poster

Modrý samet

  • anglický

    Blue Velvet

  • slovenský

    Modrý zamat

Mysteriózní / Krimi / Drama / Thriller

USA, 1986, 120 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • B!shop
    *****

    Naprosto uchvatnej Lynchuv film, kterej je divnej, ale neni psycho a je to krapet do detektivniho zanru. Film sice zacina s vcelku pohodovou atmosferou o zvedavym detektivovi-amaterovi, ale samozrejme uz za chvily film hezky zdrsni. Akorat jsem cekal, ze bude nejakej zvrat na zaver, ale tentokrat Lynch natocil vcelku normalni film. Badalamenti opet slozil skvelou hudbu a ty pisnicky jsou fakt chytlavy. Jak je u Lynche zvykem, je tu spousta skvelejch a silnejch scen, film zaujme od prvniho okamziku a ma opet dokonalou atmosferu. Taky tu hraji tradicni Lynchovo herci, jeste pekna Dern a fajn MacLachlan, kterej sice neni kdovijak skvelej herec, ale ja ho mam v Lynchovo filmech rad. Dale tu je Isabella Rossellini, ktera svou prvni vetsi roli zvladla dost dobre, akorat misty byla uz krapet moc cvok. No a pak tu je mega ultra krutej zaporak v podani Dennise Hoppera, kterej prakticky co slovo, to hlaska a vetsinou samy fuck fuck. Zkratka skvelej film.(10.8.2007)

  • swamp
    *****

    Pár let před Twin Peaks natočil Lynch tuhle naprosto geniální (navíc ještě celkem srozumitelnou) záležitost, která dala pocitově ochutnat právě tomuto nadcházejícímu seriálu. Kyle MacLachlan zde sice ještě nevystupuje jako zvláštní agent, ale na stopě něčemu rozhodně je. Naprosto úchvatná je pak Isabella Rossellini v roli Dorothy Vallens a roli záporáka snad nikdo nemohl zahrát lépe - Dennis Hopper se jí zmocnil zcela nechutně.(26.6.2005)

  • Snorlax
    ***

    Lynch jedoucí na čtvrtinu plynu stvořil vizuálně naprosto nezajímavý film. Hooper se poprvé objeví asi až v polovině snímku, ale vyplatilo se na něj čekat. Jeho Frank je úplný mazlík. Ostatní postavy jsou nezajímavé. MacLachlan srdnatě zabojoval o Zlatou malinu. Kdybych nevěděla, kdo je autorem tohoto filmu, přisoudila bych ho spíše Coenům, kteří si u něj vybrali docela slabou chvilku. Díky Dennisovi Hooperovi vznikl alespoň průměrný film.(28.1.2020)

  • JohnnyD
    ****

    V prvom rade Blue Velvet má úžasnú analógovú atmosféru technicolorových farieb, 50s fetišu, starých flákov, zamatu či pastelových textílií. No ako obvykle úplne ma to nepodmanilo. Na to je tam priveľa atmosféru narušujúcich momentov a v prvom rade príbeh je strašne jalový. To už radšej nepochopiteľný mindfuck Lost Highway alebo prekombinovaný guľáš Mullholand Drive. Tuším, čo ľudia na Lynchovi vidia, bohužiaľ ja to nevidím.(14.4.2017)

  • Tetsuo
    *****

    Pamatuju si na příhodu z LFŠ, kde ex-politik Miroslav Macek vyprávěl publiku o jednom přísném kinaři, který tento film ohodnotil ve svém deníčku slovem "kravina". Macek ex-hibicionista mu (a přítomným dámam) začal vysvětlovat všechny psychonalytické narážky a dosáhl toho, že dotyčný pán doplnil své hodnocení na "psychoanalytická kravina". Hlavní vtip je ovšem v tom, že rádobyhluboký psychoanalytický výklad se jednoduše a okatě nabízí bez jakékoli latence. Lynch si s psychoanalytickými symboly hraje a vlastně je i paroduje, i když tuto parodii nikdy nepředstavuje jako průhlednou a čistou. A právě v tomto "dvojitém kódování" spočívá kouzlo tohoto průkopnického díla filmové postmoderny.(24.2.2003)

  • - David Lynch zkrátil film z původních čtyř hodin na polovinu. I přes několikeré pokusy se vystřižené dvě hodiny filmu nikdy nepodařilo najít. Dochovalo se pouze několik fotografií. (don corleone)

  • - Roy Orbison nechtěl dát souhlas k použití své písně "In Dreams" ke scéně v nevěstinci. Lynch našel legální způsob, jak ho obejít, práva na použití dostal, a že je skutečně skladba ve filmu objevil Orbison až při zhlédnutí snímku. Později však ke skladbě nechal natočit video, které produkoval Lynch a ve kterém se objevilo několik záběrů z filmu. (don corleone)

  • - Isabellu Rossellinovou, dcera Ingrid Bergmanové a Roberta Rosselliniho, kterou Lynch neznal, potkal jako neznámou krásnou ženu v jednom hotelu. Když jí polichotil, že vypadá jako dcera Ingrid Bergmanové, všichni přítomní se dali do smíchu. (Tomket)