Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jedna noc a jeden dokonale připravený zločin. Julien Tavernier, bývalý důstojník cizinecké legie, využívá své zkušenosti v práci pro firmu, jejíž činnost je úzce spjata s politickými zájmy a surovinami. Je milencem manželky šéfa společnosti, se kterou se dohodnou, že jejího muže zavraždí. Zločin je dokonale připraven a vše vychází podle plánu, ale stačí jediná maličkost aby...
Film Výtah na popraviště režiséra Louise Malla přináší divákům jedinečný filmový zážitek. Vypráví obrazem, atmosférou, hudbou a hereckou tváří tak, jak to dokáže jen málokterý film. V černobílém obraze klasika filmové kamery Henriho Decae prochází noční Paříží chladná Jeanne Moreauová za zvuků tesknivé hudby Milese Davise a připomíná nám, jakým čarovným způsobem dokáže film vyprávět. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (96)

borsalino 

všechny recenze uživatele

Vynikající námět i přesvědčivé herecké výkony, bohužel trošku tomu chybělo temnější rozvinutí zápletky. Prostě to dopadlo podle očekávání a myslím, že je to škoda, mohl z toho být pěkně napínavý film noir. Nicméně výkon Jeanne Moreau byl výborný a film celkově řadím k těm zajímavějším z francouzské kinematografie. ()

Akana 

všechny recenze uživatele

Bývaly časy, kdy kriminální thrillery mívaly atmosféru. Tady na ní má lví podíl hudba Milese Davise, noční Paříž a šarm Jeanne Moreau. Přitom o dramatické situace není nouze. Zápletka je brilantně propracovaná, hlavní hrdina u výslechu je opravdu v pasti nepředvídaných událostí a navíc se tolik potřebuje vyspat... Ještě bych vyzdvihl zajímavé vedlejší figurky sarkasticky povýšeného německého turisty nebo před novináři se naparujícího policejního hlavouna, co dřív "pracoval ve školství". ()

Reklama

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

„Trochu zábavy na cizí účet neuškodí.“ To si nejspíš řekli scénáristé, svorně se objali a poté se, opojeni vlastní imaginární mocí, vyřádili na nebohých postavách, které jsou stíhány jedním krutým žertíkem prozřetelnosti za druhým. Opravdu škodolibý film. Ovšem ani škodolibost nemusí být nutně na škodu. Vždyť každý ví, že i v reálném životě má osud často hodně drsný smysl pro humor... ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Po mírném přimhouření očí nad podivně uspěchaným koncem, samoúčelně zmatkující mladé dvojici a dalšími drobnými nelogičnostmi (jak mě asi může rozmačkat výtah, kterému jsem odklopil dno?!??), se mi ovšem dostává zamotaná, ale pěkná detektivka. Místy jsou emoce vygradovány docela pěkně (téměř Hitchcockovým stylem) a pár vtípků film i pěkně oživuje. Pro mě příjemná podívaná. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Příliš nudné a prakticky nezamotané (vše je jasné i když postavy se tváří jako by ve všem byl nějaký velký hlavolam...). Francouzi umí natočit dobrý snímek, ale mít dobrý nápad prostě nestačí. V pár momentech to postavy se svou inteligencí (resp. hloupostí) silně přehání a pokud někdo opravdu chce spáchat vraždu vylezením o patro výše pomocí lana, neměl by ho tam při cestě zpět zapomínat... To se prostě stát nemůže, když je to věc tak důležitá a vy po ní lezete dolů. Tato stupidita kazí věrohodnost snímku, který by měl působit úplně jinak a který totálně symboliku výtahu (na popraviště) nezvládá. Velká škoda. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (37)

  • V závere sa obe dejové línie spoja, predtým je podobný priestor venovaný obom líniám. Dejová linka Florence a Juliena je statická – Florence sa prechádza nočným mestom, stále akoby čakajúca na Juliena, ktorý v snahe zahladiť stopy sa zasekol vo výťahu. Zaseknutá akcia v tejto línii je substituovaná dejom s mladými predstaviteľmi, ktorí sú charakterizovaní dynamicky – krádež auta a následný únik z mesta, zrážka s Nemcami, útek z motela, vražda a nakoniec nevydarený pokus o samovraždu na štýl Rómea a Júlie. (Biopler)
  • Původní album „Ascenseur pour l'échafaud“ z roku 1958 obsahuje deset skladeb z filmu. Miles Davis byl v zápětí v roce 1960 nominován za výkon na cenu Grammy za nejlepší jazzové album, jazzového sólistu nebo menší jazzové těleso. (vangobseck)
  • Obsazení jazzového kvinteta, které vytvořilo soundtrack filmu, je následující: Kenny Clarke (buben), Miles Davis (trumpeta), Pierre Michelot (kontrabas), René Urtreger (piano) a Barney Wilen (tenorsaxofon). (vangobseck)

Reklama

Reklama