scéně, je Alfa Romeo Giulia Q. (FIAT 500)
  • Scéna odohrávajúca sa v Hong Kongu je v skutočnosti v Abu Dabí. (Robo2504)
  • Během automobilové honičky v Itálii si auto hrdinů urazí obě zpětná zrcátka, která se pak v dalších záběrech postupně objevují zpět a chvílemi na autě nejsou. Totéž platí pro chvílemi poškrábaný lak na boku. (jujec)

Související novinky

Reboot Spy Kids našel hlavní hvězdy

Reboot Spy Kids našel hlavní hvězdy

27.06.2022

Po úspěchu snímku Můžeme být hrdinové režiséra Roberta Rodrigueze (Alita: Bojový Anděl, Spy Kids: Špioni v akci) se Netflix rozhodl prodloužit spolupráci se známým tvůrcem, a to rovnou do takové míry… (více)

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

21.01.2022

Skoro to začíná vypadat, že se pokračování ze série Mission: Impossible už nikdy nedočkáme. Po několika odkladech a přerušování produkce z důvodu pandemie totiž přichází další smutná zpráva. Studio… (více)

Seriál Bridgerton je největším hitem Netflixu

Seriál Bridgerton je největším hitem Netflixu

28.09.2021

Netflix zveřejnil kupu dat, díky kterým si teď celý svět může zase jednou udělat obrázek o tom, jak moc je vlastně streamovací služba úspěšná, a které seriály potažmo filmy patří k těm… (více)

Armáda mrtvých je na Netflixu obří hit

Armáda mrtvých je na Netflixu obří hit

29.05.2021

Nejspíš se to dalo čekat, v poslední době se to totiž daří všem větším filmům od Netflixu a jen to ukazuje, že marketingově má streamovací gigant vše dobře pohlídané. Každopádně zombie novinku… (více)

Reklama

Reklama